Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Ciao kapt er opeens mee
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 7 maanden geleden door Kösj.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 augustus 2005 om 17:28 #131448
haal dan je vlotterbakje eens los, mischien is het je sproeier, ik denk het wel,
blaas je sproeier even uit, en zet het weer inelkaar.kun je altijd even proberen, misschien hoef je dan wel niet eens naar de brommerboer
25 augustus 2005 om 19:58 #131449
Kösjfiatcinq :
haal dan je vlotterbakje eens los, mischien is het je sproeier, ik denk het wel,
blaas je sproeier even uit, en zet het weer inelkaar.kun je altijd even proberen, misschien hoef je dan wel niet eens naar de brommerboer
Ik ga de carb morgen ff uitblazen met de compressor, dit heb ik al eerder gedaan maar het hielp niet. K hou je op de hoogte
25 augustus 2005 om 20:08 #131450
KösjKösj :
Nou, ik heb de contactpunte nog maar eens goed afgesteld. Blokje weer ingebouwd. Hij loopt goed.Dit heb ik enkele dagen geleden gedaan, ik heb toen ook de caburateur en het luchtfilter schoongemaakt. Toen liep die weer normaal, na een paar kilometer gerede te hebben was het weer hetzelfde verhaal en kon ik weer naar huis lopen. Voordat ik ging rijden heb ik de bougie nog gecontroleerd en hij was bruin. Ook onderweg merkte ik er niks aan. Uit niets begint ie gewoon de stotteren
Dus waar het nu echt aan ligt weet ik niet, als ik de bougie tegen het blok houdt dan vonkt ie regelmatig, dus dan zou je denken dat er met de ontsteking niks mis is en dat ie ook regelmatig moeten lopen.
En wat ken er aan een caburateur misgaan, behalve dat ie verstopt kan zitten. Het is een (nieuwe) van een jaar oud ongeveer.
25 augustus 2005 om 20:19 #131451als het uitblazen van je carb niet helpt zou ik eens proberen om hem uit te fikken doe ik ook vaker als ie verstopt zit… je haalt gwoon alle plastic delen van je carb zodat je alleen het centrale deel overhoudt en laat je wat mengsmering erin lopen en de fik erin 😛 normaal leg ik hem dan nog even in een bakje met wat wasbenzine dan kun je hem gewoon schoon vegen van de buiten kant want hij kan een beetje zwart worden maar hij is dan wel ZEKER helemaal sgoon… het klinkt misschien een beetje riegoreus maar je weet dan in ieder geval zker dat ie sgoon is, en heb je nog een extra filtertje tussen je benzine slang zitten is wel een aanrader, ik merk het zelf 😉 suc6 ermee hoop dat het lukt
25 augustus 2005 om 20:28 #131452
Kösjspecial blue :
als het uitblazen van je carb niet helpt zou ik eens proberen om hem uit te fikken doe ik ook vaker als ie verstopt zit… je haalt gwoon alle plastic delen van je carb zodat je alleen het centrale deel overhoudt en laat je wat mengsmering erin lopen en de fik erin 😛 normaal leg ik hem dan nog even in een bakje met wat wasbenzine dan kun je hem gewoon schoon vegen van de buiten kant want hij kan een beetje zwart worden maar hij is dan wel ZEKER helemaal sgoon… het klinkt misschien een beetje riegoreus maar je weet dan in ieder geval zker dat ie sgoon is, en heb je nog een extra filtertje tussen je benzine slang zitten is wel een aanrader, ik merk het zelf 😉 suc6 ermee hoop dat het luktNou, ik ga ut morgen eens probere, en wat betreft dat extra filtertje dat zit er ook op:D
25 augustus 2005 om 20:37 #131453Kösj :
special blue :
als het uitblazen van je carb niet helpt zou ik eens proberen om hem uit te fikken doe ik ook vaker als ie verstopt zit… je haalt gwoon alle plastic delen van je carb zodat je alleen het centrale deel overhoudt en laat je wat mengsmering erin lopen en de fik erin 😛 normaal leg ik hem dan nog even in een bakje met wat wasbenzine dan kun je hem gewoon schoon vegen van de buiten kant want hij kan een beetje zwart worden maar hij is dan wel ZEKER helemaal sgoon… het klinkt misschien een beetje riegoreus maar je weet dan in ieder geval zker dat ie sgoon is, en heb je nog een extra filtertje tussen je benzine slang zitten is wel een aanrader, ik merk het zelf 😉 suc6 ermee hoop dat het luktNou, ik ga ut morgen eens probere, en wat betreft dat extra filtertje dat zit er ook op:D
ik wacht het resultaat af 😉
25 augustus 2005 om 23:57 #131454Als ik die soundfile zo van je hoor zijn je zuigerveren niet best meer…..
