Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ciao gaat niet goed
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door ferred.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 augustus 2011 om 11:26 #211457
wanneer ik men ciao start geeft hij direct volgas
aan wat zou dit alemaal kunnen liggen ?29 augustus 2011 om 12:37 #237894Kijk je gas kabel goed na.
of hij ergens geknikt is.
probleem is wss een hangende gaskabel.29 augustus 2011 om 12:51 #237895@dennisje ik denk niet dat het daaraan ligt want de gasschuif? staat normaal
29 augustus 2011 om 15:44 #237896Mss een domme vraag, maar staat je carb juist afgesteld? Stationairschroef?
Alsook bovenaan aan je carb, waar je gaskabel toekomt, daar kan je aan draaien om wat meer spanning op je gaskabel te steken, mss staat deze te ver uitgedraaid.
sinds wanneer stelt het probleem zich eigenlijk?
29 augustus 2011 om 18:45 #237902@janbravociao ik heb al geprobeerd beter af te stellen maar het blijft hetzelfde
sinds ik van uitlaat gewisseld had maar als ik terug de originele erop zet blijft het hetzelfde :s
mss een dommere vraag maar tot waar moet de gasschuif komen ?29 augustus 2011 om 19:49 #237910Die moet volledig de luchttoevoer afsluiten, daarna stel je de hoogte van de gasschuif in adhv de stationairsschroef. Wat gebeurt er als je de stationairsschroef volledig uitdraait?
Zit die veer van de gasschuif nog goed? blijft die niet haperen?
Zit je sproeier stevig vast? Mogelijke verklaring kan zijn dat hij teveel benzine neemt doordat je sproeier wat losjes zit. Zou me eerlijk gezegd sterk verbazen, maar het klinkt plausibel.
Enfin de uitlaat heeft geen impact op het gas geven. Heb je anders nog aan iets gewerkt?
30 augustus 2011 om 15:03 #237930heb vandaag er nog eens naar gekeken en met choke draaid ie nu stationair normaal maar eens ik gas geef en de choke uit schiet dan gaat hij weer in volle toeren 😕 kan dit ook aan de sproeier liggen?
30 augustus 2011 om 15:56 #237931denk niet dat het aan de sproeier ligt want dan moet ie met de oude uitlaat wel weer gewoon lopen….
trekt hij ergens valse lucht… ik heb wel is gehad dat er een klein gaatje in mijn spruitstuk zat….
heb je de caburateur er goed opzitten dus zo ver mogelijk over het spruitstuk en netjes de pakking ertussen?? verder de caburateur goed in elkaar idd de gasschuif goed naar beneden??
maar hij moet haast wel ergens valse lucht trekken..
of de caburateur blijft op het gas hangen in de kabel of bij de gassschuif zelf
het zou ook nog kunnen dat je kering aan de ontstekingszijde eruit ligt en dat ie daar valse lucht trekt
30 augustus 2011 om 17:12 #23793430 augustus 2011 om 17:17 #237932dat moet goed zijn daardoor kan hij niet volgas blijven lopen….. zorg ervoor bij het monteren dat de caburateur zo ver mogelijk op het spruitstuk geschoven wordt eigenlijk moet je het spruitstuk niet meer kunnen zien als de caburateur erover heen geschoven zit….
uiteraard niet de pakking vergeten die over het spruitstuk heen hoort
(plastic buisje die vaak in je caburateur blijft hangen bij demonteren en anders nog over het spruitstuk heen geschoven zit)als dat goed zit en hij doet het nog steeds dan moet het probleem ergens anders zitten….
keerring vliegwielzijde of voetpakking cilinder of koppakking…..
suc6
grtz rens
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.