Vespa-Ciao.NL
:: Ciao loopt alleen stationair als ik ermee loop

Home Forums Techniek Motorisch Ciao loopt alleen stationair als ik ermee loop

• Dit onderwerp bevat 13 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren geleden door Jone.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jone
    Topic starter

dag iedereen,

Ik ben bezig met een ciao van 86 met elektriche starten te reviseren

ik heb al

-standaard carburateur gekuist (heeft nu sproeier 50 is dit goed?)
      -nieuwe 65cc zuiger en pakkingen
      -nieuwe startsegmenten
      -nieuwe ring met opstaande rand (vorige eigenaar had die verkeerd om)
      de ciao heeft
      -compressie
      -vonk
      -bougie wordt nat
      als ik hem aan loop start hij goed maar alleen als ik blijf lopen blijft hij stationair en dan geef ik ook volle gas. En als ik minder en meer gas geef hoor ik ook geen verschil maar mijn gas schuifje werkt wel goed
      Ik zal dan ook eens een filmpje maken

Wim
      Bijdrager

Koppeling en/of aandrijving loopt zwaar, sleept aan of wat dan ook, en remt de motor af tot die afslaat.
        Sproeier verhaal ken je nu wel.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Jone
        Topic starter

Krukas kan ik niet echt soepel met de hand draaien maar dit zal door de compressie zijn zeker?

Wim
          Bijdrager

Ja maar buiten de compressie moet dat toch soepel zijn.

Echter de buitenste schaal van je koppeling moet ook, als het achterwiel omhoog is,
            gewoon soepel en vrij draaien, het achterwiel draait dan mee, dus gaat het wel wat zwaarder
            omdat het wiel mee moet draaien, maar moet soepel zijn.

Als je de brommer op de fietsstand zet, zwarte knop bij het achterwiel indrukken,
            dan moet het wel licht lopen, je hele achternaafoverbrenging en wiel draaien dan tenslotte
            niet mee.

En als je de buitenste schaal van je koppeling draait, met het achterwiel omhoog, mag
            je krukas niet mee willen draaien.
            Andersom ook, als je de krukas met de hand draait mag de buitenste schaal ook
            niet mee willen draaien.
            Die moeten altijd los van elkaar zijn.

Probeer t allemaal even, we horen t wel weer.

Gr. Wim.

Jone
            Topic starter

De buitenste schaal werkt goed zoals u zij en loopt niet tegen de krukas en andersom
              Zou het dan aan mn krukas lagers liggen?
              Anders zal ik vanavond een filmpje maken over hoe de kruas draait en hoe hij uitvalt wanneer ik stop met lopen.

Jone
              Topic starter

Hier gaf ik volle gas

Wim
                Bijdrager

Ik zou het je niet meer kunnen zeggen zo vanachter een schermpje.
                  Hij draait al zo vreemd stationair.
                  Er is duidelijk wat mis.
                  Gewoon opnieuw beginnen, met een technicus er bij.

Gr. Wim.

Jone
                  Topic starter

Hm, zal nog even wachten moesten er nog mensen zijn die dit probleem hadden.
                    En zou je enig idee hebben waarom hij niet reageert als ik gas geef?

Jone
                    Topic starter

Plots werkte hij! , maar nu zit ik met een ander probleem ik reed er even mee in de tuin en plots hoorde ik een geluid in mn koppeling en daarna als ik weer starte maakte hij een schurend en soms kloppend geluid in mn koppeling
                      En als ik het plaatje van mn koppeling er op doe en alles aanspan dan zit het plaatje ook een beetje schuin, en mn koppelingshuis kan ook een klein beetje heen en weer ook al span ik heb goed aan

Wim
                      Bijdrager

En als ik het plaatje van mn koppeling er op doe en alles aanspan dan zit het plaatje ook een beetje schuin, en mn koppelingshuis kan ook een klein beetje heen en weer ook al span ik het goed aan.

Gewoon even demonteren en controleren of alles zit zoals het zou moeten.
                        Alles juist monteren.
                        En/of defecte, scheve, kromme onderdelen vervangen.

Gr. Wim.

Jone
                        Topic starter

ik heb al mn startsegmenten vervangen maar de rest is volgens mij goed,
                          ook zie ik dat het deel waar de v snaar op ligt zegmaar wobbeld dus oneven draait maar die is niet krom of iets kan het aan mn krukas liggen?

Jone
                          Topic starter

Koppeling probleem is redelijk opgelost ik zal een nieuw forum, bedankt voor de hulp en snelle reacties!

zevenenergie
                            Donateur

ik heb al m,n startsegmenten vervangen maar de rest is volgens mij goed, ook zie ik dat het deel waar de v snaar op ligt zegmaar wobbeld dus oneven draait maar die is niet krom of iets kan het aan mn krukas liggen?

De schaal van de koppeling wobbelt altijd een beetje. Dat komt door de krukas.De langetap pendelt ietsje.

Ik weet dat bij sommige aftermarket kopeling-schalen de poelie ten opzichte van de schaal een beetje wobbelt. Daar staat tegenover dat de orginele schalen van gietijzer zijn en de aftermarket schalen van staal.(veel sterker)

Een beetje wobbel is normaal. Het is als het ware een eigenschap van onze blokjes.

Jone
                              Topic starter

oh bedankt, maar nu zit ik dus met een ander probleem,
                                zaterdag werkte mn ciao plots en kon ik goed vlug optrekken (kon wel niet rap gaan want mag niet op straat)
                                maar nu heeft hij weer bijna geen vermogen maar als ik een duwtje geef dan gaat hij wel een beetje sneller maar nog steeds niet zoals zaterdag

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.