- Dit onderwerp bevat 58 reacties, 23 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 6 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 april 2014 om 19:57 #494338
Nog een update over de voortgang van dit project.
Bijna klaar, blokje hangt eronder, bijna alle noodzakelijke onderdelen zitten erop en bijna alles zit vast.
Deze week de tank nog doorspoelen en dan de benzine kraan/slang plaatsen en balhoofd vastzetten (hehe, niet vergeten). Hopen dat Fons nog een kabelgootje kan vinden zodat de kabels netjes weg gewerkt kunnen worden en dan is het brum, puf puf puf brum haggel en dan afstellen. Het vonkt in elk geval netjes en na wat hengsten zat alles juist op de plaats. Deadline (morgen) helaas niet helemaal gehaald maar ja, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
De velgen die er nu onder hangen zijn tijdelijk (ondanks dat ze er echt netjes onder staan, maar hier en daar zijn ze wat beschadigd of paars), er komen “gewone” spaak velgen onder maar daar moeten eerst nieuwe bandjes op en daar moet een beetje (veel) aan gepoetst worden en ik heb ze vandaag pas kunnen ophalen, tx Pascal.Sowieso morgen even een lakstiftje scoren bij de bloembakken verkoper, want helaas is het niet helemaal gelukt om zonder krassen alles in elkaar gezet te krijgen. Er zitten 2 kleine plekjes die we wel weggewerkt krijgen. Gezien het feit dat Motip lak al bijna van het frame valt als je er naar kijkt is het best goed gegaan.
De foto’s zijn niet heel dendered want het is bij Fons in de woonkamer vrij donker en ze zijn even snel tussendoor geschoten maar de voortgang is duidelijk zichtbaar.

Woehoe…rollend frame

Beetje wazig, maar de “bling bling” steekt mooi af tegen het donkere blauw.

Blokje erin.

Bijna klaar.

Laatste aktie van de dag, kenteken erop klinknagelen.

Dat was het voor vandaag weer. Waarschijnlijk dinsdag de laatste hand (als het afstellen een beetje meewerkt, maar we gaan er voor het gemak van uit dat Fons in 1x de juiste maat sproeier goed gegokt heeft, want ja zo gaat dat altijd bij een Vespa (/sarcasme)
8 april 2014 om 20:09 #488887Vandaag de eerste keer brum brum gedaan, na een kleinere sproeier en wat meer lucht loopt het allemaal redelijk goed.
Er zijn nog wat kleine dingen te doen maar ben ongeveer 8km naar huis gereden en hij ging niet stuk..dus dat is toch al een prestatie.To do list:
Kabelgootje fixen.
Velgen poetsen en dan vervangen.
Piepende voorvork vering fixen, maar dat doen we samen met de velgen.
Treeplankje opnieuw monteren (doen we als het blok 100% zeker goed loopt).
Zorgen dat de trap as soepeler loopt (of ja, dat er op zijn minst beweging in komt).
Goed poetsen.
Paar puntjes lak bijwerken die helaas beschadigd zijn bij het monteren.Zal z.s.m. een paar goede foto’s maken van het eindresultaat maar gezien het feit dat het al donker was toen ik thuis kwam ging dat vanavond niet meer.
8 april 2014 om 20:22 #494367En maar 1 dag te laat, valt goed mee 🙂 Ook al is hij nog niet helemaal af, maar ja, die kleine dingetjes…
Ik ben eens gaan tellen wat het gekost heeft, ik denk dat we samen flauwvallen als we jouw en mijn totaal bij elkaar optellen :p9 april 2014 om 00:36 #494368Het begint nu wel een hele mooie ciao te worden goed werk mannen!!! 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi9 april 2014 om 07:13 #494370Goed werk! Ben benieuwd als de spaakwielen erin zitten! Motip is inderdaad bagger, klein tikje en bats verf eraf.
25 mei 2014 om 15:02 #494741Na een beetje afwezigheid is het resto projectje weer verder gegaan. De velgen hangen erin, het piepen is naar een acceptabel niveau gegaan. Omdat het wat langzaam trok en reed is er toch maar een andere pijp onder gekomen ondanks dat het chroom pijpje wel erg mooi stond en hop, weer op weg. Ding liep heerlijk, trok lekker, fijn tempo beetje meer geluid zodat het ook nog een 2takt lijkt, zelfs berg op liep het……JA VAST…dus g.dv.r de g.dv.r :boos en toen maar op slakken tempo naar huis.
Waarschijnlijk een beetje te arm met het nieuwe pijpje eronder, het wordt in elk geval weer sleutelen. :cryWel nog maar even wat foto’s gemaakt op deze mooie dag, vooral omdat Fons zijn 19″ er dan ook meteen naast kon.

