Vespa-Ciao.NL
:: Ciao bijna geen compressie slag

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao bijna geen compressie slag

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjors891
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een compleet nieuw kickblokje inelkaar gezet met een 70DR. Toen ik hem voor de eerste keer starte maakte hij hele zware compressie slagen (je hoorde de zuiger duidelijk “ploppen” bij elke slag). Starten was dus zo gebeurd. Na het blokje eens rustig stationair te hebben laten lopen heb ik hem uitgezet. Vervolgens heeft ie totaal geen zware compressieslagen meer,(lijkt zelfs alsof ie op fietsstand staat) met als gevolg dat ik 20 meter moet rennen voor dat ie weer aanslaat.

-Cilinder is nieuw incl. zuigerveren en pakkingen
      -Keeringen zijn nieuw
      -Spie is nieuw en spiebaan is goed.

Edit: T blok loopt dus wel!

Wie heeft tips?

beun_ciao
      Bijdrager

Als je aan de krukas draait, voel je dan wel compressie? Ik vermoed dat het aan de startkoppeling ligt.

citta1234
        Bijdrager

Blijft je decompressie kabel o.i.d niet hangen?

Sjors891
          Topic starter

Als ik met mijn hand de krukas probeer rond te draaien (waar normaal de koppeling zit)lukt me dit misschien een halve krukasslag naar voor of naar achteren. (waarschijnlijk omdat de uitlaat nog niet geweldig aansluit op de flens). Verder krijg ik hem niet rond, dus neem ik aan dat het daar wel goed zit?

Wat kan ik aan de koppeling veranderen zodat ik wel weer compressie heb?

De V-snaar slipt trouwens niet. Blok staat goed gespannen.

Mijn compressie kabel is eigenlijk wat te lang, dus dit lijkt me niet.

Rick.

Ik denk dat je eventjes naar je koppeling moet kijken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.