- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 augustus 2011 om 18:19 #184967
Hallo,
Ik ben volledig nieuw hier. Even in het kort: ik heb onlangs een leuke Vespa Ciao gekocht voor mijn zoon. Deze heet hij nodig voor het werk. In de advertentie stond dat hij alleen afgesteld hoefde te worden. Nou…ik heb helemaal geen verstand van brommers, dus…je raadt het….ik heb de brommer gekocht. Het was van onze kant allemaal gehaast, omdat mijn zoon zou beginnen met zijn eerste baan….een fout die ik nooit meer zal maken…beloofd!
Het probleem: hij trekt onzettend langzaam op, mijn zoon heeft daarna de sproeier veranderd naar een nr.56. Er zat een 48-er in. Uitlaat is een Leo Vincie (ik weet niet hoe ik het schrijven moet….ben een leek).
Hij moet gewoon sneller trekken een sneller gaan. Hij hoeft geen snelheden van 70km te halen, maar 50km/u zou fijn zijn, als hij ook een beetje optrekt in de eerste meters.Wie kan me verder helpen? Zodat mijn zoon kan genieten van de Ciao.
Alvast bedankt….oh ja wel leuk dat er een vespa ciao site is….=)!!!!!21 augustus 2011 om 18:30 #200428misschien handig als je wat meer vertelt over de setup als je dit weet, zoals de cyl. welke carberateur, en of het een snor of brom uitvoering is.
Tevens als je een km of 10 hebt gereden kan je naar de bougie kijken, als deze mooi koffie met melk bruin is zit je meestal aardig goed qua sproeier, ik zou ook de how to’s eens doorlezen hier, dat is erg leerzaam voor als je er nog weinig verstand van hebt.
mvg erikjan
21 augustus 2011 om 19:12 #200429normaal gezien, als je een 50cc standaard cilinder erop hebt met een origineel brom (45km/h) motor, dan zou die sproeier ongeveer goed moeten zijn. (de 56)
wat handig is om te weten:
type motor (brom of snor) dit kan je vinden achter op het blok waar de carburateur zit
pulley maat ? : heel belangrijk
goede compressie ?
mooie vonk? en indien kontact punten op 0.45 mm zettendit zijn de basis dingen van een brommertje, zelf denk ik omdat die heel langzaam op trekt dat het of te lage compressie
is , en verkeerde pulleyDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 augustus 2011 om 19:28 #200430Hallo en welkom.
Misschien is het handig om het blok even te reviseren en na te laten kijken (bijv door iemand van het forum). Als je zoon er elke dag mee moet rijden is het verstandig om iets te investeren in betrouwbaarheid.
Zie -> [url]/forums.php?m=topics&s=41[/url]
22 augustus 2011 om 17:34 #200435Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het doorspelen aan mijn zoon. Het fijne aan deze site is dat het een en ander goed uitgelegd staat. Ik hoop voor mijn zoon dat het gaat lukken. Ik heb inmiddels een paar “die hards” gevraagd of ze er naar willen kijken. Ze hebben de brommer nog niet gezien, maar ze willen er met alle plezier naar kijken.
Ik hoop dat het probleem snel opgelost zal zijn.
Ik zal jullie sowieso op de hoogte houden wat het probleem is.
Ik heb alleen de poulie opgemeten en dat is een 95. We hebben er ook een 70 bij, maar ik heb gelezen, hoe kleiner de poulie, hoe langzamer hij trekt…..
Type motor?Ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd. Wat moet ik er op af kunnen lezen dan?
En de compressie weet ik ook niet…
Ik denk dat ik nog een hoop moet gaan lezen hier…:lol
Als iemand iemand uit Roermond(Limburg) en omstreken kent, dan hoor ik dat graag, want de “die hards” die ik hierboven beschreven heb, wonen in Weert(Limburg).Ik wil jullie wel hartelijk danken voor de reacties.
22 augustus 2011 om 22:26 #200437Waar Ritze op doelt is de grote van de inlaat. Helaas staat niet altijd een aanduiding of het een brom of snor betreft op de carters. Wel staat op de carburateur zelf een maat die de doorlaat aangeeft. Deze bevindt zich op de aansluiting op je spruitstukje carters. En zal 12/7 12/10 13/13 of iets in die richting aangeven.
Wanneer je er bij kunt? Is het opmeten van het spruitstukje ook wel handig om te weten. Hiervoor moet de carburateur er dus wel even af.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.