- Dit onderwerp bevat 80 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 10 maanden geleden door Boa Job.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Ik heb vandaag weer een leuke brommer gehaad een ciao deze keer 🙂 ga deze gebruiken om dat ik un paar dagen geleden in een ongeluk was en heb dagelijks vervoer nodig nu stond er een brom Vespa ciao te koop in me dorp. Kwam er ook achter dat deze ciao originele roze was een beetje jammer dat die over gespoten is

Hier kan je het zien was een beste klap maar door dat ga ik wel een ciao rijden dagelijks naar werk 🙂 moet nog wel een beetje opgeknapt worden maar eerst zorgen dat die goed rijd
Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
Mijn projecten beetje beun maar wel goed10 maart 2023 om 19:00 #818930Ik zie het wel vaker.
En maakt het dan nog uit kwa punten of het een droge of een natte greppel is?

11 maart 2023 om 19:59 #818972@zevenenergie moet zeggen met water is meer punten waard gaat er ook meer kapot ze liggen er allemaal wel lekker
nou vandaag maar even heel hard gewerkt om de ciao weer lopen te maken er waren un paar probleemjes.
bougie schroefdraad was gone van de cilinder kop.
krukas spie is weg.
Nokje op de krukas voor om de koppeling op ze plek te houden rond gedraaid.
koelkap boutjes zitten vast gerot en ral gedraait.
warm gelopen.
carb lekt.
speling op het voorwiel.
zaten geen lapen in.
kenteken zat met tyraps vast.
en nog veel meer.dus heb alles maar vervangen heb er een andere blok onder gedaan en verlichten gemaakt en vaste wiel lagers in de voorwiel. een race 3 hoeks lagers. Heb er een leovince krul onder zitten maar nog niet helemaal tevreden mee heb nog 4 uitlaten liggen wat er onder kunnen. Proma cc. giannelli mega. Leovinci racing. Proma replica. Proma lowboy. Heb een 45km standaard blokje (met poelie 70 of zo enigste wat ik had liggen) dus dat wordt even flink veel testen
https://youtube.com/shorts/zjQAxB2CIKA?feature=share
Mijn projecten beetje beun maar wel goed11 maart 2023 om 22:43 #818978Misschien heb je hier iets aan:
15 maart 2023 om 13:01 #819031@zevenenergie daar heb ik zeker wat aan heb namelijk een nieuw blokje gekocht met een DR65 evo dus dat wordt een goede uit zoeken.
ik heb dus een nieuw blokje een elektronisch 65cc dr evo en heb ook un aantal carters gekocht maar er zat 1 ding in wat ik niet had verwacht voor 50€ aan onderdelen een PVR binnen rotor dus even kijken wat ik daar mee ga doen. Werk namelijk zelf niet zo vaak met binnen rotors of rij niet eens zo opgevoed

Mijn projecten beetje beun maar wel goedHet is al weer een tijdje geleden en er is veel gebeurd. De ciao rijd al een tijdje met het DR65 blokje en dat loopt mooi. Ik miste alleen de power onderin. Dus heb er een vario op gezet met polini voor variateur en malossi koppelingshuis. Voorschrokbrekers. 4 spaak velgen. Een C7? Balhoofd kapje er op gemaakt.

De ciao staat er nu zo bij. Hij kan er een mooie tijd mee naar voren tot dat ik me schuur heb. Dan krijg die een andere kleur.De vario heb ik van me citta af gehaald. Voor de ciao. Dus heb op de citta weer een poelie aandrijving gedaan 🙂
onder tussen heb ik ook een andere brommer gehaald. Het is misschien geen piaggio of Gilera. Maar een Aprilia. Een Aprilia classic. Ik wou er al een jaren geleden. En door me kennis (wat ik van dit form allemaal te weet ben gekomen) voor de ciao en citta ben ik brommers voor mensen gaan repareren voor mensen in de buurt. En kon me eindelijk een droom van me laten uit komen. Waarschijnlijk interessant de meeste dit niet maar wou hem eigenlijk wel even laten zien 🙂
Mijn projecten beetje beun maar wel goed10 mei 2023 om 17:31 #820111Ha, een aprillia red rose.
Die reden altijd erg lekker.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 mei 2023 om 11:58 #820172Mooi man zo’n Red Rose.. Niks mis mee hoor. Ciao en Citta zijn natuurlijk fijne brommertjes maar soms wil je ook wel eens wat anders. Daarom heb ik naast de Italiaanse automaat brommers ook nog een Japanner (Honda MB) met 5 versnellingen uit 87 in de schuur staan.
Afgelopen weken weer aan de citta gewerkt heb hem bijna in elkaar zitten voor het zomer. Komt een redelijk std brom CP setup onder (deze heeft ook brom kenteken) heb hem op nieuw gespoten en ziet er oke uit 🙂
Mijn projecten beetje beun maar wel goed7 juni 2023 om 19:23 #820421Afgelopen dagen ben ik druk met de ciao bezig geweest. Carb lekte. Druk veer en rollen zijn niet goed. Voor rem blijft hangen. Maar dat heb ik weer gemaakt en heb er een giannelli mega onder gezet. Dat loopt wel aardig moet ik zeggen
Mijn projecten beetje beun maar wel goed28 juli 2023 om 16:39 #821129Het is al weer een tijdje geleden maar er is veel gebeurd onder tussen ik heb nu een schuur achter thuis waar ik mooi in kan sleutelen aan de brommers. En ze stallen in de hoek zo dat ze niet nat worden

Mijn projecten beetje beun maar wel goed29 juli 2023 om 00:02 #821133Mooi schuurtje…

Zelf gebouwd?
En heb je nu je ciao op slot staan in de schuur?29 juli 2023 om 14:39 #821142@zevenenergie ik heb hem niet zelf gebouwd. Ben automonteur. Een huisje bouwen is me te veel gevraagd. En ja de ciao heeft rond de 3 jaar lang naast het huist gestaan op slot. En beveiligd onder de planten :). Ik moet de sleutel nog weer even vinden. Maar dacht dat ik hem op ze minste even naar binnen kon doen
Mijn projecten beetje beun maar wel goed9 oktober 2023 om 11:44 #822098Ben de laaste tijd weer druk bezig geweest. Nu dat ik de schuur heb kan ik goed bezig gaan. En dat is ook gebeurt over de laaste 2 maand.
Me brom citta heeft een polini speed engine er nu onder zitten en me snor citta maar de cp std brom blok.
En ook nog un paar blokjes gereviseerd. 3 complete CP blokken. Un compleet Kickstart blok. En dan nog 2 elektronisch en 1 cp incompleet. Maar wel nieuw krukas lagers. En de complete ook met nieuwe zuiger. De Kickstart is 60cc de rest is 50cc
Heb ook nog weer een speed engine (elektronisch onsteking) gehaald voor me ciao. Op het klein carter staat alleen polini. En niet polini motori. Dat heb ik nog niet eerder gezien

Mijn projecten beetje beun maar wel goed20 oktober 2023 om 20:59 #822289ziet er mooi uit man! heb je die citta met geel kenteken trouwens zelf omgekeurd of had je m zo gekocht?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.