Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › CDI vervangen
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 1 maand geleden door RiPe.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 februari 2010 om 23:36 #203426
Ik weet eigenlijk helemaal niets van de CDI van een kickblok maar wat dan eigenlijk de vraag is;
Kan ik die vervangen met een programmeerbare of eentje met voorgeprogrammeerde waarden?
Ik heb op mijn P200e een CDI zitten die nagelang het toerental de voorontsteking naar voor duwt, ongeveer met 4 graden. Doet de CDI van een kickblok dit ook? Kan iemand me dat vertellen of een linkje of een weet ik het wat?
1 februari 2010 om 23:59 #207304Voor zover ik weet zit er geen curve in de standaard CDI. Het zou voor een opgevoerd blokje nog best een positief resultaat kunnen geven lijkt me.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 februari 2010 om 14:16 #207305Ja exact, daarom ben ik benieuwd naar wat er eigenlijk op zou kunnen als vervanging en tuningdeel. Iemand iedeen?
2 februari 2010 om 14:19 #207306Ik dacht dat een malossi CDI van piaggio scooters ook werkte op een vespablok.
Malossi TC Unit heet het.2 februari 2010 om 14:55 #207307Ik dacht dat een malossi CDI van piaggio scooters ook werkte op een vespablok.
Malossi TC Unit heet het.Dit heb ik ook van horen zeggen, maar nooit zelf geprobeert. De standaard cdi’s van piaggio blokken zijn ook uitwisselbaar met die van een vespablok namelijk. En ook wat goedkoper.
2 februari 2010 om 15:51 #207308Kijk dat is een mooi begin, nou nog programeerbaar of met 3 curves oid.
Wat ik wel mega vind is die begrenzer in de Malossi TC unit, maar ik moet daar nog ff wat huiswerk over maken. En wat ik zoek is dus een vervanger voor de Piaggio scooter CDI.
Wat mijn bedoeling is om een blokje mooi te laten lopen. Dus niet gammel stationair en mooi bovenin maar overal gewoon goed. Ik ben ook bezig om de inlaat vorm te optimaliseren zodat je een mooiere aanzuiging krijgt en niet die keiharde ploppers uit je luchtfilter.
2 februari 2010 om 16:11 #207309Je zou eigenlijk een stroboscoop moeten gebruiken dan, dan weet je precies de voorontsteking op elk toerental.
2 februari 2010 om 17:01 #207310Ik heb ooit op een scooter onderdelen site (weet niet meer welke) eens een cdi/bobine unit te koop zien staan die er exact hetzelfde uitzag als die op onze Vespa’s, alleen die was volgens de tekst erbij wel voorzien van een (vaste) vervroegingscurve..
Ik heb nog even gekeken maar kan hem zo 1,2,3 niet terugvinden.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 februari 2010 om 17:44 #207311@Ripe: Stroboscoop heb ik maar ik heb mijn kickblok nog niet aan het lopen.
@Tonni: Mijn P200e heeft het dus ook, maar ik weet niet hoe zo’n ding werkt en wat de aansluitingen zijn, amperage’s noem het maar op wat er allemaal fout kan gaan. Ik moet echt 100% zeker weten dat ik het zo om kan prikken zonder dat er iets kapot gaat. Mijn scooter heeft een bobine nodig en mijn Si spoelen!:)
2 februari 2010 om 18:18 #207312Het exemplaar waar ik het over had was een cdi/bobine ineen, precies hetzelfde als het origineel.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 februari 2010 om 22:07 #207313Ik kom heel toevallig dit op ebay tegen, nou is mijn italiaans niet zo best maar kijk de plaatjes eens.
http://cgi.ebay.it/blocco-polini-piaggio-ciao-si-marmitta-accensione_W0QQitemZ260545715148QQcmdZViewItemQQptZRicambi_e_Accessori_Moto?hash=item3ca9bc1bccZijn beschrijving klopt niet helemaal aangezien er een Zeta Alu cilinder op zit, maar het gaat om de malossi tc unit.
2 februari 2010 om 22:15 #207315 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.