Vespa-Ciao.NL
:: ciao is langzamer dan ik dacht

Home Forums Techniek Problemen oplossen ciao is langzamer dan ik dacht

14 berichten aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCiao
    Bijdrager

In de pvr handleiding staat duidelijk vermeld dat het belangrijk is dat je een BR7HIX bougie gebruikt. Misschien maakt dat iets uit?

Shark
      Donateur

Oh goeie, ja dat zou in elk geval de moeite waard zijn om dat te proberen, kennelijk moet die bougie er toch al in dan!

Befkuh
        Bijdrager

je rijd met een 19mm.. malossie cab.. die hebben geen luchtschroef.. die hebben een benzine stel schroef.. eigelijk moet je daar vanaf blijven… en ik rij met me 4p en 19mm en pvr  toch wel met sproeier ergens tussen de 88 en 94… en de pvr  die heb ik met een micro meter op 1.6 voor ontsteking gegeven.. weet niet hoeveel graden dat is.. maar daar ik ik met al me blokjes mee die de pvr hebben en ik heb er een stuk of 5 en bij andere mensen die ik geholpen heb met de pvr ook allemaal op 1.6 voor ontsteking.. en stuk voor stuk allemaal goed…. en met de rollen zit ik tussen de 3.5 en de 4.7 is ff verschillend wat ik voor de rest op de brommer heb zitten… maar op me 1e met een fox 1.8.5 klok zit ik met de rollen op 4.5 en hij gaat als een gek..(bijna 106) heb wel op die een 21mm zitten met sproeier 98..  zijn zijn wel allemaal cittas.. maar met sproeier en ontsteking afstelling kan daar geen verschil in zitten… maar rij jij met de luchtfilter die je bij de malossie cab heb gekregen…  want met da stomme ding heb ik geen enkele hier normaal gekregen.. heb overal twin air filters op zitten en moet wel zegge.. ik gooi zodra ik een fox klok heb die orginele koppeling er af die er bij zit.. want ik vin dat schijt dingen.. ik koop een polini g3 koppeling en knal er groene trek veertjes in das tot nu toe bij mij wel de juiste trek veer.. en voor de rest gebruik ik die gele malossie druk veer…  heb zelf bij me pvr carter met pvr ontsteking met een scooter cilinder van een runner zelfs ook op 1.6 staan btw.. (126km op de test bank 😛 )  en als je met een 15mm snaar wilt rijden wat wel mogelijk is met de fox moet je niet vergeten dat jij je vario bus ook moet aanpassen want die is nu voor een 13mm snaar en niet voor een 15mm 😉 en je hebt een dbr pijp is die speciaal voor de ciao of is het een omgelaste scooter uitlaat… plus je zegt dat je de demper hebt aan gepast.. zorgt die er nu niet voor dat ie te veel tegen druk krijgt….   ik som hier gewoon ff wat dingen op hoe ik er over denk en weet miss zit er iets tussen voor je en wat ook heeeeeeeeeeel belangrijk is heb je wel een vario snaar… want we zijn met een aantal man de laatste jaar met wat snaren bezig geweest en veel snaren zorgde wel dat je veul snelheid verloor.. want veel mensen staan er niet bij stil dat die tandjes te hoog kunnen zijn waardoor die dus niet helemaal benede komt in je schijven… zo ben ik zelf nog steeds op zoek na een goeie 15mm snaar voor de citta.. kan je zegge drama… maja nog ff wachten zag dat mallossie binnen kort voor de bravo een 15 mm snaar uit brengt voor de overrange set van ze… dus wie weet heb ik dan eindelijk de goeie.. want wil graag me overrange uit testen op me candy waar dus nu nog de fox 1.8.5 op zit.. maja  en 1tje zegt dat de snaar te diep ligt das bull want dan heeft ie geen verstand van de fox gebeuren… der zijn onder tussen verschillende setjes uit gekomen waar de schalen allemaal beetje schelen  beste wat je kan krijgen is dat ie er net onder de rand ligt.. als je dus dan een 15mm zou hebben dan zou ie wel gelijk liggen… maar met een 13mm gaat da niet rap gebeuren…

Befkuh
          Bijdrager

en let ff op met de deps welke kop je hebt.. want de 4p is met lange schacht boegie.. ik ben dus zelf wel zo mongool geweest die daar niet op had gelet en heb een hele tijd met een korte schacht boegie gereden in een petje voor een lange schacht haha en ik rij zelf met denso boegies.. w27 of w31 licht er aan wat ik er mee doe en die staan gelijk aan hitte graat 9 en 10 dacht ik

Shark
            Donateur

In de pvr handleiding staat duidelijk vermeld dat het belangrijk is dat je een BR7HIX bougie gebruikt. Misschien maakt dat iets uit?

