Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Chronische problemen ontsteking (cp)
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 2 maanden geleden door Steven.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 november 2009 om 22:50 #210153
Begin van probleem : Ik wilde de citta starten, maar hij wou niet aan. (terwijl hij daarvoor perfect gewerkt heeft)
Symptonen : start niet, geeft af en toe een kuchje. Heb hem met veel moeite aan gekregen, meteen gas derop, maar zogouw ik gas los liet viel hij meteen weer uit, daarna nooit meer aan gekregen.
Daarna heeft een vriend van mij mij met een snelheid van 50km/h geduwd, steeds ging hij even 10 sec aan, en viel weer voor een paar honderd meter uit.Tot nu toe geprobeerd : tank leeggelaten voor een dag, nieuwe benzine erin. Nieuwe bougie, bougiedop, bougiekabel, ontstekingsspoel, lichtsspoel, contactpunten, laagspanningskabel, bobine, kortom de hele ontsteking is nieuw.
Bromboer beweerde dat mijn vliegwiel tegen de ontsteking aanliep, maar dit heb ik meerdere malen gecontroleerd en ik kan ook geen beschadigingen vinden.
Nu bedacht ik mij, zou ik mijn ontstekingsspoelkabel naar de contactpunten kunnen vervangen voor de plusdraad van een 12v of meer wisselspanningsbron? Dit zodat ik mijn vliegwiel eraf kan laten, en hem met de boormachine aan kan slingeren en kan kijken of het dan wel werkt, want dan is er geen vliegwiel om tegen aan te lopen :lol
is dit mogelijk? of andere suggesties?
mvg. Sander
27 november 2009 om 22:58 #229663
sjaak trekhaakzit je keering wel goed erin?
27 november 2009 om 23:00 #229664Jazeker, dit was ook eerst het vermoeden van de bromboer, maar hij heeft gekeken, hij zat perfect, maar voor de zekerheid toch vervangen.
27 november 2009 om 23:06 #229665
sjaak trekhaakik heb ook eens zoiets gehad en bij mij was dat spiraaltje/veertje wat in de keering zit eruit.
27 november 2009 om 23:08 #229666spiraaltje zat er gewoon in, en zoals ik al zei, de keerring is voor de zekerheid vervangen door eentje, jaja je zou het niet raden, mét spiraaltje 8)
27 november 2009 om 23:20 #229667Hoe staat het met de vonk? heeft die uberhaupt wel een vonk..? (bougie tegen kop aan en stukje rennen of boormachine erop)
27 november 2009 om 23:23 #229668toen ik hem op de workmate testte met een boormachine, vonkte die perfect maar wou niet aan.
Hoe het precies op dit moment met de vonk staat, geen idee, ik heb hem net terug van de bromboer hij heeft daar 3 weken gestaan,27 november 2009 om 23:32 #229669Kijk eens naar je bougie, is die nat? zoja, dan ligt het waarschijnlijk aan je ontsteking, zo nee, carburateur schoonmaken en kijken of hij dan wel benzine krijgt;)
28 november 2009 om 00:15 #229670“Tot nu toe geprobeerd : tank leeggelaten voor een dag, nieuwe benzine erin. Nieuwe bougie, bougiedop, bougiekabel, ontstekingsspoel, lichtsspoel, contactpunten, laagspanningskabel, bobine, kortom de hele ontsteking is nieuw.”
Ik mis de condensator in dit verhaal. En dat is toch zeker een goede kanshebber als veroorzaker van de problemen…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 november 2009 om 09:53 #229671
Geert (H) CiaoAls de ontsteking nieuw is zou ik zowiezo het probleem daarna niet meer in de ontsteking zoeken. Check of je benzine toevoer het wel goed doet. En condensator vind ik ook een goeie optie. Die EFFE dingen begeven het bij mij ook om het half jaar
28 november 2009 om 11:33 #229672ah, de condensator was ik er dan vergeten in te zetten, maar die heb ik meerdere malen vervangen.
en de carburateur is het zowiezo niet, dat is allemaal al gechecked.28 november 2009 om 11:42 #229673Ondaks dat je het allemaal al hebt vervangen, wijzen de problemen richting: CP’s die niet goed staan of ingebrand zijn, een defecte condensator of een defecte bougie.
Als je een kapotte condensator hebt kan die je punten inbranden.
Als je punten te krap staan kan dat de condensator slopen.
Dus zelfs 100X een nieuwe bougie zegt nog niks over de staat van de ontsteking.Ik ga er vanuit dat je ook dat gecontroleerd hebt, maar een kapotte spie geeft soms ook een ploffende, niet lopende brommer als resultaat.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 november 2009 om 11:44 #229674spie is wel enigszins ingedeukt, maar het geeft pas problemen als hij gebroken is toch? anders moet ik maar snel opzoek gaan naar 50 cent :conde
28 november 2009 om 12:03 #229675Ga voor electronische ontsteking & al je problemen zijn opgelost.Ik heb het zelf ook niet voor contactpunten.
28 november 2009 om 12:05 #229676Precies wat barry zegt, ik heb het ook niet op cp’s, ik heb ook elec. speedengine;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.