Vespa-Ciao.NL
:: Choke

Home Forums Techniek Problemen oplossen Choke

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Cheeks
    Topic starter

IK heb dat moertje wel gevonden maar die zit nu half los maar ik weet niet hoe ik dat kraantje dichtdoe en hoe je die luchtfilter moet verwijderen

ja-general
      Bijdrager

je benzine kraantje zit bij je tank die moet je naar rechts draaien zodat het hendeltje naar rechts zit
        je luchtfiler kan je gwn lostrekken

AA-T
        Sleutelbeheerder

het luchtfilter draai je los met een schroefje..
          der zit een soort van ring om de carb. heen waarmee het luchtfilter klemt..
          schroefje los, en filter deraf..

kraantje dichtdraaien is simpel, je kan het kraantje (hendeltje) 2 kanten opdraaien en heeft 3 standen, dicht, open en reserve.. bij de reserve-stand staat het R-tje boven..
          dus dan moet je ‘m 2 standen de andere kant op hebben, meestal richt het hendeltje dan naar voren (voorwiel)

Cheeks
          Topic starter

Oke, het is nu gelukt. Er zit een sproeier 37 in. Dus ik koop morgen wel even een sproeier 38 ofzo. Zou deze goed zijn?

ja-general
            Bijdrager

je kan t beste sproeier 38 tm 40 kopen kan je proberen welke t beste loopt

Cheeks
              Topic starter

Oke, maar als ik dan naar m’n bougiekleur wil kijken hoeveel km moet ik dan ongeveer rijden?

ArvidW
                Donateur

1-5km Volgas rijden, omdat je zo lang volgas moet rijden begin ik meestal met een te grote sproeier zodat ik zeker weet dat hij niet kapotloopt, als bougie dan zwart ik ga ik kleiner monteren:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Cheeks
                  Topic starter

Ik heb er nu een sproeier 40 in en hij loopt wel beter vind ik. Hij gaat ook wat harder, kan dit? Maar als ik mijn choke nu indruk dan valt m’n brommer uit. Is dit normaal?

hansieb
                    Moderator

Jup dat is normaal door de choke zorg je dat die veel minder lucht krijgt en veel benzine.

Choke is goed als die koud is , als die warm is en goed afgesteld moet die gewoon uit gaan met choke. Voor als de motor koud is is de choke.

Sproeier is gokken en gewoon de bougie bekijken, volgens mij zit je aardig in de richting ik had zelfde blok als jou met dunne citypower en had bij sproeier 37 een perfecte kleur.

Cheeks
                      Topic starter

Oke bedankt, ik moet nog wel ff zo’n bougiesleutel kopen want ik kan dan nu niet bekijken:P. Ik dacht eerst dat ik naar dat witte ding moest kijken als ik m’n bougiedop eraf had gehaald:P

Cheeks
                        Topic starter

Trouwens hansieb, hoeveel reed jij toen met die setup? Ik rijd nu iets van 37-38 km/h op me Ciao teller. Klopt dit wel ongeveer?

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.