Vespa-Ciao.NL
:: Ciao gaat aan maar stopt direct

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao gaat aan maar stopt direct

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PepijnCIAOtje
    Topic starter

Dag iedereen ik heb sinds kort een ciao mix uit 1984 maar ik heb er een andere poelie onder en geprobeerd een uitlaat maar dat ging niet. nu wil ik hem vandaag starten maar lukt het mij niet er drupt olie uit de uitlaat, zeer veel zelfs en hij gaat voor een zeer korte periode aan maar stopt er dan mee ik heb de carburateur uitgekuist en de bougie ziet helemaal zwart er zit een 42 sproeier in, alles is anders standaard dus ik weet niet wat te doen nu.
      Bedankt alvast

jetoch

Wim
      Bijdrager

Hallo Pepijn, ook welkom hier.
        Doe eerst eens een mooie foto van je Ciao als een soort van
        voorstel foto.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

PepijnCIAOtje
        Topic starter

IMG20230322180450

jetoch

PepijnCIAOtje
          Topic starter

IMG20230320094727

jetoch

PepijnCIAOtje
            Topic starter

dag iedereen heb het probleem opgelost met een nieuwe 38 sproeier en nieuwe brandstof slang maar nu wil hij niet meer rijden weet iemand wat het is?
              mvg, pepijn

jetoch

Wim
              Bijdrager

dag iedereen heb het probleem opgelost met een nieuwe 38 sproeier en nieuwe brandstof slang maar nu wil hij niet meer rijden weet iemand wat het is? mvg, pepijn

Dag Pepijn,

Misschien heb je intussen ook ander topics gelezen met de zelfde niet start problematiek. als je even rechts boven in het beeld op het vergrootglas tekentje klikt dan zijn er aardig wat topics te vinden hier over. Het punt is.. er is niet zomaar één antwoord… zo van dat is het en klaar hij rijd weer. Om het motortje te laten draaien zijn er in de basis 3 dingen nodig. Brandstof, compressie en een ontsteking. Je hebt er een nieuwe sproeier in gezet.. dus die kan niet verstopt zijn.. maar is het buisje waar je de sproeier in draait wel goed schoon van binnen? Krijgt die wel een goeie vonk, en of trekt die misschien ergens valse lucht. Als je dat allemaal hebt nagelopen en alles is 100 punten dan zou die in principe moeten lopen.

Mischa
                Bijdrager

Hallo Pepijn,

Hij wil niet meer rijden, krijg je het blok wel aan het lopen? En dat hij smoort als je gas geeft? Je hebt er een kleinere sproeier in gedaan, probeer eens 1 of zelf 2 boutjes in de gaatjes in je luchtfilter te stoppen. Die bovenop het filter zitten. Zeker bij een bromfilter zuig je te veel lucht aan in verhouding tot sproeiertje 38.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

PepijnCIAOtje
                  Topic starter

dag iedereen, ik heb weer een vraag ik heb eens mijn luchtfilter met 2gaatjes dichtgedaan en hij draait weer goed maar hij wil niet sneller dan 20 en als ik vol gas geef stottert hij en gaat hij trager dan half gas dus wat zou het probleem kunnen zijn

jetoch

Wim
                    Bijdrager

Als die beter reageert wanneer je de lucht gaten dicht maakt dan krijgt ie te weinig benzine. Dus dan is sproeier 38 toch iets te klein denk ik.

zevenenergie
                      Donateur

Het probleem is dat er 2 schroefjes in de gaatjes van je luchtfilter zitten.
                        Je moet even het sproeier topic raadplegen en daar je setup opzoeken. En dan de 2 schroefjes er uit halen en de sproeier die je in het sproeier topic hebt gevonden er inzetten.

Welke sproeier heb ik nodig?

PepijnCIAOtje
                        Topic starter

hallo,
                          nu zit er de juiste sproeier op en alles maar trekt toch ni op ik geef vol gas en er gebeurd niets ik rijd amper 15 en in hoge toeren geraakt hij gelijk ook niet zou het kunnen dat er pakkingen kapot zijn?

jetoch

Cas Minderhoud
                          Bijdrager

controleer de spanning van je riem eens

Het is vaker kapot dan dat ik er op kan rijden. 4,5 pk @ 8700 RPM, 4 Nm @ 7500 RPM

PepijnCIAOtje
                            Topic starter

dag iedereen heb een nieuw blok gestoken maat de vulbus is te klein voor mijn carburateur ik heb een 12/10 kan ik hiervoor iets anders gebruiken of gewoon bestellen?

jetoch

zevenenergie
                              Donateur

Zeg, da Hollanders, die kennen gene blijt van ’t Vlaams! Ze stoempen olle woorden uut elkoar gelak ne bakvis die z’n stoempen mist! Van ’t peize tot ’t klappen, ze zen olle mee de tong in de knoop. Zo lastig, da kannekik nie van oeverbruggen!

Ik denk dat de nylon ring niet in de carburateur zit?

https://www.jmpbonderdelen.nl/verloopbus-sha-modellen-met-kraag-16x19mm.html

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.