- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 3 maanden geleden door DinoH.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 december 2013 om 21:34 #284267
Omdat ik mijn Ciao nu al zo lang heb leek het me leuk een stukje geschiedenis te plaatsen.
Ik kocht hem jaren geleden van een vriend voor 100 gulden ( voor de jongeren onder ons: dat was een munteenheid waar je vroeger mee kon betalen 😉 )
In de loop der tijd heeft hij een flinke gedaanteverandering ondergaan en hebben er talloze set-ups onder gehangen.Zo zag hij er in het begin uit, het is de bordeaux rode op de foto:
Toen ik hem kocht zat er een 50cc DR op, een prima cilinder maar hij miste toch wat pit, toen heb ik een speedengine met een 80cc polini er op gezet, dat was ook wel handig want hij moest ook de bergen in, op vakantie.
Een vario had ik toen niet, ik moet zeggen dat hij eigenlijk elke berg wel opkwam, alleen soms bijna stapvoets.
Hier zijn we bij Verdun in Frankrijk
Hij reed erg goed, ook met hitte in de bergen, eigenlijk weinig problemen, paar keer warmlopers, maar daar kan de 80cc Polini aardig tegen, kapotte gaskabel en dat was het.
Hier zijn we ergens in Duitsland aan de Moezel
Hier weer ergens in de eindeloze graanvelden van Frankrijk

Het verbruik viel me ook altijd mee, zo rond de 1 op 30 a 33 met bepakking. Wel altijd een kannetje mengsmering extra bij de hand.
We reden vroeger altijd op deze Vespa’s rond en hebben ze ook bewaard, iets wat maar weinig mensen doen.
Hier de 3 diehards

Zoals gezegd is de Ciao nogal van gedaante veranderd, eigenlijk zijn alleen nog het frame en het achterspatbord hetzelfde als toen ik hem kocht en eerlijk gezegd zag hij er vroeger ook niet uit, maar de techniek liet me nooit in de steek!
Toen zag ik op MP eens een Ciao staan van 1 jaar oud die een aanrijding had gehad, frame krom, de rest was goed.
Gekocht voor 100 euro bij een fietsenmaker en zadel, wielen, stuur, lampen, kappen enz. overgezet.
ook heb ik de Ciao laten spuiten en ineens na zoveel jaren zag hij er uit als een nieuwe!
Omdat er toen ook een dik blok op de markt kwam, een Simonini 3 taps, heb ik deze aangeschaft.
Dit was echter van korte duur omdat het zoveel verbruikte en zoveel herrie maakte dat ik het weer verkocht heb.
HIer is ie met het Simonini blok:
Ook heb ik er nog vario’s op gehad, altijd met de ( inmiddels 3e 4e? ) speedengine
1x heb ik een ori kickcarter uitgekotterd zodat de Malossi 80cc er op paste, dat is deze foto:
Omdat ik toch niet zo’n fan ben van vario’s is ie nou gewoon weer met poelie en dat blijft voorlopig ook wel zo
De Ciao met de gele wielen van een vriend van me die ook op de foto’s staat ziet er nu zo uit, de set up is inmiddels een Reed Valve blokje met Malossi volle wangen krukas, dat is deze foto:
Tegenwoordig rijden we alleen nog met mooi weer maar het plan is al jaren om weer eens een Frankrijk trip te doen met z’n drieen, dat zal ook nog wel eens gebeuren!
4 december 2013 om 21:44 #493472Mooi verhaal man :). Alles op die ingescande foto’s straalt 90’s sfeer uit gaaf is dat :).
4 december 2013 om 22:30 #493473Damn dit is een interessant verhaal! Super dat je de oude foto’s erbij hebt.
Ook mooi dat je naar allemaal verschillende plaatsen/landen bent geweest met de ciao. Dat zullen flink wat rij-uurtjes (en kont-pijn) zijn geweest. :lolVerder moet ik zeggen dat je ciao er zeer goed uitziet. Ik vind ’t echt een mooi kleurtje!
5 december 2013 om 07:32 #493475Echt geweldig dat je allemaal van die oude foto’s hebt!
Verder vind ik het ook awesome wat je allemaal met je Vespatje hebt gedaan. 😮5 december 2013 om 10:31 #493476Haha, geweldig die “oude” foto’s.
Keep going on!
5 december 2013 om 11:39 #493477Erg leuk, ben je ooit nog van plan een europese trip op de ciao te maken?
Ps. Altijd leuk als iemand die al zo lang op het forum zit, weer iets nieuws post.
5 december 2013 om 12:04 #493478coda :
We reden vroeger altijd op deze Vespa’s rond en hebben ze ook bewaard, iets wat maar weinig mensen doen.De meesten verkopen hun brom inderdaad voor een paar knaken zodat het geld in een auto gestopt kan worden.
Maar dit is voor wat het oplevert en wat je eraan verliest altijd een slechte deal, waar je meestal later ook spijt van krijgt.Maar super vet die buitenland toertjes

Ik wou dat ik nog maten had die wat actief waren want ik had wel minstens 1x per jaar het stuur richting het zonnige zuiden willen zetten
5 december 2013 om 12:07 #493479wow! very interesting story as far as I understood.
Which setups were you driving in your tour? how many kilometers was it?Were there any problems with Police, because of the too fast Mopeds?
6 december 2013 om 01:03 #493033Idd erg grappig die ingescande foto’s. Ik vind het ook leuk te zien dat het uiterlijk typisch jaren 90 is. Veel witte kapdelen en velgen. De 4 spakers, koplamproosters etc. Al zie ik ook al wel de Mix 3 spaaks velgen in 1 van de Ciao’s zitten.
Erg jammer vindt ik het dat ik bijna geen foto’s heb gemaakt van mijn bromfietsen uit die tijd.De foto genomen door de graanschuur van Frankrijk doet bij mij ook herrineringen op. Nou ben ik ooit wel eens op de 2-wieler op vakantie naar en door Frankrijk wezen rijden, maar was dit op een scooter. Zie ik jullie nu op de Ciao’s, echt respect daarvoor. Welke afstanden legde jullie per dag af?
Ps. in plaats van alleen maar sentiment op te halen. Je Ciao nu ziet er ook erg keurig uit.
6 december 2013 om 10:35 #493492Erg leuke perso Bas, jij hangt hier ook al een tijdje rond!
Met de ciao door het buitenland is geweldig, leuk dat je het zo in foto’s gevangen hebt.
6 december 2013 om 14:13 #493493Mooi verhaal, leuk dat je al die foto’s nog hebt.
Erg leuk dat je nog steeds met dezelfde ciao rijdt. 🙂7 december 2013 om 11:18 #493501Lekkere Alfa Romeo Spider!
2.0 is t toch? Van “78 als ik t goed heb? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.