En de 2 opa’s naast elkaar

Hopelijk deze week al het blokje fixen en dan weer verder rijden
25 mei 2014 om 20:10 #494744Mooi eindresultaat! Hij staat er strak bij met de chromen spatborden heel gaaf dat er weer een oldtimer gered is die economisch al lang afgeschreven was!!
Maar heb je nou een vastloper gehad met een std cilinder? Daar moet je toch wel je best voor doen die lopen niet zomaar vast.
Ik hoop dat jullie hem snel weer rijdend hebben dan kan je lekker cruisen.
25 mei 2014 om 21:09 #494745Wilk1985 :
Maar heb je nou een vastloper gehad met een std cilinder? Daar moet je toch wel je best voor doen die lopen niet zomaar vast.
Std cilinder…ja…maar je zou kunnen zeggen dat iemand op een andere plek van het blok met een boortje en een vijltje is geweest, maar dat zijn alleen maar geruchten natuurlijk :con. Lag in dit geval waarschijnlijk ook aan de afstelling, de pijp die er als eerste onder hing is niet echt denderend (gekozen voor het oog, niet de functie) en de city power die er nu onder hing scheelde wel veel in trekkracht en top snelheid, hoogstwaarschijnlijk ga ik een bougie met een witte elektrode vinden (vandaag geen zin meer gehad om het uit elkaar te trekken), zal wel te arm/heet gelopen hebben.
Nieuwe zuiger is al besteld, die komt deze week binnen, ik hoop dat de cilinder nog een beetje normaal uit ziet dan valt het mee.25 mei 2014 om 21:27 #494746Inderdaad mooi eindresultaat zo
25 mei 2014 om 21:28 #494747Dat is een leuke oldtimer
27 mei 2014 om 12:11 #494768Die ziet er weer goed uit 🙂
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.3 juni 2014 om 12:54 #494825Hij loopt weer, nieuwe zuiger eronder en de ouderwetse (en wat tragere) uitlaat eronder. Ziet er in elk geval wel beter uit dan met de moderne uitlaat.
13 september 2014 om 22:34 #495384Nog even een update,
Het heeft wat ellende gekost om de juiste afstelling te vinden, maar het doel was ooit om naar mijn werk te kunnen rijden, 35-40km van Sittard naar Roermond zonder pech, dat is eingelijk gelukt. (Terug ook nog haha).
Afgelopen week met Fons nog een ritje van zo’n 40km gemaakt als test (en omdat we helaas niet naar de oldtimertour konden) met als historisch puntje dat Fons eindelijk weer eens met een Vespa in Belgie is geweest. Hij heeft zijn Gendarmerie angst toch weten te bedwingen :lol (Maar ja met een standaard “slome” oldtimer kan er niet veel mis gaan). Afgelopen vrijdag eindelijk ermee naar mn werk kunnen rijden. Behalve dat zo’n oltimer zadel absoluut niet comfortabel zit ging het zonder enig probleempje.
Bij deze nog wat foto’s
Zondag

Netjes stallen op het werk

Vandaag wel nog een andere koppeling moeten monteren want degene die er eerst op zat rammelde als een losse fietsbel.
Voorlopig was het dat weer even, als er nog iets te melden is dan doe ik nog wel een update.
15 september 2014 om 19:17 #495396moet echt wel te doen zijn roy met die brommer 80 km elke dag.
dat reden fons en ik ook zowat elke dag naar beljshhps op vrijdag heb ik school in roermond
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.