Vespa-Ciao.NL
:: Ciao lekt benzine en start moeizaam

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao lekt benzine en start moeizaam

• Dit onderwerp bevat 27 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door Ties.
13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Bijdrager

Niet dat ik dat dan weet. heb laatst een nieuwe gekocht bij SX. Zou het mss ook nog aan iets anders kunnen liggen?

!Japieoh!_!Ciao!

Aan de vlotternaald en aan de vlotterbak.
        Maar als je de vlotterbak er gewoon goed gelijkmatig op draait zodat hij niet krom wordt
        denk ik niet dat het aan je vlotterbak ligt heb je er wel een pakking of zo’n rubber bandje tussen ?

ciaoracer
        Bijdrager

Jah zo een rubbere bandje zit er tussen, maar ik vind zelf dat dat zo gelijk is met de rand van de vlotterbak. Hier bedoel ik dus mee dat het mij lijkt dat dat ding totaal niet afsluit. Hoe kan ik dat controleren met de vlotternaald en/of vlotterbak?

!Japieoh!_!Ciao!

Is hij echt helemaal gelijk of stekket hij er wel gewoon een stukje over heen ?

ciaoracer
            Bijdrager

Als ik goed kijk zie ik er echt niks er overheen vind het zo bizar, maar zal dadelijk nog eens voor de zekerheid kijken.

Daanvr
              Topic starter

Iedereen bedankt voor de reacties. Er zit nu een nieuw benzineslangetje op dat perfect afdicht aan beide kanten. Gekocht bij een grasmaaierreparateur (goeie tip Japieoh!). Wat me wel opvalt is dat het materiaal van dat dingetje veel zachter aanvoelt nu d’r een tijdje benzine door heeft gelopen. Is dat normaal? Ik hoop maar dat hij niet oplost! :lol

Het lekken is echter nog niet gestopt, er lagen na een ritje weer wat druppels op de grond onder het motorblok en ik zag net dat er ook een luchtbel van zo’n 3-4cm in mijn benzineslangetje zat. Wat kan dat laatste betekenen?

Mike
                Bijdrager

hmm die lucht is nis raars.. dat is nodig zodat de carb het aanzuigt.. maar dat leken tja.. tog ff kijken naar de montage van de carb.. beter haal je hem een keer eraf en totaal uit elkaar en weer inmekaar en goed vast zetten zo sluit je een hoop uit

Mike

Daanvr
                  Topic starter

Ik ben er nog niet aan toegekomen om te gaan sleutelen (wat misschien maar beter is ook, want ik ben echt een leek daarmee) maar ik weet nu wel ongeveer waar het vandaan komt.

Ik heb hier een plaatje van de bovenkant van de Ciao-25 motor als de treeplank er af is:

De benzine druppelt er aan de onderkant uit, maar dan ter hoogte ongeveer van het oranje cirkeltje. Zegt dat al wat meer over waar het probleem zal zitten (carburateur, vlotterbakje, etc) ?

reiniero
                    Bijdrager

denk dat je bougie misschien kapot is waardoor hij niets verbrand en daardoor uit je carb komt gelopen dan heb ik vaker gehad kijk even of je bougie nog vonkt 😉

Daanvr
                      Topic starter

Nee de bougie moet wel goed zijn, want ik kan er wel gewoon op rijden en dan gaat hij zo’n 30 km/u (alles standaard). Alleen de uren daarna lekt er aan de onderkant wat benzine uit.

Ik heb geen idee hoe je de carburateur, vlotterbak etc er af haalt om te zien of iets kapot is. Bestaat daar ergens een soort stap-voor-stap gids voor, waar in staat welke boutjes je moet losdraaien en zo?

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

haal je carburateur er eens af, met een sleuteltje 8 moet je dan doen.

het is allemaal heel simpel.

draai je vlotterbak eraf (het zwarte ding met 2 schroeven) en til het witte vlottertje omhoog en kijk naar je vlotternaald (een naaldje met een orangjig rubber puntje erop) maak dat even schoon en check het even na

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

weg-gevaar
                          Bijdrager

Daanvr :
                            Veel dank voor de tips!!

Het benzinekraantje doe ik altijd dicht, maar dat voorkomt niet het lekken. De vraag is alleen of de benzine rechtstreeks uit het slangetje lekt of ergens uit een motoronderdeel (vlotterbakje?)..

Ik denk dat ik dadelijk even een ritje maak en daarna het benzineslangetje lostrek. Als hij dan nog steeds lekt, moet die benzine wel ergens uit een motoronderdeel komen.

is iedereen nou dom of ligt het aan mij iedereen lult maar eind weg over carb enz enz terwijl hij al heel ver erboven gezegdt heeft dat hij het kraantje dicht doet???? dus hoe wil je dan een plas krijgen van 7cm doorsnee dan zal er toch egt iets anders moeten zijn wat lekt bv het kraantje zelf of een gat in de tank of het kraantje is niet strak genoeg aangedraait ofzoiets dergelijks lijkt me

Ties
                            Bijdrager

ik denk dat iedereen dom is….
                              of jij gewoon heel erg slim…

bij mij is de tank een keer kapot gegaan
                              en wel op die plek waar ook dat klemmetje zit om een kap vast te zetten,
                              check dat dus even, wanneer dit t geval zou zijn hoeft dit geen probleem te zijn…
                              dat kneedbare staal heeft zijn werk toen goed gedaan…

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.