Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Chat topic
- Dit onderwerp bevat 4,597 reacties, 321 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 2 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 januari 2016 om 21:49 #33274
@SpeedyVespa bas niet te snel op geven even rustig op zoek gaan naar een oplossing ik zou voor een goede epoxylijm gaan b.v 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi3 februari 2016 om 11:54 #33275In België net over de grens staat een oude kerncentrale.
Deze oude dame is 40 jaar oud, buiten gebruik, maar en er zijn nu nog regelmatig explosies, lekkages en er zijn 16.0000 scheuren in geconstateerd.
Maar nu willen ze haar weer opstarten.Dus een tweede Tsjernobyl naast de deur en met westenwind waait alles over Nederland heen. :no
Steekpenningen en viezespelletjes daar lusten de Belgische regering wel pap van.
Vandaar deze petitie
https://secure.avaaz.org/nl/belgian_nuclear_shutdown_nl_rb/?bFtEOjb&v=72364&cl=9422698519De opkomst is enorm, elke seconde is er iemand die ondertekent

Om nog even het geheugen op te frissen hier een reportage over Tsjernobyl.
3 februari 2016 om 12:53 #33278Bedankt voor de link naar de foto’s. Wel bizar dat de serie eindigt met het verhaal dat nucleaire energie ‘in dagelijkse praktijk een bijzonder schone energiebron is’. Misschien als je het radioactieve afval wat duizenden jaren gevaarlijk is niet meerekent. In Frankrijk wordt dit onder andere onder snelwegen gestopt. De ramp met de reactor in Fukushima heeft gelukkig regeringen opnieuw wakker geschud en Duitsland stopt geheel met kernenergie. Frankrijk is nog niet zo slim geloof ik, Belgie dus ook niet.
3 februari 2016 om 13:03 #33279Edjuh :
Bedankt voor de link naar de foto’s. Wel bizar dat de serie eindigt met het verhaal dat nucleaire energie ‘in dagelijkse praktijk een bijzonder schone energiebron is’. Misschien als je het radioactieve afval wat duizenden jaren gevaarlijk is niet meerekent. In Frankrijk wordt dit onder andere onder snelwegen gestopt. De ramp met de reactor in Fukushima heeft gelukkig regeringen opnieuw wakker geschud en Duitsland stopt geheel met kernenergie. Frankrijk is nog niet zo slim geloof ik, Belgie dus ook niet.Enige reden dat uranium/plutonium verrijkt en verkregen wordt is omdat dit bruikbaar was in het wapenarsenaal. Na de ban op kernwapens is het ‘afval’ overbodig en dumpen/verwerken ze op andere manieren. Dit werd besloten rond 1940 ergens toen ze begonnen met het produceren van de wapens waarbij de keuze voor het senaat van Amerika lag, Of bommen of echt schone energie…
Echt schone nucleaire energie krijg je van het stofje Thorium echter zit hier een prijskaartje aan van 100 miljard om een installatie te bouwen. Wel het goede nieuws wat ik erbij verklap is dat je nagenoeg oneindig energie hebt en een balletje ter grote van een pingpongbal al een stad kan voorzien van alle energie behoefte. Ook bijkomende grappige detail is dat thorium constant aangemaakt wordt door de aarde en de hedendaagse energieopwekkers uit aardwarmte hier hun energie van verkrijgen.
Thorium wat gebruikt is is voor 99% echt verbruikt de overige 1% aan radioactief afval is veilig en kan gebruikt worden in de medische industrie en in de ruimtevaart. (ruimtevaart gaat niet lang meer door i.v.m te kort aan grondstof) echter kan dit weer herleven met een thorium centrale gezien dit dus de juiste stoffen i.c.m de juiste isotopen aanmaakt. China is hier momenteel mee bezig en werkt aan de aller 1e thorium centrale dus nog even afwachten :-).
Maar goed als je oneindig energie kan leveren… is het niks meer waard en verdien je er niks op.
15 februari 2016 om 16:08 #33282Vandaag was het de hele dag mooi weer! (Hier in Zuid-Holland tenminste)
En dat is niet het enige goede nieuws, ik heb hier nog wat leuks om de tourspirit wat aan te wakkeren, de voorlopige kalender!

