- Dit onderwerp bevat 328 reacties, 64 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 2 maanden geleden door mrtn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 februari 2009 om 21:11 #267209
.-{2F4OV}-.Ik heb zelf ook met malo engine, 19mm en 43 malo deps gereden. Vlamde als de pest! Ma zoals Arvid al zei.. in de hoge toeren knalt het erop en onderin liep t minder. Dat blok heb ik zelf niet afgesteld, maar gewoon zo gekocht. Dus weet verder ook niet of het goed af te stellen was. Kan ook aan engine liggen, want die van Hans deed ook BWOAP onderin meende ik.
Ik had er toen wel vario met lichte vertanding opzitten, dus hij ging vrij snel naar de hoge toeren. Ik denk dat t met 19mm ook wel loopt, ma is wat lastiger af te stellen!
Succes
26 februari 2009 om 18:31 #267212ja maar mijn vraag is moet ik dat gat nu digt vullen met vloeibaar metaal en dan fijn in een lijn vijlen? dat het vloeiend in de cilinder kan lopen
of zegge jullie dat het niet uit maakt dat het niet vloeiend loopt
al vast bedankt.26 februari 2009 om 18:44 #267213
Tom ciaoIk denk dat als je het zo vleilt als Lowie, dat het niks uitmaakt
het mengsel word toch wel aangezogen, de benzine krijgt ie toch wel 😉maar ziet er echt ziek uit
27 februari 2009 om 06:04 #267215ja ok maar julie zeggen dat wel he
maar hoe (MEER) ik weg haal hoe (MINDER) carter druk ik krijg hoe slechter voor het blokwant als het met een rechte lijn looopt is het mengsel tog sneller daar dan dat het met een kronkel moet stromen
( of je stromen niet echt maar meer mensel maar snappen julie wel )
27 februari 2009 om 08:05 #267216Maak hem liever zo:

Zoals je bij Lowie al ziet is er voor de pakking aan de bovenkant te weinig ruimte om nog af te sluiten, het carter gaat lekken bij die M6 bout die daarin zit. Ik heb dat toen bij mijn carter (die er ongeveer hetzelfde uitzag als die van Lowie) opgelost door veel vloeibare pakking te gebruiken, maar dat is niet zo’n heel groot succes.

Vergeet niet dat die boosterpoortjes niet enorm groot zijn en dat ze ook nog eens door de zuiger heen gevoed worden.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno27 februari 2009 om 11:00 #267217ik denk zelf dat het lekken wel mee zal vallen. moet wel zeggen dat ik hem zelf in het vervolg ook anders zou doen, was wat fanatiek met vijlen :p maar er zit nog redelijk wat pakking rondheen, maar ik zal het zien.
persoonlijk zou ik het voor een Deps ook niet volgens arvids methode doen, lijkt mij dat je de poorten niet volledig benut.
voor de zekerheid zou ik ertussen in gaan zitten en er zoiets van maken.
maar het betreft de Fabrizi cilinder toch?
dan kan je misschien beter Arvid zijn methode pakken, omdat de poort van de Deps een stuk breder is. Ongeveer even breed als de diepte van dat gat. omdat de betreffende poort van de Fabrizi smaller is kan je het beste rond dat gat heen gaan wat beter voor je flow is.27 februari 2009 om 11:19 #267218ik denk dat lowie’s manier wel eens beter zou kunne uitpakken
maar denk dat ik voor de manier van arvid zou gaan, dan heb je namenlijk meer vlees over voor de dichting met de pakking
en het risico van lowie’s manier zou je dan ontlopen;)27 februari 2009 om 15:13 #267219voor een Deps zou ik die manier van Lowie gebruiken. maar dit is toch een fabrizi en die heeft minder grote boosterpoorten? dus zou die manier van Arvid moeten voldoen.
2 maart 2009 om 09:16 #267241ik denk dat ik het zo doe als lowie zecht want ik ben echt bang dat ik dat op vul met vloeibaar metaal dat het er uit trilt of zo iets dus ik denk dat lowie mij goed heeft geholpen
allmaal bedank voor de reacties bedankt
2 maart 2009 om 13:56 #267242chielhannen :

als ik zo de foto’s van je cilinder bekijkt lijkt me de manier van lowie nergens voor nodig. je boosterkanalen zijn toch niet zo groot… bij de deps is dit in ieder geval wel een tikkeltje groter.
2 maart 2009 om 21:22 #267253ja dat lijkt zo maar ik heb alles uitgemeten en het komt er op neer dat ik in het gad uit kom dus want anders had ik het wel hellemaal door getroken snapje
2 maart 2009 om 21:25 #267254bij mijn dr50 reedvalve blokje heb ik ook dat hele gat weggefreesd :bloos
1 mei 2009 om 11:31 #268088hallo mensen ik ben zo weit om mijn blokje inelkaar te zetten
ik heb de carters laten spuiten bij mij op het werk zie het reseltaatmetellic zwart

reacties zijn welkom
1 mei 2009 om 11:42 #268089Cool man 😀 ben benieuwd hoe het blokkie gaat klinken en rijden
1 mei 2009 om 11:56 #268091hup! en nu moteren en afstele wij wille filmpje zien:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.