Vespa-Ciao.NL
:: Ciao doet zeer raar

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao doet zeer raar

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dk-piaggio
    Topic starter

heb een paar problemen na het spuiten van me brommer (alles steekt terug zoals vroeger in elkaar dus snap het niet goed) .

1. als ik gewoon met men ciao loop blokkeert het achter wiel en slipt dus constant , als ik dan de decompressiehendel in houd dan blokkeert men wiel niet meer en kan ik hem voortduwen.(voor het spuiten had ik dit niet , en kon ik gewoon lopen en dan hem ingang lopen met de hendel)
      2. als ik hem dan gestart heb begint ie vanzelf te rijden (zonder iets gas te geven)
      3.als ik dan rij (met gas geven) reageert de motor wel maar gaat me ciao nauwelijks vooruit
      4.als ik tot stilstand wil komen en me beide remmen indruk valt ie uit

Kan iemand me helpen ?

HuibR
      Bijdrager

op 1,2 weet ik wel wat..:P

je hebt nu gewoon veel meer compressie, probeer eens te lopen en op het zadel te hangen, krijg je hem er dan doorheen.?

2, waarschijnlijk heb je de koppeling verkeerd gemonteert, de achterste ring moet niet in het vliegwiel vallen.

von hirkebosj
        Bijdrager

1. als je de deco hendel in hebt, hoor je de krukas wel nog rond gaan? zo ja dan kijk eens in je koppeling of je starters veren nog goed zitten
          2. stel je stationair schroef bij, reageert hij hier niet op, dan denk ik dat je valse lucht trekt
          3. valse lucht kan hier ook weer veel verklaren
          4. DENK ook weer valse lucht (maar hier weet ik het niet zeker

valse lucht kun je checken door remmenreiniger te spuiten op de plaatsen waar jij denkt valse lucht te trekken (probeer maar eens tussen je carb en inlaat)
          als je geen remmenreiniger hebt kun je ook multispray o.i.d gebruiken.

@medeleden: correct me if i’m wrong 😉

HuibR
          Bijdrager

ow ja, startveertjes, nam al aan dat hij ze er standaard uit had:P

2 denk ik niet valse lucht, want dan zou die wel hebben gezegd dat ie automatisch gas geeft.. ik had laatst ook die ring verkeerd om gezet, en dan kan je koppelingshuis niet meer los draaien van de rest..

4. en als je hem gewoon laat uitlopen.? valt hij dan ook uit.?

von hirkebosj
            Bijdrager

ja ik zeg toch correct me if im wrong 😉 maar controleren kan geen kwaad..
              doe ik wel eens een keer in de zoveel tijd effe nakijken 🙂

HuibR
              Bijdrager

idd, gewoon met deo erbij, werkt ook goed zat.. 🙂

hellchaiser
                Bijdrager

ik denk dat je koppeling gewoon niet goed zit man probeer dit en post dan als je het nog steeds hebt

succes, Nick

dk-piaggio
                  Topic starter

heb me die ring dan omgedraaid dit was inderdaad al goed het enigste wat hij nu nog heeft is dat als je gas geeft de motor wel reageerd maar de ciao gaat maar langzaam vooruit.

-valse lucht trekt hij denk ik niet

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.