Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao loopt stationair, maar rijd niet (Snel hulp)
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 december 2009 om 15:49 #210199
AnoniemHallo,
<<---- Ik heb een vespa ciao.. setup staat hier links <<---- Ik reed gister door de regen. Na 7km viel de motor uit en ik kreeg hem nietmeer aan. Steeds na 100m lopen kreeg ik hem weer gestart, maar toen ik boven de 15/20km/h ging hoorde ik een klapperend geluid waardoor mijn motor weer uitviel. Het geluid komt denk ik uit de motor. Aan me uitlaat te zien lag er ook zout op de weg. De volgende dag hebben we er een nieuwe 13/13 carberateur erop gezet met sproeier 66. Voorheen zat er een 12/10 met sproeier 60 (bougie was geen koffiebruin) We hebben hem (vandaag) aangezet en hij liep weer maar de band draaid niet. Motorisch lijkt alles in orde. De vario ziet alles nog goed uit. snel hulp nodig, ik moet nog naar huis rijden:'( alvast bedankt;) gr, Joris
30 december 2009 om 18:29 #230053KICK
We zijn er ook achter gekomen als de brommer stationair draaid en we houden de brommer een beetje schuin, dat er dan een klein gerattel komt.
Het geluid kun je vergelijken met een ring op een moer,, en dat je daarmee schud..
Iemand?
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc30 december 2009 om 22:29 #230060
Anoniemkom op, er moettoch wel iemand zijn die ongeveer iets herkent?
ik zat te denken dat me vertanding kapot is, maar dan zou die toch juist overtoeren moeten maken en niet vooruit komen?
heb cilinder losgehaald en alles ziet er nog goed uit, cilinder helemaal glad en de zuiger ook.iemand die weet wat dit kan zijn? het is namelijk echt een ***probleem.
30 december 2009 om 23:42 #230062als je blok nog loopt en nog toeren kan maken dan licht het aan je overbrenging
optie 1: de achterkoppeling draaid en de koppelingshuis ook maar wiel niet (dan licht het aan je vertanding)
optie2: de achterkoppeling draaid en de koppelings huis NIET (dan licht het aan je koppeling)
31 december 2009 om 10:59 #230063
Anoniemoke danligt het dus misschien aan de vertanding, dat is klote, jekunt die vario vertanding niet meer nieuw kopen toch?
dan moet ik al de malossi of cif vertanding kopen of een nieuwe achterklok met 1:10,5 vertanding.
aan de koppeling is niks volgens mij.31 december 2009 om 14:51 #221169nja draai je vertanding un x uitmekaar dan weet je het;)
31 december 2009 om 15:01 #221167
Anoniemme vertanding heb ik net gecheckt, die ziet er nog goed uit en draait soepel, vage shit.
ik kan komende dagen eens een foto posten van de vertanding.ik denk dat het dan misschien toch uit de vario achter koppeling komt?
iemand enig idee? ik ben niet erg goed met de achterkoppeling, heb er nog nooit aan gesleuteld.me brommer liep dus wel gewoon stationair, maar als ik hem een beetje schuin naar links houdt dan begint er iets te ratelen, (je hoort een heel snel tikje)
niet echt kunnen opmerken waar het precies vandaan komt, zou dit iets kunnen zijn in mn achtervario? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.