Vespa-Ciao.NL
:: Carterdruk / Membraan niet genoeg tegendruk

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Carterdruk / Membraan niet genoeg tegendruk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Had er een tijd geleden op scooter forum ook al wat vragen over.

Ik heb nu een Standaard krukas in mijn kickstart reedvalve met 4 kleps membraan. Nu ben ik van plan de volle wangen krukas er over een tijdje in te zetten.

Maar wat doet meer carterdruk nu precies , op de scooterfora hadden ze het erover dat teveel carterdruk ook niet fijn is voor de spoelingstijd enz…

En door te weinig carterdruk je motor “flauw” loopt. Door meer carterdruk te creeeren krijg je dus meer snelheid van het mengsel wat bij de cilinder komt en benzine word meer samengeperst voor dat het bij de cilinder is. Hierdoor zul je door meer carterdruk dus een “feller” lopend blok krijgen.

Als ik het geluid van mijn blok hoor met std krukas en thomas zijn blok wat een pinasco bijna volle wangen krukas heeft is mijne idd “flauwer” dan thomas zijn wat “fellere” blok.

Daar ligt nog een vraag van mij , misschien ligt het aan de uitlaat maar ik heb een verzuipend geluid onderin terwijl de bougie bovenin perfect is gekleurd. Ik heb al met de luchtschroef gespeelt en met de stationairschroef en gasnaald maar de bwoap blijft.

Het kan toch niet zijn dat de calibrata 27mm te dik is voor het reedvalve blok ??? een uitlaat kan toch niet onderin zorgen dat die te groot is en bovenin juist perfect is (bougie is hardstikke mooi na 5km volgas!)

Het bwoap of verzuip geluid is er als je van zo rond de 1000rpm in 1 x volgas geeft dan verzuipt die em en pakt die hem op eens. Zou dit verzuip kunnen komen omdat ik nu te weinig carterdruk heb en het mengsel niet goed samengeperst naar voren komt?

Ook heb ik voor de gein mijn membraan kleppen eens omgedraait , nu zit er een kiertje tussen. Op scooterforum had ik al gelezen dat dit kiertje door middel van benzine en TEGENDRUK niet zo erg is , maar de bwoap is iets erger en als die stationair loopt verschilt het toerental best erg.

Het verhaal komt dus een beetje op meer carterdruk enzo neer, misschien iemand iets wat BELL of de omgeving er van zegt ;)?

barry
      Donateur

sproeier mooi na 5 km volgas??Bedoel je niet je bougietje Hans??

hansieb
        Topic starter

Sorry 🙂 klopt jah was lang verhaal kan wat foutjes hebben gemaakt.

Maar graag een reactie erop , mijn BWOAPP gedoe is het voornaamste.

Lijkt net dat die em verzuipt onderin als je OPEENS vanuit stilstand ( stationair ) vol gas ertegen aan jakkert , de bougiekleur is echt super goed bovenin.

Ook als je meer toeren maakt vanuit onder is het “bwoaaap” wel redelijk weg.

woe
          Bijdrager

daar had ik ook last van, kheb geen zin om alles uit te leggen.

het ligt echt aan je halve wangetjes hans, je had toch al die mazzuchelli?

hansieb
            Topic starter

woe :
              daar had ik ook last van, kheb geen zin om alles uit te leggen.

het ligt echt aan je halve wangetjes hans, je had toch al die mazzuchelli?

Jup jup , ik hoop dat het daar aan ligt. Toch wel vaag als het probleem er toch is loopt een STD krukas toch niet zo heel fijn incl een 19mm carb en membraan inlaat.

Misschien is er op dit moment te weinig carterdruk en komt de benzine niet goed samengeperst aan 😕 tis allemaal gissen ik weet de theorie er niet achter.

Maar als je naar thomas zijn blok luisterd klinkt die gewoon wat feller in plaats van mijn blok die flauw klinkt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.