Vespa-Ciao.NL
:: Ciao loopt slecht

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao loopt slecht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RicardoWilms
    Topic starter

Hallo,

Mijn Ciao Mix (snor) loopt slecht. Ik moet hem met choke starten en kan dan even rijden, soms een aantal seconden, soms een paar minuten. Ook als ik rem valt hij meestal direct uit.

Ik rijd vrijwel origineel, dus met een 50CC’tje, een 12/10 carburateur met sproeier 44 en een citypower uitlaatje.
      Mijn brommer heeft genoeg compressie, een nieuwe bougie (hittegraad 6) en trekt geen valse lucht. Hij krijgt benzine en vonkt ook gewoon.. Heb sinds kort ook een nieuwe bobine gemonteerd(imitatie), gezien het bovenstaande probleem, maar nog steeds loopt hij niet (goed). Het olietankje gebruik overigens niet, deze is leeg en ik meng gewoon zelf (1 op 40).

Wellicht toch een probleempje in de ontsteking.. maar wat? Of heeft iemand andere suggesties? Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Ricardo

Wilk1985
      Moderator

Heb je de carburateur als een schoongemaakt? Een set nieuwe zuigerveren wil ook vaak helpen bij dit soort problemen.

Zelf mengen is uiteraard goed maar 1 op 40 is erg overdreven voor een standaard brommer.

Als je een Ciao mix hebt hoor je origineel electronische ontsteking te hebben, dus geen standaard bobine zoals CP blokken maar een CDI zoals een scooter trouwens.

Mocht je er nou toch een CP blok hebben zou je gelijk de contactpunten en condensator kunnen vervangen, maar ik zou in jouw geval eerst eens de carburateur grondig schoonmaken en een stel nieuwe zuigerveren monteren. Uiteraard dan ook gelijk met nieuwe pakkingen.

r32
        Bijdrager

Hoi

Ik denk dat hij inderdaad de cdi bedoeld, ik heb ook die imitatie cdi ( 17 euro) deze werkt perfect.

Hoe oud is je citypower.

Ik heb gehad dat deze iets verstopt was met uitlaatpasta toen hield hij ook enorm in leek op onstekingsprobleem

Alles gewisseld ( cdi pickup spoel carburateur ) maar was dus uitlaatpasta welke hard was geworden
          en net in het kleine gedeelte van de citypower verstopt zat.

Kun je testen om even zonder uitlaat , even gas te geven en kijken hoe hij reageert.

Succes.

Guido
          Donateur

Ligt de CDI goed aan de massa?

RicardoWilms
            Topic starter

@Guido, ja de CDI maakt goed massa. Ik ga jullie genoemde oplossingen testen.
              Wat de zuigerveren betreft, compressie heb ik genoeg! de afgelopem dagen liep hij prima,
              Vandaag echter exact hetzelfde probleem als hier boven genoemd.

Nog meer suggesties? In het geval van de ontsteking, wat kan ik dam bij een elektronische ontsteking
              Allemaal controleren uberhaupt?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.