Vespa-Ciao.NL
:: ciao ’85 start, rijdt vlot, maar valt uit door te weinig naft

Home Forums Techniek Problemen oplossen ciao ’85 start, rijdt vlot, maar valt uit door te weinig naft

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jwanssens
    Topic starter

hallo,

overlaatst heb ik een vespa ciao 25cc uit 1985 gekocht. hij heeft twee weken erg goed gereden maar nu heb ik een probleem.
      de brommer is stilgevallen. ik heb toen mijn naftfilter uitgekuist omdat deze vol met roest zat. Hierna reed hij terug maar na een kilometer ofzo valt hij stil. Ik kan hem meteen hierna terug starten maar rijdt niet vlot. Hij verliest regelmatig snelheid. Als ik op dat moment de choke lichtjes indruk krijgt hij terug zijn normale snelheid en zo geraak ik uiteindelijk wel waar ik moet zijn, maar veilig is iets anders. conclusie: de brommer krijgt te weinig naft??

ben momenteel de carbu aan het uitkuisen, kan het hier eigenlijk wel aan liggen? alleszins bedankt

joren

thierry93
      Donateur

maak je cab goed schoon. denk dat het daar ook aan ligt;).
        Vraagje wat is naft??

jwanssens
        Topic starter

aha mijn excuses, ik ben een belg, naft is gewoon de tweetakt benzine! 🙂
          alvast bedankt, ben niet echt een held in dit soort dingen, ik zal eens proberen of het werkt en iets laten weten!

thierry93
          Donateur

haha dacht ik al:). Maar kijk even by howto dar kan ej vinden hoe je je cab uit elkaar meot hale, en weer inelkaar.
            succes

jwanssens
            Topic starter

danku. en voor hem uit te kuisen gebruik ik zeker best geen water, zou petroleum goed zijn?

joren

Loek
              Bijdrager

Gewoon benzine/wasbenzine. Het kan ook zomaar zijn dat de CP’s op elkaar staan of dat de condensator kapot is.

jwanssens
                Topic starter

CP’s, condensator??

CrossVespa
                  Bijdrager

even dat je het weet een vespa ciao snor is geen 25 cc.
                    Een ciao snor word namenlijk begrenst door de achterklok.

tnerual
                    Bijdrager

yoeew, ben ook belg.. misschien ken ik u zelfs wel 🙂

ik zou alle filters eens checken.. vanaf de benzinekraan, tot het filtertje op de carburator..
                      Ik zou ook uw contactpuntjes, (achter het vleigwiel) eens opnieuw afstellen op 0,45millimeter 😉

eens een nieuwe bougie, zou ik ook doen , en de carburateur echt is GOED GOED uitkuisen.. met benzine, da doe ik toch altijd )

geen roest in de tank toevallig?

thierry93
                      Donateur

gebruik remreiniger:thumb

jwanssens
                        Topic starter

heb alle filtertjes al nagekeken die zijn nu volledig proper, juist carbu uitgekuist, per ongeluk vlotternaald naar de klote geholpen, ff nieuwe moeten gaan halen 🙂 wat bedoel je precies met contact puntjes afstellen op 0.45 milimeter?

in het vliegwiel zitten veertjes, één veertje zit niet echt vast, is dit erg?

waarschijnlijk wel roest in de tank ja, maar valt op zich weinig aan te doen zeker?

Joren

thierry93
                          Donateur

als je tank aan de binne kant gaat roeste kan het je benzinefilter komen.

jwanssens
                            Topic starter

ja dat weet ik wel, maar op zich kan je toch weinig doen aan roest in de tank? je kan deze toch niet openmaken ofzo? dat is toch gelijk een nieuwe kopen, nee?

Renetje93
                              Bijdrager

moet je je tankje even vol gooien met cola, dit tijdje laten staan en goed doorspoelen.

jwanssens
                                Topic starter

:d kan iemand dit even bevestigen alvorens ik mijn tank vol gooi met aldicola? :d

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.