Er komt natuurlijk nog wel het een en ander bij (o.a. LIMBO!) , maar zo hebben we alvast iets om naar vooruit te kijken.
Ik wil dit bericht nog afsluiten met de mededeling dat uiteraard ook diegenen die nog nooit een tourtje hebben meegereden van harte welkom zijn, meldt je aan en rijdt met ons!
19 februari 2016 om 15:28 #33286heel leuk al die toer ritjes! ik kijk er altijd graag tussen en kijk alle filmpjes maar ik kan er nooit heen.. mijn ciao is mijn enigste vervoersmiddel en ik kan niet vanuit hier in Rijssen naar flevoland of limburg of noord/zuid holland rijden 😀
mijn suggestie; een toerrit in omgeving Rijssen/Almelo/Wierden/Enschede is dat een goed idee? en wat is dan de opkomst? wie wil er dan ook mee?
lijkt me wel leuk om ook eens mee te kunnen als ik mn ciao straks mooi aan het lopen heb! 🙂
19 februari 2016 om 15:34 #33287lamme tosti :
heel leuk al die toer ritjes! ik kijk er altijd graag tussen en kijk alle filmpjes maar ik kan er nooit heen.. mijn ciao is mijn enigste vervoersmiddel en ik kan niet vanuit hier in Rijssen naar flevoland of limburg of noord/zuid holland rijden 😀mijn suggestie; een toerrit in omgeving Rijssen/Almelo/Wierden/Enschede is dat een goed idee? en wat is dan de opkomst? wie wil er dan ook mee?
lijkt me wel leuk om ook eens mee te kunnen als ik mn ciao straks mooi aan het lopen heb! 🙂
Je staat altijd vrij om iets te organiseren ;).
Opkomst kan je nooit van te voren weten en al komt er 1 persoon dan nog zal het vast en zeker de moeite waard wezen lijkt mij.19 februari 2016 om 15:57 #33288@Lamme tosti proberen met iemand mee te rijden als je ciao klaar is 😉
Toer kun je altijd eentje opzetten, als dit op een gunstige datum is zal er vast wel wat opkomst zijn 😀Mvg
Jeroen19 februari 2016 om 16:31 #33289ik zou best wat willen organiseren dus als er mensen zijn die wel interesse hebben in een toertje in de aangegeven omgeving die kunnen een pm sturen en bij genoeg animo zal ik het daadwerkelijk realiseren 🙂 strak plan…
dus mensen PM bij interesse ik organiseer bij 10 mensen een toer (althans ga mijn best doen!)
datum zal dan ergens begin juli zijn
4 maart 2016 om 18:55 #33309Weet iemand toevallig of DinoH op vakantie of iets? Heb hem namelijk een PM gestuurd, maar deze is nog niet gelezen.
Heb namelijk wat opgestuurd, maar nog geen geld geld mogen ontvangen:con
4 maart 2016 om 19:54 #33310Een ritje in twente lijkt me zeker leuk, heb het lang geleden al een gevraagd hier op het forum maar zie zelf organiseren niet zitten.
Mocht je een oldtimer ciao hebben kijk eens naar de alternatieve elfstedentocht in vriezenveen.
Rond april, ik rijd deze rit zelf ook mee met mijn oldtimer bravo.4 maart 2016 om 22:22 #33311Ik weet niet of het een oldtimer is maar hij is volgens sommigen hier van ’86 is dat oud genoeg? Lijkt me wel leuk namelijk!
5 maart 2016 om 08:23 #33283Volgens hun site moet de brommer minimaal 25 jaar of ouder zijn.
Tijdens het inschrijven met mijn 84’er bravo was het geen probleem….
En ze controleren het niet, dus als je graag meeewil zet je gewoon iets ouder neer bij de inschrijving.En van 86 naar 2016 is 30 jaar.
Als je meewil zou je wel even moeten inschrijven bij t’ oale kreng (link)
5 maart 2016 om 17:42 #33060Sjonge nu je t zegt… 30 jaar is tie alweer.
Ik zal eens even kijken dan
6 maart 2016 om 18:53 #33241Kon even tijdje niet op mijn account, Jos even mijn wachtwoord veranderd en hij doet t weer

Heb gelijk Niek een Pm gedaan. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.