Vespa-Ciao.NL
:: Ciao loopt niet stationair

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao loopt niet stationair

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Snoopy
    Topic starter

Hallo Forumleden,

Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn ciaotje.
      Het begon toen vorige week mijn bromklok in de soep liep, ik dacht dat er wat mis was met het blokje dus dat had ik al uitgebouwd voordat ik erachter kwam dat de achterklok het probleem was. Ik heb de achterklok vervangen voor de orginele snorklok en de brommer weer in elkaar gezet, nu wil deze echter niet meer stationair lopen. de brommer liep voordat ik deze uit elkaar haalde altijd perfect. Mijn vermoeden is nu dat het mengsel bij stationair lopen te arm en dit in combinatie met een matig vonkende bougie er voor zorgt dat hij uit valt. Dit baseer ik op het fijt dat hij met shoke wel stationair loopt en dat hij vol gas ook gewoon loopt.

Situatie

Brommer starten met shoke, loopt mooi, even laten lopen zoals ik voorheen ook altijd deed, daarna gashandel vol open zodat de shoke eraf springt en de brommer netjes weg trekt. als ik hierna vervolgens weer afrem tot +/- 10 Km/h valt de brommer uit als ik nadat hij uitvalt meteen het gas weer vol open draai slaat hij weer aan en herhaalt de situatie zich.

Al geprobeert om het probleem te verhelpen.

Carburateur schoon gemaakt, bougiekabel iets ingekort, massapunten met het frame opgeschuurd en ingespoten met contactspray, electriciteitsspoelen nagekeken en schoon gemaakt, andere bougie geprobeerd, zonder uitlaat geprobeerd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat zelf weet ik het niet meer.

Alvast bedankt,

Snoopy

MarcoS
      Donateur

Volgens mij is het iets met valse lucht, zijn je zuigerveren nog goed?

Snoopy
        Topic starter

Bedankt voor de reactie, zal morgen eens met een bus deo aan de slag gaan opzoek naar valse lucht. De zuigerveren zijn nog goed, blokje heeft genoeg compressie en liep tot vorige week perfect.

ritze
          Bijdrager

misschien dat je de carb niet goed erop hebt gezet, indien deze los is geweest.
            dit klinkt verdacht veel als een kleine lekkage.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.