Vespa-Ciao.NL
:: Ciao en citta van Job

Home Forums Perso’s Projecten Ciao en citta van Job

6 berichten aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boa Job
    Topic starter

@Frank.j ik heb hem zelf omgekeurd ik kocht hem als snor 🙂

ik heb vandaag ook de speed engine onder me ciao gezet weer een verse blok er voor

5B765A50-8E20-4E89-8D2E-4225B1970A72

Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
      Mijn projecten beetje beun maar wel goed

Frank.j
      Bijdrager

@Boa Job oké, met citta’s moet je toch persee naar de rdw?
        wij hadden namelijk een citta voor onze vader gekocht (voor zijn 50e verjaardag) die we wouden opkeuren bij de plaatselijke brommerboer, maar dat kon dus niet blijkbaar.

ziet er altijd mooi uit zo’n vers blok! Wil die een beetje hard lopen?

Boa Job
        Topic starter

@Frank.j ja je moet idd de citta bij de rdw laten keuren. Stelt eigenlijk als nog niks voor. Komt om dat de brommer van voor 2006 is. En dan heb je een 95% kans dat je hem bij de rdw moet keuren.
          ze kijken toch alleen naar
          frame nummer
          blok nummer (hoeft niet het originele blok te zijn)
          NL nummer
          snelheid
          effe een 200meter test rondje
          Banden kijken ze niet maar maaar. Als ze glad zijn wordt die afgekeurd lijkt me vrij logisch.

ja zeker
          dr65evo
          passende gemaakte kop
          brom krukasje
          13/13
          Vario
          giannelli citypower

doet al wel snel 70+ en trekt autowielies

1

Boa Job
          Topic starter

Het is al weer een tijdje verder. En de brom citta heeft een speed engine. En de ciao ook al. Dus ik heb voor de andere citta een contact punten model gehaald. Setupje gaat niet heel spannend zijn. Proma 43mm of DR41mm met één Eurocilindro kop. En leovinci hand made. Poelie overbrengingen. Met de moparts brug. En de groene ciao krijgt een Kickstart blokimage

5EFA982A-1E6C-4C0C-80D2-6FA30B6FD9555969927F-7D39-4E13-A7D2-2A1A9D086068

Boa Job
            Topic starter

Ik ben de laaste tijd weer druk bezig geweest de citta is af 🙂 met waterkoeling dr65cc, speed engine en vario. Dus ik heb de ciao en citta nu op een punt zitten dat ze zo goed als af zijn.

Dus tijd voor wat anders.
              Een vespa ciao mix. Goedkoop kunnen krijgen dus dan maar wat leuks van maken. Voor nu het originele blok gereviseerd en DR50 op gedaan. En voor de toekomt een malossi reed valve MP blokje met vario set

6337980B-992D-4AC2-8673-DB36E42D2709658D3069-A904-4F39-B0E4-88B6C61E71D81A7601A1-BA14-4772-B5F7-0CC7CE4484011AB42105-4590-481F-B79B-89C3E101C490

Boa Job
              Topic starter

Al weer wat maandjes verder. En ben druk bezig geweest. Heb me blauw met zwarte snor citta verkocht aan een collega ze zoontje. Het werd tijd voor wat anders 🙂 en dat betekent dat ik er weer een paar bij heb. C31 ciao. citta uit 1987(witte). Een citta uit 1984(groene) en nog een citta uit 2000(blauw). En hopelijk ook binnenkort een brom vespa si.

IMG_2842

De witte heb ik net in elkaar zitten. Anderhalve week geleden gekocht als los zwart frame en meteen begonnen met netjes maken. Elektronisch 50cc blokje. Vario en leo handmade met moparts brugje. Rijd zoon 45 op snor plaat opzich een nette snelheid.

Staat ook 31/12/1987 bouwjaar op kentekenbewijs. Of het klopt weet ik niet zeker. Me 1984 frame heeft een hogere frame nummer namelijk. 053*036***. En de 1987 maar 053*035***

3C7D1F49-020E-464A-98EB-89135D4532FC

De ciao C31 kocht ik compleet in elkaar. Van een vriend van mij. Alleen zonder kenteken voor alleen de onderdelen was de bedoeling. Met Elektronisch blokje. 17 inch 5 spaak velgen. Maar nu wil ik er een kenteken op. Als herinnering van me vriend die un week later er niet meer was. Dus wil ik kenteken er op. Nu zit er blijkbaar al een kenteken op en dat de ciao al jaren geleden gestolen is. maar na even E-mailen en bellen met de rdw. Mag ik de ciao gewoon houden. Moet hem wel opnieuw laten keuren als ik een kenteken er op wil. Dat had ik niet verwacht. Enigste reden dat ik hem mag houden is dat ook om dat “huidige eigenaar” op papier staat ook dood is. Moet nog veel aan gedaan worden. Is echt hard afgetrapt aan alle kanten Frame moet ook gelast worden. Dus is een project wat even gaat duren.

image

de groene citta heeft papieren alleen geen kenteken. Dus die wil ik ook nog opbouwen en keuren sins dat die van 1984 is. Groene citta heeft ook het originele blok er nog bij.

blauw frame is rond 2000. Zap frame nummer. Geen papier en ook geen kenteken. Moet nog even kieken wat ik er mee ga doen.

zijn ook wel 80 compleet kwa onderdelen. Maar ze liggen wel uit elkaar maar ja dat moet wel. Beter om 40€ aan post nl verzendkosten betalen en de brommers uit elkaar op de post binnen krijgen dan ophalen aan de andere kant van Nederland op te halen ;).

6 berichten aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.