Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ciao is langzamer dan ik dacht
- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 7 maanden geleden door Daniel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 juli 2022 om 23:29 #816308
handig zo’n filmpje! Welke bougie zit er in? Probeer eens met een andere warmtegraad, misschien is de bougie die er nu in zit te koud. Klinkt als een ontstekingsprobleem
18 juli 2022 om 12:27 #816312bij het filmpje zat er een Bougie NGK B7HS in, heb vandaag een Bougie NGK B8HS getest zonder enige verschil. de carburateur gaat helemaal open.
dan gaat mijn eigen vermoeden ook naar de ontsteking. snap alleen niet waarom heb alles gevolgd wat pvr aan geeft.
de ontsteking staat nu op 1,77mm voorontsteking
18 juli 2022 om 14:05 #816313bij het filmpje zat er een Bougie NGK B7HS in, heb vandaag een Bougie NGK B8HS getest zonder enige verschil.
Maar beantwoord mijn tip eens??
Enne een B8 proberen zou het alleen maar kunnen verergeren, mocht het zo zijn dat je dat deed naar aanleiding van de tip van Shark.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.18 juli 2022 om 14:16 #816314bij het filmpje zat er een Bougie NGK B7HS in, heb vandaag een Bougie NGK B8HS getest zonder enige verschil.
Maar beantwoord mijn tip eens?? Enne een B8 proberen zou het alleen maar kunnen verergeren, mocht het zo zijn dat je dat deed naar aanleiding van de tip van Shark. Gr. Wim.
Bougie is koffie bruin na dat ik een stuk op hoge toeren heb gereden en ik heb alleen B7 B8 liggen.
18 juli 2022 om 14:39 #816315Ik bedoelde natuurlijk het kleinere sproeier advies.
Dus heb je al een maatje kleiner geprobeerd? 82
Hij loopt gewoon te rijk in dat ene toerentalgebied.Of zet je gasnaald eens één standje lager.
(Dus het klipje één gleufje omhoog) 😉Of monteer een kleinere stationairsproeier.
Nu bijv 35, ga dan eens naar 30-32Ik ga er vanuit dat je alle luchtschroef standen al hebt gehad?
Maar experimenteer daar dus ook mee.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.18 juli 2022 om 18:44 #816317En controleer ook eens of je gasschuif wel helemaal open gaat. hoe loopt ie in vrijstand?
stottert ie dan ook zo? Of gaat het toerental dan netjes omhoog naar 9 a 10 duizend toeren?18 juli 2022 om 19:58 #816318Gas schijf gaat helemaal open ja. luchtschroef is 1,5 uitgedraaid, heb nog niet gekeken naar de stationair schroef.
Rev filmpje:Â https://youtube.com/shorts/BhHuGd8yydE?feature=share
Weet nou niet echt of hij de 9-10duizend toeren haalt.18 juli 2022 om 20:22 #816319Dat klinkt nog steeds niet goed. Gok toch echt iets met de ontsteking. Of je carburateur die echt super slecht staat afgesteld.
kijk even dit filmpje bij 6 minuut 50. Daar loopt een big Deps in vrijstand en zo hoort het te klinken.
of dit filmpje bij 1 minuut 30.
en als laatste dit filmpje. Dat komt volgens mij het meest in de richting met jouw setup.
misschien is @befkuh ook aanwezig. Die rijd volgens mij ook met deze setup en kan misschien iets uit zijn hoge hoed toveren.
18 juli 2022 om 22:03 #816323Gas schuif gaat helemaal open ja.
Luchtschroef is 1,5 uitgedraaid.
Heb nog niet gekeken naar de stationair schroef.
Stationair schroef doe je als laatste. Is niet van belang op hoe de motor nu loopt.
Luchtschroef 1,5 uitgedraaid. Dat betekend niets, die 1,5 slag is om hem te kunnen starten
om hem daarna te kunnen fine-tunen.
Luchtschroef zo verdraaien dat hij het beste oppakt van stationair naar halfgas.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.18 juli 2022 om 22:06 #816324Heb je al een maatje kleiner geprobeerd? 82 Hij loopt gewoon te rijk in dat ene toerentalgebied.