Dat ken ’t ook zijn, compressieverlies waardoor ie niet meer wil trekken, en met volgas iets sneller dan stationair rijdt……..
Check desnoods hele blok es ff na, want ik vind ‘m lopen als De Telegraaf van Zaterdag…….
(als een krant dus………:$)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!26 augustus 2005 om 08:05 #131455
Kösjiaccaloco :
Als ik die soundfile zo van je hoor zijn je zuigerveren niet best meer…..Dat ken ’t ook zijn, compressieverlies waardoor ie niet meer wil trekken, en met volgas iets sneller dan stationair rijdt……..
Check desnoods hele blok es ff na, want ik vind ‘m lopen als De Telegraaf van Zaterdag…….
Ook de zuigerveren zijn zo ongeveer een maand geleden vervangen, lijkt me dus sterk dat ze al naar de haaie zijn. Ma, ik was topch al van plan om hem vandaag uit elkaar te halen en hem voor de 2e keer eens helemaal schoon te maken.
26 augustus 2005 om 11:22 #131456
KösjIk ga eerst de carb eens helemaal schoonmaken met wasbenzine en dan met de compressor schoonspuiten. Daarna kijken wat ie doet. Doet ie het dan toch niet dan kijk ik nog eens naar de contactpunten. Dan weet ik in ieder geval of het nu aan de ontsteking ligt of toch aan de brandstoftoevoer.
26 augustus 2005 om 11:24 #131457ook vooral naar de sproeier kijken, even in het licht houden, en kijken of er iets in het gaatje zit
26 augustus 2005 om 14:14 #131458
KösjIk heb de zooi dus schoongemaakt, eerst de carb en sproeier met wasbenzine een uur in late liggen en met een kwast schoongemaakt daarna met de compressor doorgeblazen, dit had geen effect. Daarna heb ik de onsteking opnieuw afgesteld, tijdens de eerst paar slagen liep ie normaal maar al gauw verviel ie in het oud onregelmatige patroon.
Dus ik denk aan de ontsteking, maar buiten het blok vonkt de bougie goed. K weet ut niet meer. K heb dus totaal geen zin meer om nog meer aan die brommerboer te gaan geven als ie het niet blijft doen, het heeft me al te veel gekost.
26 augustus 2005 om 15:02 #131459fiatcinq :
ook vooral naar de sproeier kijken, even in het licht houden, en kijken of er iets in het gaatje zit
Je gaat toch niet een carburateur schoonmaken zónder naar de sproeier te kijken?
Lijkt me nogal logisch!?Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!26 augustus 2005 om 16:25 #131460
KösjNou, nog maar wat geprobeert dan, ik heb er een kleinere sproeier in gezet. Nu loopt ie stationair wel goed, maar bij de hogere toeren heeft ie meestal ( niet altijd ) weer last van dat overslaan/stotteren. De bougie is nu ook niet meer nat maar wel nog zwart. Ben van 49 naar 45 gegaan. Maandag nog maar een kleinere gaan halen.
Het rare is dat ie altijd fatsoenlijk liep met de vorige setup. Rara hoe kan dat.
Voor de liefhebbers post ik strax nog eens de recentste soundfile:D
26 augustus 2005 om 17:14 #131461joa glen ut is get mit die vespa’s
ik ben ook al 2 dage aan 1 stuk aan dat ding aan ut kutte
mun pijp was eronderuitgevalle
en toen was die sgeef 🙁
maar hij zit eronder 😀maar ik weet niet
ik reed met die orgineele pijp en een sport filter met een 52 sproeier
en dat reed als un tiet
beetje raar dat jij dan nu nog kleiner zou moeten
naja ik weet ut ook niet26 augustus 2005 om 17:21 #131462iaccaloco :
fiatcinq :
ook vooral naar de sproeier kijken, even in het licht houden, en kijken of er iets in het gaatje zit
Je gaat toch niet een carburateur schoonmaken zónder naar de sproeier te kijken?
Lijkt me nogal logisch!?een carburateur is wat anders dan een sproeier he,
het kan tog wezen dat hij zijn sproeier er niet uit zou halen,
en dan zie je nog niet of hij verstopt zit of niet, ik geef hem alleen een tip,als jij andere tips hebt, zet dat er dan gewoon neer inplaats van iemand anders zijn verhaaltje de grond in te boren,
sorry hiervoor, maar ik vind het niet echt een leuke reactie, ik hoop even goede vrienden, maar ik wou het wel even kwijt
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.