Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao komt niet op snelheid.
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door pepko.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 mei 2011 om 14:05 #236915
Ja ik zit ook nog steeds te twijvelen of ik de 43 euro er wel moet afhalen voor 46mm euro.
Want dan zal je zien dat het voor geen meter loopt met de 46 en dat dan de 43mm euro na terug plaatsing ook focked:D:|Maar ik denk dat zijn bougie nu ook focked is, zo hoort het tenmiste wel op het filmpje.
En dit zal komen omdat hij standaard wat zwart is zoals hij beschrijft en dat vind een bougie niet leuk die wil koffie met melk hebben:D16 mei 2011 om 14:35 #236916
Anoniem@ Jarco, de sproeiermaat is nu 48, niet 52.
Maar wat ik me dus afvraag, want zo een leek ben ik ook weer niet met brommers.
Is hoe het kan, dat het in een rit helemaal omsloeg, ik hem niet meer gestart kreeg.
En na de carb schoongemaakt te hebben, veertjes gecheckt en bougie schoongemaakt liep hij weer als voorheen!En dat ’t daarna weer omsloeg.. Dan word hier gegist sproeiermaat, dat klopt, die is te groot maar geeft dit soort foutjes toch niet?
Dan zou ie in feite met een frisse bougie ’t gewoon weer effe moeten doen, dat deed ie van het begin van de setup tot vorige week donderdag, maar dat deed ie vanmorgen wéér niet. (moeilijk gezocht, maar, jullie snappen het wel)
Het zuigertje is gewoon egaal, iig zeer minimale roet aanslag.
Zou het niet aan de ontstekingsdelen zelf kunnen liggen? condensator?
Gr
16 mei 2011 om 14:42 #236917is je spie nog goed?
zijn de kabels die naar je cdi lopen nog fris? geen knikjes e.d.?16 mei 2011 om 14:56 #236918Je onsteking is toch elec?
En een grote spoeier hoeft niet meteen problemen te geven, maar gezien jij aangeeft dat je bougie zwart is rijd hij dus standaard wat te rijk en dit vreet aan je bougie en verkort de levensduur ervan.
Tenmiste dit is mogelijk.Het kan natuurlijk ook wezen dat je vuil in je tank hebt en je carb filter de hele tijd dicht slipt en dat ie daarom na het schoonmaken van de carb weer zo goed loopt.
Maar ik denk echter eerder aan de 1e optie, want standaard met een zwart kleurige bougie rijden vind de bougie niet leuk en de rest van de motor ook niet trouwens.
(want alles slaat dan sneller zwart)16 mei 2011 om 15:05 #236919Misschien heb ik eroverheen gelezen maar wat voor luchtfilter heb je? en heb je deze ook schoongemaakt?
Als ik in jouw schoenen stond zou ik nu ook eerst je bougie proberen.
Is tenslotte het makkeljkste proberen en scheelt een hoop extra werk als dat het is.
16 mei 2011 om 16:55 #236922
Anoniem@speedbuxy
Het klopt helemaal wat je zegt over die bougie, en het kán eraan vreten.
Maar, nu is het dus zo dat in het begin een nieuwe bougie erin is gezet en die zou dan kijkend naar jou theorie geleefd hebben tot vorige week donderdag. Toen werd de bougie zo slecht door het verkeerde mengsel dat ie de brui eraan gaf.Nu heb ik dus vandaag een frisse ngk b6hRs erin geplugd en dan zou ie in feite weer moeten lopen totdat zich hetzelfde weer herhaald dus.
De luchtfilter is gewoon een zwart doosje met 3 luchtgaatjes en een ijzeren filtertje tussen doosje en carb.
Ook heb ik nadat ik de carb schoon heb gemaakt een filtertje tussen de benzine slang geplugd en daar is geen teken van roest in te zien. Ook met ’t sproeiertje checken vanmorgen zag alles er nog fris uit.
Het gaat me nu echt een beetje ’t petje te boven, daarom vraag ik hier raad.
Zou het de ontsteking zijn? koppeling weet ik wat?We hebben dus al:
Een schone carburateur sproeier 48 (morgen ‘ns kijken voor een 44 zoiezo.)
Nieuwe Bougie ngk warmtegraad 6, deze is vlak voor het filmpje in mijn eerste post gemonteerd.
Veertjes zitten nog goed
Zuiger heeft nog een perfecte passing in de cilinderwand, geen veegsporgen, warmloper zou dus niet kunnen.16 mei 2011 om 16:59 #236923Maar heb je je luchtfilter al goed schoongemaakt?
Misschien vocht in je bougie dop?17 mei 2011 om 13:47 #236939
Anoniem
De bougie kleurde goed na vandaag, maar na een hobbelig weggetje deed de vespa weer prut.Zoals te zien in het filmpje hierboven hoor je allemaal gerinkel bij de koppeling? alsof ie stationair aanloopt.
Toen stond ik dus langs de kant.. Hij pakte ook niet helemaal aan om te startten en toen ik heel hard ging rennen paktie ‘ie en reed weer als voorheen?
Groet Remco
17 mei 2011 om 14:01 #236940waarschijnlijk loopt je vliegwiel aan, of je koppeling loopt aan tegen het frame.
ik denk dat het wegval probleem in je kabels die naar de cdi lopen zit. ik had dit probleem ook en ik had ongeveer dezelfde symptomen als jij.17 mei 2011 om 14:02 #232571
AnoniemEn wat moet ik dan doen met die kabels? ff schoonschuren zeg maar? dat ze weer goed contact maken?
Kan natuurlijk door het stilstaan dat die vies zijn geworden.
Koppeling loopt iig niet aan tegen het frame, daar zit gewoon n ringetje tussen hé -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.