In dat geval, als Befkuh zegt dat het petje (grappig woord, ik was vergeten dat dat zo wordt genoemd) lange schacht is dan moet je de BR7EIX pakken. Of een andere warmtegraad.
              Let op met kruisverwijzingen bij bougies, de warmtegraden komen niet altijd (exact) overeen.

Befkuh
              Bijdrager

haha ja het word petje ken ik nog van vruuuuger.. hahaha
                oh heb eigelijk nooit na de handleiding gekeken voor welke boegie pvr aan raad…
                heb wel half over heen gelezen bij de handleiding van de deps… maja ik gebruik zelf gewoon de 27 van denso.. en rij ik zelf nu al jaren mee..

Gratje
                Bijdrager

Hehe. “Petje” moet meteen aan al mijn ooms denken met hun zundapps en Kreidlers en de foto dat al mijn ooms meedoen aan de Solex race 🙂

maar ben eigenlijk wel benieuwd of er progressie is na al deze tips die die heeft gekregen. @daniel23

Daniel
                  Topic starter

Na een weekje Portugal heb ik vandaag het weer opgepakt en heel erg dankbaar voor de informatie van iedereen!

heb het blokje van het de brommer afgehaald en de kop er van afgehaald en meteen keken of de bougie netjes aansloot op de kop dat deed hij dus niet. Befkuh had dus gelijk dat ik een langere schaft bougie nodig heb. Nu Denso W27, W31en een BR7EIX Besteld om te testen welke het beste doet. Heb verder de decompressie met slijppasta ingewerkt, de ontsteking op 1,6 mm gezet. Nu is het wachten op de bougie’s

Ben nog van plan om de tank de bewerken met een tankcare, omdat ik toch aardig wat roest tegen kwam in de benzine nadat ik terug ben en lievere met schoonbenzine rij. Voor de Overbrenging heb ik nu stage 6 achterkoppeling en een langere variobus voor de mogelijkheid om met een 15mm snaar te gaan rijden.

Als het blokje loopt zal ik met de twee verschillende dempers testen. De demper die ik gebruikten kwam van een ktm sx 50/80cc af, Wat ik van Ktmgek Perso had afgekeken en ja demper is wel wat langer dan die van DBR
                    .Schermafbeelding 2022-08-04 om 11.37.23

Over het gebruiken van een andere luchtfilter moet ik nog kijken, kan moeilijke een ander filter tussen een ciao frame proppen en zonder luchtfilter rijden lijkt mij geen goed idee.

En kan iemand mij wat meer vertellen over RB racing parts vario?

IJskonijn
                    Bijdrager

Mooi ophangbeugeltje voor de demper!
                      Mag ik vragen hoe je aan de langere variobus voor 15mm snaren komt?

No replacement for displacement

Daniel
                      Topic starter

Mooi ophangbeugeltje voor de demper! Mag ik vragen hoe je aan de langere variobus voor 15mm snaren komt?

Kwam die tegen op marktplaats hij verkocht zijn hele overbrenging met daarbij een langer variobus, snaar en ook RB racing parts vario.

1

Befkuh
                        Bijdrager

Patrick Eijk heeft nog 1 of 2 van die bussen te koop  hij zit op loverss op facebook

Daniel
                          Topic starter

Nieuwe test video gemaakt met de langer bougie/ontsteking: Video

Zoals je kan horen stottert de motor niet meer en komt netjes op toeren. Heb verder nog niet aan de carburateur gezetten.

Ben nu nog aan het wacht tot dat de tankcure uit is gehard voordat ik een rijfilmpje kan maken

Befkuh
                            Bijdrager

volgens mij mogen jou rollen wat lichter.. tis nog niet dat ie lekker pittig reageert en bij mij was da toen dat de rollen iets te zwaar waren

Daniel
                              Topic starter

volgens mij mogen jou rollen wat lichter.. tis nog niet dat ie lekker pittig reageert en bij mij was da toen dat de rollen iets te zwaar waren

zitten nu 5 gram rollers in en heb daar verder nog niet gekeken naar de overbrenging. zal zeker nog de carburateur moeten afstellen

14 berichten aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.