Vespa-Ciao.NL
:: Ciao 1971 resto

Home Forums Perso’s Projecten Ciao 1971 resto

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 59)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Goonie
    Bijdrager

Het is dan eindelijk zo ver de “nieuwe eigenaar” heeft ook tijd gevonden om dit project eindelijk leven in te blazen.
      Uiteraard als eerste heel veel dank aan Fons voor het awesome cadeau.

Ik zal me kort even voorstellen aangezien ik hier niet zo heel erg actief ben.
      Ik ben Roy, sinds geruime tijd alweer schoonfamilie van Fons (of hij het nu leuk vind of niet :D). Wordt binnenkort 31 jaar, dit was mijn 30-ste verjaardag cadeautje dus het wordt tijd om het ding de weg op te krijgen. Hopelijk gaat het nog voor 7-4-2014 lukken.

Dan nu de status update:
      Na demontage is het frame naar de ontlakker gebracht om het kleurenfestijn te laten verwijderen en een beeld te krijgen van de “ellende” die er ongetwijfeld aanwezig zou zijn blood te leggen. Die ellende viel gelukkig mee voor zo’n oud frame (en vooral Vespa) dus er zijn geen schokkende zaken nodig.

Zo kwam het frame in mijn kofferbak te liggen:

Voor de leeftijd valt de hoeveelheid roest nog mee, alleen het spatbord is uiteraard goed aangetast door de jaren (jeej, schuren).

Nu het weer een beetje chill is kan er daadwerkelijk wat gedaan gaan worden.

Beginnen met het spatbord schuren, gaat er vrij redelijk vanaf zoals ook te zien is op de tafel.

Closeupje, meeste wat nu nog bruin is komt door stof, alleen de ver ingevreten roestplekken worden niet helemaal weg geschuurd om nog wat spatbord over te houden (en ook geen eeuwigheid bezig te zijn). Dit wordt later behandeld met roestomvormer en daarna in de primer gezet.

Er zit een deukje in de tank, dit heeft Fons ondertussen al netjes glad geplamuurd, (tx Fons).

Gelukkig valt de roest op de rest van het frame goed mee, hier is niet zo heel veel werk aan.

Fons probeerd nog om mijn telefoon een foto te laten maken 😕

En dat lukt dan uiteindelijk ook, een actie foto:

Ook Fons in actie (deukje plamuren/schuren), kan ie best goed, je zou denken dat hij al eens eerder zoiets gedaan heeft.

Voor nu was het dat even. De laaste roest is afgelopen weekend geschuurd en toen is de omvormer erop gesmeerd, intussen heb ik het frame niet meer gezien dus even afwachten.
      De bagage drager is ook al gelast, zaten 2 kleine scheurtjes en 4 onbekende gaatjes in. De vork hoeft niets aan gedaan te worden want die is nagenoeg nieuw, helaas is het origineel niet meer beschikbaar.

De bedoeling is om de brommer weer blauw te maken, redelijk overeenkomend met de originele kleur maar dan met metallic voor een wat frissere look. Samen met de RVS spatborden die erop komen moet dat wel leuk uit gaan zien.

beunhaaz
      Bijdrager

Altijd leuk om dit te lezen 🙂

Youri
        Bijdrager

Hoe heb je die zijstandaard erop gemonteerd? Leuk project!

Wilk1985
          Moderator

Ik was al benieuwd hoe het ervoor stond met deze Ciao. Welkom Roy succes ermee!

Goonie
            Bijdrager

youri :
              Hoe heb je die zijstandaard erop gemonteerd? Leuk project!

Tx. Hoe Fons dat gedaan heeft weet ik niet meer, is een tijdje geleden dat ik hem gedemonteerd heb. Weet ook niet of hij er nog op komt, middenbokje is toch net wat authentieker op een oldtimer en neemt minder plaats in met stallen.