Of zet je gasnaald eens één standje lager. (Dus het klipje één gleufje omhoog)
Of probeer een kleinere stationairsproeier. Nu bijv 35, ga dan eens naar 30-32
Ik ga er vanuit dat je alle luchtschroef standen al hebt gehad?
Maar experimenteer daar dus ook mee.Gr. Wim.
En hoe is dit allemaal afgelopen, daar moet je toch wel wat positieve verandering in gevonden hebben?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.18 juli 2022 om 22:26 #816325ja let op, bij NGK heeft een koudere bougie een hoger nummer, in tegenstelling tot Bosch bijvoorbeeld.
Maar B7HS, lijkt me inderdaad op zich prima.
Ik zit even naar dat cilinderkopje te kijken… hoe heb je het decompressieklepje ingeslepen? Op het filmpje zie ik een kabel bungelen van de decompressie, lekt ie dus geen compressie?
Zie hier, https://www.jmpbparts.com/amfile/file/download/file/197/product/3072/ bij plaatje 2… ik kan me voorstellen dat daar een miniscule lekkage optreedt en het onverwachtse vermogen verklaart als het klepje net even precies goed het randje afsluit.18 juli 2022 om 23:52 #816328ja let op, bij NGK heeft een koudere bougie een hoger nummer, in tegenstelling tot Bosch bijvoorbeeld. Maar B7HS, lijkt me inderdaad op zich prima. Ik zit even naar dat cilinderkopje te kijken… hoe heb je het decompressieklepje ingeslepen? Op het filmpje zie ik een kabel bungelen van de decompressie, lekt ie dus geen compressie? Zie hier, https://www.jmpbparts.com/amfile/file/download/file/197/product/3072/ bij plaatje 2… ik kan me voorstellen dat daar een miniscule lekkage optreedt en het onverwachtse vermogen verklaart als het klepje net even precies goed het randje afsluit.
Ik hou voor nu de B7 er in. de decompressie is niet aangesloten met een kabel, wat je ziet hangen is mij km tellerkabel die stuk is gegaan. had nog geen zin om er helemaal af te halen.
Verder zit er bij de decompressie geen zwarte troep.Ik zal morgen kleine sproeier proberen en een filmpje maken.
En voor de zekerheid om voor ontsteking te hebben moet hem tegen de klok in instellen?
19 juli 2022 om 09:30 #816329Blokjes draaien met de klok mee ja, (rechtsom) of achteruit, zeggen sommige ook wel.
Zet je zuiger exact in BDP, zet een streep op je vliegwiel en op je carter of ander vast punt,
en wel zo dat deze twee in één lijn zijn.
Dat is nu de markering voor het BDP punt.Alles eerder(vroeger) is dus terug naar links vóór de bdp streep(tegen de klok in)
En een later ontstekingstijdstip is contra.Markeer nu met een nieuwe 2e streep, vóór je bdp streep op het carter,
het aantal vliegwiel(krukas)graden of zuiger mm’s dat je voorontsteking wilt.
Dus het voorontstekingspunt waarop hij vonkt in graden of mm voor je bdp.Nu kan je met een stroboscoop (en een accu) flitster precies zien waar het
ontstekingstijdstip zich bevind.
Of later ook makkelijk veranderen.
Even flitsen, ontsteking verdraaien, en nogmaals controleren met de strobo.Hierom is het handig om meer strepen op het carter zetten, bijv: 30 25 20 15 10 graden.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.19 juli 2022 om 15:44 #816332Hi Daniel, als ik me niet vergis, lekkende compressie gaat naar je uitlaat met name, dus dat hoef je niet per se te kunnen zien buiten op de kop. Als je de malossi manual leest, dan is dat echt wel even een dingetje om rekening mee te houden. Hij sluit centrisch wel af, maar bij het minste geringste niet meer 100%. De conische passing zal je toch op zijn minst een beetje over moeten nemen in de kop, lijkt me. Als de timing niets oplevert zou ik daar toch even naar kijken.
20 juli 2022 om 10:11 #816335Beetje off topic misschien maar dit setje is erg handig om bv de decompressie klep in te slijpen.
€ 4,14 28% Off | 2020 New 1 Set Motorcycle Valve Quick Grinding Tools Repair Tool Electric Drill Part
https://a.aliexpress.com/_uypmdi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.