Vespa-Ciao.NL
:: ciao begrenzen

Home Forums Techniek Motorisch ciao begrenzen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

petrolhead
    Topic starter

ik heb een ciao en heb er een c24 ciao blok met elektrische onsteking op gezet. Die is voorzien van nieuwe krukaslagers en nieuwe zuiger. Dus intern is die volledig orgineel. Carburateur is een 12/7 en de uitlaat zo’n superbravo model van faco. Poulie en snaar is orgineel ciao snor. Nu wil ik dat die ergens 30-35 rijd maar hij haalt op zijn sokken 45 gps. Ik dacht dat een faco uitlaat totaal niet snel is (is die normaal toch ook niet?) en vind hem mooi staan dus zou het jammer vinden om hem weg te doen. Iemand nog andere tips om hem wat te doen zakken in snelheid? Achterklok is wel van verhouding iets zwaarder dan orgineel maar niet superveel, hij maakt ook redelijk wat toeren dus een echte bromklok is het ook niet

Dustin
      Bijdrager

Op ’t forum staat hier(klik) een mooie uitleg over hoe je een simpele toerenbegrenzer kan maken, misschien is dit een oplossing voor je, aangezien je nu ook elektronische onsteking hebt? Anders kan je ook een nog lichtere overbrenging nemen, maar dan maak je al wat sneller erg veel toeren. Ik neem aan dat je 30-35 wilt rijden ivm boetes / wok?

petrolhead
        Topic starter

Ja is idd daarom omdat het de bedoeling is er regelmatig mee te rijden. Heb ook al zo’n chrome standaard uitlaat overwogen maar vrees dat die wel erg gaat toeknijpen en vind me uitlaat echt goed staan

Dustin
          Bijdrager

Ik heb hetzelfde hoor, ga er binnenkort ook elke dag mee naar school. Zelf ben ik toch voor de iets lichtere overbrenging en een citypower gegaan, ook ivm looks en geluid haha. De mijne loopt nog 37 gps (zonder teveel toeren) dus ik maak binnenkort ook de elektronische begrenzer via die how-to.

petrolhead
            Topic starter

Die faco presteert minder qua trekkracht dan me citypower maar nog altijd beter dan een std 25 dunne bocht. Snelheid ligt iets lager met de faco ook. Reden waarom ik niet tecrap wil heb een auto en een oldtimer moto en ben 25 dus het zou dom zijn

niek1992
              Bijdrager

de toerenbegrenzer die jij linkt @Dustin is overigens niet bedoeld voor continu gebruik. Het is prima voor “van en naar een rollerbank rijden”, maar veel langer ermee rijden wil je niet omdat dit schadelijk is voor je ontsteking/CDI.

@petrolhead als je echt daadwerkelijk wil zakken in snelheid zal je toch echt iets moeten doen aan de overbrenging of een vernauwing knutselen in je uitlaat. Dit kan vrij gemakkelijk bij bijvoorbeeld de plek waar de uitlaat over de flens heen gaat.

petrolhead
                Topic starter

zit nu de orginele snor poulie op (dacht dat dit rond de 80 was? ) dus kan in principe zwaarder maar hou het als laatste redmiddel omdat hij dan zoveel toeren draait. Ben nu inderdaad aan het kijken voor één of andere begrenzing in de uitlaat, heb het nog gedaan met mijn citypower in de tijd want er pastte netjes een ring in maar bij faco valt die er gewoon los door dus moet het eens bekijken. Maar vind het echt bizar dat hij met een snorblok, 12/7 carburateur en zo’n superbravo stijl faco gewoon 40-45 haalt. Heb jaren terug ciao’s gehad die met dezelfde setup gewoon niet van hun plek kwamen.

Dustin
                  Bijdrager

Je hebt zoals je al zei ook een zwaarder vertande achterklok, en ik geloof dat 105mm de standaard snor poulie is, of 95mm. Door die vertanding en dan een uitlaat die meer toeren toelaat loopt hij zo hard  😉

petrolhead
                    Topic starter

juist ja ik durf dat soms te vergeten . ja was één van een bravo die met een 105 poulie zat (niet dat die past op een ciao die poulie). Heb zo’n klok gestoken omdat dit gewoon fijner rijden is , maar eigenlijk vergeet ik wel vaak dat die ook een schuldige is qua snelheid. Maar had nu niet gedacht dat het zoveel ging schelen. Maar een orginele klok valt op langere afstanden gewoon niks mee aan te vangen. Zal nog eens kijken naar de uitlaat en desnoods toch poulie groter nemen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.