Vespa-Ciao.NL
:: Cdi plaatsen Citta kickbrug

Home Forums Techniek Framedelen Cdi plaatsen Citta kickbrug

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Nou weet ik dat er standaard geen kickCitta’s op de markt zijn geweest. Dat de kickbruggen van een Bravo afkomstig zijn, maar zullen er toch wel een aantal personen deze switch tussen achterbruggen gemaakt hebben.

Zo ben ik nu bezig met een Bravo kickbrug te reviseren, poedercoaten etc. Het hele spul gewoon netjes maken om straks onder een Citta te hangen. Ik heb hierbij wel 1 eis. Ik wil de Citta motorschermen blijven gebruiken. Ik zit nu met het volgende probleem van de plaatsing CDI. De normale bevestiging zoals dat bij een kickBravo gaat is met deze Citta motorschermen niet mogelijk. Wie heeft er hier een oplossing voor of ideeen om de CDI toch netjes kwijt te kunnen? Ik denk nu aan het eventueel plaatsen van de CDI buiten de brug, maar zie toch liever een andere mogelijkheid. Wat zijn jullie ideeen over het plaatsen?

! Joor !

Ik heb hem voor het kickrondsel zitten, daardoor steekt de kap ietsjes verder naar buiten, maar dat is te verwaarlozen.
        Ik heb wel een jmpb brug

VespaCiaoPaul
        Bijdrager

Misschien een idee om het zoals LightLord te doen?

LightLord’s Special (klik)

Alle foto’s zijn van LightLord zijn special gejat

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Nee dat is niet mogelijk het onderwerp betreft een CITTA brug wat jij hier post is in een SI brug deze zijn anders opgebouwd.

Martino
            Topic starter

@ Joor; En dit heb je zo gedaan zoals dat met het beugeltje van een kickBravobrug ook zit? Bij mij komt de rechtermotorscherm dan te ver naar buiten. Ook omdat ik nog een blokspoiler wil plaatsen. 😉

@ VespaCiaoPaul; Beter goed gejat dan slecht bedacht.;) Dit is alleen wel een SI brug waar je uberhaupt al meer mogelijkheden tot het plaatsen van de CDI hebt. Ik speel idd wel het idee om de CDI in dat bakje te verstoppen of er boven aan te bevestigen. Het bakje zal alleen open gemaakt moeten worden bij een dergelijke Bravo brug omdat de uitsparing voor een monoshock er niet is. Iemand misschien ook wat foto’s hoe dit onder een Citta staat?

! Joor !

ik heb geen blokspoiler, maar ik heb dat beugeltje wel wat verbogen. en na een tijdje ook gelast omdat het begon te scheuren 😕

Martino
                Topic starter

Ik denk bijvoorbeeld aan een dergelijke oplossing.

Op de foto zie je dat beugeltje ook zitten deze zal ik idd nog wat naar binnen kunnen buigen, maar zit je ook niet met je kickronsel in de weg bij het blok in voorste stand? Mocht het gaat scheuren, er kan altijd een eigen beugeltje gemaakt worden natuurlijk. Dit beugeltje iets in ontwerp aan ta passen dat de CDI mooi onder het motorscherm kan komen. Toch lijkt er bij mij echt geen ruimte te zitten. :con

Lastpak
                  Bijdrager

om hier even op in te haken, ik heb een tijdje met de cdi op de plek gereden zoals je hem op bovenstaande foto hebt.
                    echter dan in de breedte. dit kan prima in combinatie met 280mm veren(je raakt het niet tijdens rijden of terwijl je over een drempel gaat) al denk ik niet dat de positie helemaal hetzelfde is, misschien staat het bij een si brug wat verder naar achter:

ja, ik weet dat het een si brug is. maar puur om het even aan te geven dat het kan.
                    wat wel vervelend is, je kan niet meer zo gemakkelijk bij je carb en filter. als je dat moet demonteren kost het wel iets meer tijd. daarom heb ik mijn cdi nu ook in het monoshock gat zitten.

Martino
                    Topic starter

Je kan op jou foto’s idd goed zien dat een Si brug meer ruimte heeft. Zal bij een Bravo/Citta Brug de CDI boven de carburateur moeten ipv half over het luchtfilter. Hierdoor zal hij ook nog eens hoger geplaatst moeten worden omdat je met je gasschuif in contact komt. Dus laat ik dit idee ook maar varen. Ik heb bij Jelle en Bartjee wel ook mogelijkheden gezien van het plaatsen voor je brug naast de cilinder, maar persoonlijk vind ik dit niks. Ik wil ook graag gebruik kunnen maken van een blokspoiler namelijk. Damn, wat een gepuzzel voor zoiets onnozels eigenlijk. =)

Lastpak
                      Bijdrager

je maakt het jezelf niet gemakkelijk inderdaad :lol.
                        het enige wat ik nog kan bedenken is dat je tussen de ruimte van het achterwiel en het middenstuk van je citta brug de cdi kan plaatsen.
                        hier zul je dan wel een een metalen kapje overheen moeten plaatsen oid, zodat je cdi niet vol met vuil komt te zitten.

! Joor !

Bij mij zit hij aan een blokbout, dus ff hoger, mischien dat dat bij jou ook lukt.

SpeedyVespa
                          Donateur

Ik zou zelf, bij dat “doosje” de onderkant openslijpen, heel voorzichtig, daar de CDI in plaatsen, en
                            de bougiekabel netjes langs de brug na de cilinderkop laten lopen, eventueel nog een afdek schermje maken van trespa eronder, dat er geen water bij kan:thumb

lightlord
                            Donateur

Ik heb dit gedaan met de cdi op mijn citta brug je moet wel een beetje je kap aan de binnenkant aanpassen maar hij past op de milllimeter 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                              Lightlord's Dizzy/Gypsi

Martino
                              Topic starter

Kijk eens aan. Met foto en al. Ik had ook al naar die plaats gekeken idd, maar de CDI was te dik en de brug inclusief motorscherm niet diep genoeg zoals bij een SI brug. Toch past hij zo? Ik zal nog eens kijken gezien de kap aan de binnenkant aanpassen voor de looks niet uit maakt. Kwestie van wat extra gaten in de Brug erbij.

Ook heb ik nog een iets andere oplossing welke misschien gaat passen. Deze lijkt op de manier zoals bij de Bravo het geval is. De gaten in de brug voor het beugeltjes moeten iets worden aangepast, als het ware sleuven in worden gemaakt. Dan kan het gehele beugelje iets naar voren en icm met het iets buigen van het beugeltje past hij. Ware het niet dat ook een klein stukje van het motorscherm van binnenuit weg gehaald moet worden. 😉

lightlord
                                Donateur

Bij mij paste het net.
                                  Ik moet wel zeggen dat ik toen imitatie kappen had ik weet niet of die dieper zijn dan de originele.

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.