Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao loopt alleen wanneer het achterwiel van grond is
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door jaapschaap.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 augustus 2008 om 12:31 #208988
Hallo, pas een niet goed rijdende vespa ciao MIX opgehaald bij iemand.
Er was wel wat mis mee maar dit zou op zich best mee vallen.Ik wou er eigenlijk mee naar een brommerzaak om hem te laten maken, maar denk dat ze me daar teveel gaan laten betalen. Het zou in principe toch ook zelf moeten kunnen voor een amateur , bij een relatief makkelijke brommer als een Ciao, toch?
Heb er al een nieuwe bougie in gedaan, nieuwe luchtfilter, nieuwe stationairschroef ( want deze ontbrak volledig !)
Het probleem is nu dat hij niet goed aanslaat… Hij gaat eigenlijk alleen goed aan wanneer ik ermee begin te lopen en op het moment dat die aanslaat de achterkant op til. Het achterwiel van de grond dus. Dan loopt het blokje pas.
Wanneer ik hem dan weer op de grond zet , slaat die weer af.
Wat kan dit zijn ?
Heb de hele carburateur ook al schoongemaakt trouwens.
2 augustus 2008 om 12:37 #220134
sjaak trekhaakdenk dat je zuigerveren op zijn.
2 augustus 2008 om 13:22 #220135sjaak trekhaak :
denk dat je zuigerveren op zijn.hoe kan ik dit zien ? Heb ze er net afgehaald… wat me opviel was dat ze er vrij losjes omheen zaten? Is dit het teken dat ze niet meer goed zijn?
2 augustus 2008 om 14:26 #220136dat ze er losjes omheen zitten is normaal,
hij is niet meer goed als hij te weinig compressie maakt.
maar als je toch je cilinder er af hebt zou ik gewoon je zuigerveren vervangen:lolhet kan ook zijn dat er een te grote sproeier in zit,
wat is je setup?
dan kunnen we je makkelijker helpen2 augustus 2008 om 14:39 #220137setup ? hij is zo standaard als wat… alles is nog origineel eraan… nooit iets van imitatie onderdelen erop gekomen ofzo.
te grote sproeier kan dus ook niet, want die is ook origineel.
2 augustus 2008 om 15:02 #220138maakt veel compressie?
dus blokkeert je wiel goed als je er mee loopt?2 augustus 2008 om 15:05 #220139ja redelijk eigenlijk… ik hoef er denk ik 2 a 3 meter mee te lopen voor die aan gaat( wanneer ik dan dus het wiel op til he, anders gaat die ook direct weer uit. )
En wanneer die dan aan is bij het wiel omhoog houden, dan valt die na 1 minuut ongeveer ook weer vanzelf uit. Dat was ik nog even vergeten te vermelden.
2 augustus 2008 om 15:12 #220140
sjaak trekhaakals je het wiel van de grond hebt he ,en je geeft geen gas ,draait het wiel dan vanzelf?
2 augustus 2008 om 15:16 #220141juist sjaak, nu je het zegt… dat was me ook opgevallen. Het leek wel alsof er gas gegeven werd, maar onregelmatig. Niet constant,…
2 augustus 2008 om 15:20 #220142
sjaak trekhaakdan moet je eens aan dat dingetje draaie bovenop je carburateur ,aan dat bochtje zit een stelnippel ,die moet je eens wat verder na binne draaien net zolang dat het wiel niet meer draaid ,als je dat gedaan hebt moet je hem nog even stationair afstellen dmv het schroefje aan de zijkant van je carb ,ook een beetje na binne draaie .
2 augustus 2008 om 15:47 #220143heb je daar een foto van ? Van die stelnippel ? Volgens mij zit die er bij deze vespa niet eens op :S Want de stationairschroef ontbrak ook al, die heb ik al nieuw moeten kopen vandaag.
/// edit ///
Bedoel je dat bochtje waar de gaskabel door heen loop ? die zit bij mij los er boven, niet bevestigd aan de carburateur, en niet bevestigd aan de zwarte buitenkant van de gaskabel, dit is dus niet normaal begrijp ik?
Aan het einde van de gaskabel zit wel een draainippel , maar die kan nergens aan vast gedraaid worden. Het bochtje ziet er ook afgebroken uit van iets.
11 augustus 2008 om 11:38 #220178ja die bocht loopt toch in je carburateur? en de andere kant staat richting de kant die je op rijd… waar dus ook je gaskabel over je blokje komt, en met een soort schroef die daar tussen zit (die bocht en kabel) een soort schroefding wat je in en uit kan schroeven. Moet je ver aan je gashendel draaien voor die gas geeft? als je eerst bijv. een cm moet draaien dan zal die nu dus geen gas geven.
Mijn ciao rijd ook in ze stationiar… Denk echter dat dat komt omdat me koppeling nogal gaar is… Met zowel dat stelnippeltje voor gas als met de stagionair-schroef zitten spelen… niks hielp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.