:: Ciao loopt stationair goed, tikt en ratelt bij optrekken
-

Kösj
Het probleem is dat de Ciao niet (goed) optrekt. Starten lukt direct, stationair loopt ie goed zonder over te slaan, te tikken of te ratelen. Maar als ik um op toeren breng begint ie dit dus wel te doen. Krijg um op geen enkele manier op snelheid. Zelfs berg af blijft ie constant op dezelfde snelheid ratelen en tikken. Krijgt naar mijn weten benzine genoeg. Sproeiermaat is 53, hier heeft ie altijd zonder problemen mee gelopen.
De dingen die al vervangen zijn na bovenstaande problemen:
Bougie
Bougiekabel
Contactpunten (goed afgesteld)
Condensator
Drukveer
Voetpakking
Keerring
Zuigerveren
Maar nog steeds geen resultaat. Waar zou ik het probleem nog kunnen zoeken?
check eerst ff of je koppeling goed vast zit…
En luister is waar het vandaan komt, komt het uit je vertanding (je achterklok) of echt uit je blok??
klinkt idd als een nogal gare vertanding probeer em anders een keer op fiets stand te zetten al ie gweoon stationair loopt en dan is goed gas geven kijken of iej dan ook zo ratelt….zo niet dan denk ik dat hetaan je vertanding ligt.
Krukaslagers opperdepop?
Misschien zelfs wel zó erg dat er een paar kogels uit zijn ofzo……?
Heeft ie (op en neergaande) speling als je aan je krukas(liefst zonder koppeling) voelt?
Ook weer niet aan de andere kant, dan zou ie wel gewoon op toeren moeten komen, dus wie weet ook idd. is je achterwielnaaf naar z’n grootje…..
En, als je koppeling niet goed vast zat….
Dan ligt nu waarschijnlijk je krukasspie eruit, en dan klinkt ie ook héél raar & gaar……..!
Check de bovenstaande oorzaken, en anders horen we je weer……!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Kösj
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden, de ontstekingsspoel is gaar, heb um maar eens nagemeten. Dus ik ga deze maar eens snel vervangen
TiesBijdrager
vriend van mij had ook zoiets…toen hadde we mijn koppeling ff derop gegooid en toen wast goed…
miss koppeling dus ff checken..eventueel vervangen.

Kösj
Het lag idd aan de ontstekingsspoel, hij loopt nu weer. K moet alleen ff een andere sproeier gaan halen want hij staat iets te rijk
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.