Vespa-Ciao.NL
:: Ciao loopt niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao loopt niet meer

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Hoe dol is dat tapeind? Als het nog strak aangedraaid zit zou het moeten gaan maar als hij los zit heeft hij natuurlijk valse lucht.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

zevenenergie
      Donateur

ja en misschien word het tijd het vliegwiel er af te halen om te zien of er een draad tegenaan loopt en kortsluiting maakt.
        En te kijken of de benzine wel goed doorloopt. Kortom, alle puntjes op de i zetten.

bryanv
        Topic starter

Alles nog eens nagelopen, nieuwe voetpakking, vliegwiel er af en puntjes opnieuw gesteld.

Hij loopt!
          Maar er moet voortdurend gas gegeven worden anders valt hij uit.

Rechts aan de carburateur zit er een stelschroef, brengt toch al wat verbetering maar valt nog steeds uit.
          Zal de carburateur nog eens schoonmaken.

Iemand nog suggesties?

Alvast bedankt

zevenenergie
          Donateur

Het kan dat hij wat te arm afgesteld staat. Op het luchtfilter zitten drie openingen. Als je met je vingers 1 of 2 van die gaatjes dicht houd loopt hij dan beter?

bryanv
            Topic starter

Als ik de 1 of 2 gaatjes van de luchtfilter dicht houd loopt hij helemaal niet.

Met de drie gaatjes vrij loopt hij wel als er beetje gas gegeven wordt.

Edit:

Ondertussen toch al wat beter kunnen afstellen, een beetje de juiste balans zoeken met afregelen van stelschroef op carburateur en de schroefdraad op de gaskabel.

SuperSi
              Bijdrager

Dat is niet de juiste manier van afstellen.
                Net zoals je snelheid regelen door minder of meer te remmen.
                Het werkt wel maar hoort niet zo.

De stelschroef op je carb is alleen voor het stationair toeren tal verder doet deze niks. als je deze indraait duwt hij aan de binnen kant je gas schuif iets open maar verder dan 1,5mm gaat dat niet.

Met het aandraaien van je gaskabel trek je je gasschuif alleen maar verder open.
                Aangezien er geen duidelijk antwoord is gegeven op je dolle tapeind denk ik dat je valse lucht trekt.
                Hierdoor loop je brommer allen met je gasschuif ver open (meer brandstof) of als je een veel te grote sproeier zou monteren, denk aan 56-60 op jouw setup.

Ik denk dat je er goed aan doet om toch je blok er onder uit te halen. cilinder en kop te verwijderen en kijken wat de staat is van je tapeind. Als het kan hier een helicoil in draaien, durafixxen of een nieuw carter.

Om er zeker van te zijn kan je altijd eerst even een deo test doen. Dat is hier wel te vinden met de zoek functie

succes

zevenenergie
                Donateur

Het kan ook nog zijn dat de moer dol is dan valt het alle maal wel mee.
                  Ik denk niet dat hij valse lucht trekt hij loopt immers slechter als hij wat gaatjes dicht houd.

Dat tapeind moet natuurlijk wel geprepareerd worden. Het is belangrijk dat alles zit zoals het moet, anders blijf je aan de gang.
                  Wat super Si zegt klopt.
                  Maar ik stel je wat vraagjes, om te kijken wat je weet en en wat er precies aan de hand is. Hij loopt niet te arm dus waarschijnlijk iets te rijk, een maatje kleinere sproeier zou uitkomst kunnen bieden. Wat is nu de maat?

En hoe liep de brommer voor dat je begon met dit hele gebeuren?

bryanv
                  Topic starter

Tapeind was niet dol, was een van de moeren die niet meer mooi recht was.

Deo test heeft geen resultaat, dus trekt ook geen valse lucht.
                    Sproeiermaat is 42 en de brommer liep voor het vervangen van de zuiger niet heel echt mooi, trok niet altijd even goed op, is volgens mij wel beter nu.

Ik ga er wel een citypower uitlaat onder zetten dus misschien moet ik mijn sproeier behouden of nog vergroten?

SuperSi
                    Bijdrager

1 of 2maten groter als ie nu goed loopt

bryanv
                      Topic starter

Loopt nu wel redelijk goed al vind ik dat hij ietwat rauw loopt en hij trekt ook niet echt goed op vanuit stilstand (en op een steile helling helemaal niet) .
                        Dat ligt misschien aan de koppeling of veertjes?

Met citypower zal ik dan een sproeier 43 of 44 monteren (zal er een paar bestellen)

SuperSi
                        Bijdrager

misschien wat verwarrend maar een sproeiermaat gaat doorgaans per 2, dus dan moet je 44/46 hebben.

koppelings veertjes het setje van polini voor kopen en dan de metaalkleurige.

bryanv
                          Topic starter

Bedankt, zal een polini setje bestellen.

Mijn achternaaf lekt, velg is snel vuil. Wat heb ik nodig voor dit te herstellen? nieuwe pakking, keerringen, of een andere naaf?

alvast bedankt

Bankschroef20
                            Bijdrager

nieuwe pakking, keerringen is genoeg

SuperSi
                              Bijdrager

ik zou voor de zekerheid eerst even de onderkant van je klok bekijken.

Vuil kan namelijk ook komen van onverbrande olie die uit je uitlaat sputtert

bryanv
                                Topic starter

nieuwe keerringen, pakking en olie geplaatst in de naaf.

Nu afwachten of het nog lekt.

Is het normaal dat de naaf zo zwaar draait Nu?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.