Joukel
              Bijdrager

Mooi project zo’n oldtimer, veel succes met het opknappen! 😀

Oldtimer fanaat

ritze
                Bijdrager

:thumb mooooooi 😀

ik zei gisteren tegen linds nog; ik moet en zal een toertje met der ciao gaan rijden 😀
                  dus als jullie n keer zin hebben dan voel ik me aanbevolen

succes met het brompie, ik probeer dit weekend even langs te komen om te kijken naar het ding 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

Bas23
                  Bijdrager

Leuk Leuk ga dit verder volgen!

FonS
                    Topic starter

Jij hebt gewoon een omslachtige telefoon :pest Gelukkig ben ik handiger met je brommer dan met je telefoon…
                      Maar mooi dat je vorderingen maakt, weer een oldtimer op straat 🙂
                      En een oude brommer.

Goonie
                      Bijdrager

FonS :
                        Jij hebt gewoon een omslachtige telefoon :pest Gelukkig ben ik handiger met je brommer dan met je telefoon…
                        Maar mooi dat je vorderingen maakt, weer een oldtimer op straat 🙂
                        En een oude brommer.

HAHA, very funny Fons, jij bent echt de leukste thuis, maar dan wel als je alleen thuis bent en je vissen slapen 😀

Om dan de voortgang nog even weer te geven:

Na heel veel schuren en schuren en schuren is er een roestomvormer op gekomen, daarna heeft Fons het eerste laagje primer gespoten om te zien hoeveel er nog geschuurd moest gaan worden…viel dat wel mee, maar het was toch wel weer schuren en schuren en schuren…..

Plamuur vlak schuren

Nog wat oude roest weg schuren en wat krassen weg halen

En nog wat plamuur

En toen….Goonie’s eerste brommer primer spuit laagje dinges

De meester komt controleren en voor die avond vinden we het goed.

Zaterdag middag verder en….helaas…het eerste lopertje (helaas niet het laatste..)

Omdat het frame nog wat geschuurd moet…dan maar de rest in de kleur beginnen te zetten (gelukkig op de vork en bagagedrager geen lopers).

Omdat Zondag een traditionele rust dag is (en ik af en toe ook wel eens chill (lui) ben, maandag avond verder:

Ook het frame kan eindelijk in de kleur

Begint iets te worden, tijd op er weer mee op te houden voordat we het verknallen, tot nu toe geen lopertjes in de kleur :thumb

Dinsdag, als het goed is vandaag de laatste laagjes verf erop (nee, geen 1 april grapje)

Nadat Fons er nog een laagje op gemikt heeft na z’n werk, en er een laatste laagje kleur op komt wordt het een fijn donker blauw stukje verf..

Blanke lak laten drogen en dan is het EINDELIJK…klaar, gelukkig geen lopers meer gehad nadat de primer klaar was, het kon erger.

Zo moet het in het zonnetje uit komen te zien

Bagagedrager

Door andere verplichtingen kan er zaterdag ochtend pas voor onderdelen gekeken worden, kan de lak ook goed uitharden. Als het goed is gaat zaterdag middag het blokje in elkaar en dan is het gedurende de zondag opbouwen en dan is hij maandag klaar…precies op tijd.

Tot zover lieve kijkbuis-kindertjes, oogjes dicht en snaveltjes toe.

Ow en het mag zeker niet vergeten worden…TX Fons, de hulp was weer zeer welkom.

Docs
                        Donateur

Mooi kleurtje 🙂 Benieuwd naar het resultaat. Gelukkig weer een oldtimer gered 🙂

FonS
                          Topic starter

Nice :bier

Bas23
                            Bijdrager

Mooi blauw is niet lelijk:thumb Ziet er netjes uit

MarcoS
                              Donateur

Very, very nice :thumb

r32
                                Bijdrager

Wordt een mooie ciao.

als hij nu van 73 was was hij van een goed bouwjaar (ook 41 ha ha )

ziet er mooi uit.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 59)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.