Vespa-Ciao.NL
:: Chat topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Chat topic

8 berichten aan het bekijken - 4,591 tot 4,598 (van in totaal 4,598)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Ik ken het apparaat wel, van de werkplaatshandleidingen, ik heb er 1x 1 te koop zien staan op een Franse 2dehands site (leboncoin) maar toen niet gekocht ivm giga vraagprijs.

Ik denk dat het iets is dat alleen de officiele Piaggio dealers hadden, heb er verder nooit 1 in het echt gezien en ik denk dat de kans dat iemand op dit forum er 1 heeft of nihil is.

In theorie zou je hiermee natuurlijk je lagers kunnen trekken zonder te verwarmen maar of dat echt aan te raden is ivm de passingen weet ik niet, daar ben jij meer in thuis.

Je zou er natuurlijk 1 zelf kunnen maken, het ziet er niet heel gecompliceerd uit maar ik ben dan ook geen metaalbewerker 8)

Vincent
      Donateur

De originele zijn idd heel lastig te krijgen maar als alternatief kan je zoeken naar een buzzetti 5037 die hebben een universele gemaakt.

zevenenergie
        Donateur

Ik vind zo juist een afbeelding van het apparaat:
          http://scoot.net/classifieds/forsale.html?id=25320

En:

@Wilk1985 Ik denk als de dealers het gebruikte en het officiële boek het vermeld, dat het geen kwaad kan.

Kan je dit lezen: Jus de orange, Trottoir, Boursin
          Dan is deze site ook de moeite waard;

http://www.forum-ciao.com/t7226-comment-se-servir-de-l-outillage-specifique-piaggio

Vincent
          Donateur

zevenenergie :
            @Wilk1985 Ik denk als de dealers het gebruikte en het officiële boek het vermeld, dat het geen kwaad kan.

Het is wel zo dat er in het eerst volgende handboek(van de “nieuwere” modellen) bij staat dat bij montage het carter tot 100graden Celsius verwarmt dient te worden. Zelfde geldt voor de lagers op de krukas. Krukaslagers in olie verwarmen tot 100 graden

Jelle
            Moderator

Nou wie gaat ze hier produceren? Misschien verkopen via vc.nl dat er een klein deel naar de clubkas kan zeg maar…

Ik wil er sowieso 1

@vincent oud spul is toch altijd beter, dus geloof nou maar het oude handboek 😉

Vincent
              Donateur

Jelle :
                Nou wie gaat ze hier produceren? Misschien verkopen via vc.nl dat er een klein deel naar de clubkas kan zeg maar…

Ik wil er sowieso 1

Denk dat je dan beter voor die van Buzzetti kan gaan. Die kosten rond de 60/70 euro en doen exact hetzelfde.

Jelle
                Moderator

3 stukies ijzer een pijpie en een draaiding, moet toch goedkoper te produceren zijn dan €60 –

Docs
                  Donateur

Vanaf 1-1-2018 begint het afbouwen van tweetakt. Vanaf vandaag mogen er geen nieuwe “vervuilende” tweetakt brommers en scooters meer nieuw verkocht worden. Vooralsnog komt er geen sloopregeling waarbij bestaande tweetakt brommers “ingeruild” kunnen/moeten worden.

Edit: Tijd voor Chat topic – Deel 2.

8 berichten aan het bekijken - 4,591 tot 4,598 (van in totaal 4,598)
                  • Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.