:: CDI geeft bougie geen stroom?
-
Omdat mijn oude Citta laatst gestolen is, heb ik een nieuwe aangeschaft. Weer van t nieuwe type met claxon en elektrische ontsteking. Bij thuiskomst kwam ik er achter dat de vorige eigenaar er een CP-blok onder had gezet…. Maakt verder niet uit want ik was toch bezig met een ander elektrisch blok uit te boren/vijlen en reviseren. Zit nu een 13/13 carb op, Malossi powerfilter en een uitlaat dik model (JMPB).
Gisteren was ik klaar met reviseren en heb het blokje weer onder m’n citta gehangen en geprobeerd te starten met een boormachine. Helaas.. geen vonk. Alles nagemeten, draden voor m’n verlichting en claxon krijgen gewoon netjes hun stroom. Alleen de bougie aansluiting op m’n CDI geeft 0.00 voltjes.
Is de CDI kapot of is mijn ontsteking brak? Ik heb dit blokje via Martplaats gekocht, weet er verder niks vanaf. Zo ziet de ontsteking er uit:

Alle spoelen doorgemeten en geven 0 ohm. Alleen de ingewikkelde spoel (waarom is deze ingewikkeld en de rest niet?), die de groene draad naar de CDI is, geeft 0,4 Ohm. Klopt dit?
Wil het ff zeker weten voordat ik weer een nieuwe CDI koop.
Alvast bedankt!
Wat de preciese weerstandmeting moet zijn zal iemand anders je moeten gaan vertellen, maar meestal is of de pick-up of de CDI het onderdeel welke stuk is. De spoelen zelf zullen dus hoogstwaarschijnlijk nog wel in orde zijn.
je moet de spoel op de cdi aansluiten op kleur rood,wit,groen (van boven naar onder)
M.a.w. als je de cdi liggend voor je hebt, moet de bolle kant onder zitten.
probeer dan weer eens. Je bougi en/of bougiekabel kan ook eens af zijn.
Is je bougie/kabel wel goed, dan is je cdi gegarandeerd dood !
Het was idd de CDI! Hij loopt weer super nu!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.