Vespa-Ciao.NL
:: Ciao loopt niet.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao loopt niet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cittafer
    Topic starter

Hey,
      ik heb een 2e hands DR 43mm cilinder gekocht met zuiger.
      Nieuw heb ik malossi kop pakkingen springveertjes zuigeveren en een tapeindset gekocht.
      Ik heb ook een elektronisch blok. Ik heb die tapeinden erin gedraaid maar het schroefdraad stak 6 mm uit bij het carter. Toen ik de cilinder eroverheen schoof ging hij op het einde punt heel moeilijk (bij het schroefdraaid ongeveer) Toen hebben we hem er (kloppend) met een hout hamertje met beleid er opgeslagen maar nu gaat de zuiger niet heeel soepel door de cilinder. Het gaat wel maar het kan soepeler. Dus vervolgens alles gemonteerd en proberen te starten. Als ik hem nu aan wil trappen sist en ploft hij veel Het gesis komt bij de koppakking vandaan. Toen heb ik de cilinderkop eraf gehaald was de nieuwe koppaking al kapot? Dus nu een nieuwe en hij reageert het zelfde. Ploft heel veel en sist bij de kop. Ik krijg hem dus niet gestart? Kunnen jullie me vertellen wat hier fout is?

Werkt het wel om een dr cilinder 43 mm met een malossi kop?
      Of hoe zit dat met de tapeinden? moet je die misschien inkorten? dat schroefdraad.
      Ik weet het niet, zijn er mensen die hier meer vanaf weten?

Gr fer

niek1992
      Bijdrager

tapeinden zitten verkeerd om. Verder hoor je je cilinder er niet in te tikken. haal hem er zo snel mogelijk uit.

je hebt waarschijnlijk een begrensd elec. carter. hierdoor passen er alleen origineel standaard cilinders in. Zelfs geen vervanings-cilinders passen erin. Als je je cilinder (vooral 43mm boringen) er in moet tikken, kan het hemd van de cilinder breken. en dat wil je natuurlijk niet hebben.

trek even met stift een lijntje in je carter, helemaal tot het randje. schuif dan je cilinder erin, en kijk waar de stift wegslijt. Als dit al vrij snel gebeurd, weet je dat je carter begrensd is, en dus uit elkaar moet om de boel op te schuren/dremelen.

cittafer
        Topic starter

Hey, de tapeinden kunnen niet verkeerd om zitten?
          ik heb deze gekocht http://www.jmpbonderdelen.nl/tapeindset-citta.html
          En aan allebei de kanten is het schroefdraad het zelfde 21 mm van de kant, aan beide kanten.

Maar ik zal de boel wel demonteren en kijken of hij begrenst is. Want dit werkt niet..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.