Vespa-Ciao.NL
:: Ciao, 80CC speedengine, start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao, 80CC speedengine, start niet

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jeezy
    Topic starter

Hallo,

Ik heb problemen met een ciao die niet wilt starten. De ciao heeft een gereviseerd polini speedengine blok, een 80CC malossi cilinder en een bewerkte citta kop.

De brommer vonkt en krijgt benzine. maar tijdens het aanrennen komt er een raar geluid uit het blok (cilinder). ik denk zelf dat het probleem in de cilinder ligt aangezien het blok gereviseerd is en de carburateur nieuw. zelf weet ik echter niet wat het precieze probleem is en hoe dit te verhelpen is..

weet iemand van jullie wat er aan de hand is?

hoor het graag,
      mvgr,
      Jonas uit Alkmaar.

jwz…
      Bijdrager

ik had het zelf ook toen ik hem even als test probeerde te starten (zelfde blokje als jouw), kwam er op neer dat de v-snaar slipte, op een 41mm deed de snaar het prima, maar hij was net iets te versleten (uitgerekt) om een 46mm door zn compresie heen te trekken. Ik heb dan wel vario.

Misschien dat een nieuwe snaar bij jouw ook helpt, ik weet even niet wat je met het rare geluid uit het blok bedoeld, misschien zuiger verkeerd om ofzo of zuigerveren fout erin geforceerd?

Jeezy
        Topic starter

jwz…,

Bedankt voor je reactie. de v-snaar die erop zit is echter ook nieuw.. De koppeling e.d. draaien tijdens het rennen rond en de brommer probeert wel aan te gaan. alleen dan hoor je tijdens het rennen een ‘luchtig’ geluid uit het blokje komen. weet dat het redelijk vaag is maar weet niet hoe ik het geluid anders moet beschrijven.

vercoelen
          Bijdrager

heb je je decompressieklepje goed aangesloten?

Jeezy
            Topic starter

vercoelen,

ook bedankt voor de reactie. ik gebruik geen decompressiekabel / hendel op deze brommer.
              het is btw een elek. blok.

vercoelen
              Bijdrager

ow, misschien dan valse lucht

Jeezy
                Topic starter

dat zal ik morgen als het weer er naar is even moeten bekijken. iniedergeval ontzettend bedankt voor de tip!

citta_ian
                  Bijdrager

valse lucht of spietje,

probeer eerst ns motor star of remmenreiniger in je kop;)

RiPe
                    Bijdrager

Heb je al met de choke proberen te starten?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.