Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao 50cc vonkt wel maar start niet. Niet genoeg benzine? Waar ligt dat dan aan?
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 5 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 oktober 2023 om 20:13 #822173
Ik heb een 50cc blokje van die vonkt maar hij start niet. Ik denk dat het aan de benzine toevoer ligt maar ik weet niet wat er dan mis is. Dit is m’n eerste brommer dus heb nog niet heel veel verstand ervan.
Alvast bedanktDankjewel14 oktober 2023 om 21:02 #822175Hallo,
kijk goed of je bezinekraantje goed open staat. als je dat hebt gedaan en het werkt niet dan kijk je na of je benzine slang goed ligt geen knik in de kabel of verstopping. als het dan nog niet werkt kan dan goed naar je carburateur.
GR, Sjuul
14 oktober 2023 om 21:45 #822179Hoi Jesse,
Welkom op het forum!
Reed je ciao eerst wel of is het een hobbyprojectje?
Bij het nalopen waarom je blokje niet wil lopen zijn er 3 dingen belangrijk om te hebben:- Benzine
- Vonk
- Lucht
Als je een van de drie niet hebt, doet die het niet.
Nou vonk heb je zoals je zegt, heb je dit getest?
Om te testen of je geen benzine krijgt is het inderdaad de kunst om te kijken vanaf je tank of de benzine wil stromen. Dit is heel simpel te doen door de slang eraf te halen en te zien of de benzine stroomt dan weet je iedergeval of je kraantje verstopt is of niet.
Als je bougie droog is na het aanrennen met vonk, kan je ervan uit gaan dat je carburateur vies of verstopt is.Dit is je eerste brommer zei je, heb je iemand in je omgeving die je wellicht kan helpen ermee?
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 oktober 2023 om 09:14 #822183Ik heb een 50cc blokje van die vonkt maar hij start niet.
Ik denk dat het aan de benzine toevoer ligt maar ik weet niet wat er dan mis is.
Dit is m’n eerste brommer, dus heb nog niet heel veel verstand ervan.Alvast bedankt.
Hallo Jesse, welkom op dit forum voor je Ciao.
Doe eerst ook eens een foto van je Ciao?Heb je de brommer pas?
Reed de Ciao toen wel?
Wat heb je er allemaal al aan gedaan?
Wat was het verhaal van de vorige eigenaar?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 oktober 2023 om 10:09 #822184Ik heb dit brommertje gevonden achter en oud café. Hij stond er al sinds TT ASSEN dus dacht dat niemand hem meer zou ophalen en heb hem meegenomen. Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan. Toen ik hem aantrof liep hij niet en zaten gaten in de tank. Ik heb de gaten inmiddels geplamuur met metaalplamuur. Ik heb in de carter de c.p. de condensator en de ont. spoel vervangen. Ik heb de brommer net 1/1,5 maand. Ik heb net gekeken en door de benzine kraan drupt alleen benzine het stroomt niet. Nou zit de tank ook maar voor 1/10 vol. Zou dit verschil maken?
Hartelijk bedankt voor de tips
Dankjewel15 oktober 2023 om 12:06 #822185Gaten in de tank, geplamuurd, restanten e.a. zooi achtergebleven in de tank, nu verstopt.
Of het kraantje moet op reserve.
Gooi eerst de tank maar eens een keer vol met verse mengsmering 1:50 benzine.
Ontsteking heb je vernieuwd, er is vonk, dat is oké.
Je kan de carburateur eens schoonmaken.
Je hebt dus niet eens een kenteken.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 oktober 2023 om 13:05 #822187Als je echt denkt dat er een probleem is met benzine-toevoer dan checken met snel-starter.
Tijdens aantrappen even met spuitbus in de carb-opening spuiten.
Loopt ie dan wel een paar slagen dan weet je zeker, er is een benzine-probleem.
(evt een maatje vragen te spuiten terwijl jij aantrapt)Naast spuitbussen met van-alles-en-nog-wat, heb ik ook altijd bus met snel-starter staan.
15 oktober 2023 om 13:07 #822188ik heb de gaatjes eerst afgeplakt dus daarvan is niks in de tank gekomen. Ik heb net de tank doorgespoeld met water. Laat hem nu eerst een paar dagen drogen. Ik heb idd geen kenteken maar ga er eerst mee crossen. Kenteken wil ik later voor gaan.
Dankjewel15 oktober 2023 om 13:11 #822189Huh??
Ik zie ineens beste antwoord in ‘groen’ verschijnen.Beste antwoord op brommer die niet start, is laten drogen en er eerst mee gaan crossen?
–
–
–
–
–
Edit: Oke……………………Foutje!!15 oktober 2023 om 13:47 #822192Ging per ongeluk scrolde naar beneden en deed dat
Dankjewel15 oktober 2023 om 13:57 #822193ik heb de gaatjes eerst afgeplakt dus daarvan is niks in de tank gekomen.
Ik heb net de tank doorgespoeld met water.
Laat hem nu eerst een paar dagen drogen.
Ik heb idd geen kenteken maar ga er eerst mee crossen.
Kenteken wil ik later voor gaan.
Oke, dan de carburateur maar
even schoonmaken, je moet toch wachten 😉Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.