:: Carter uitvijlen en 50cc cilinder
-
Hallo,
Mijn si loopt nu 50, en ik wil deze sneller op laten trekken, dus ik ben nu het volgende van plan,
snellere cilinder,
grotere poelie
13/13
Carter uitvijlen
Sito plus
Ik ben dus begonnen met vijlen, maar ik weet niet tot hoe ver ik mag veilen (niet dat ik dalijk mijn carterdruk verlies)
het is voor een 50cc cilinder.
Ik heb het nu tot zo ver uitgeveild

Is dit goed, of mag er nog meer weg?
En wat voor cilinder raden jullie aan (liefst wel 50cc)
Alvast bedankt voor de reacties.
Er mag zeker nog meer weg dan huidig. Zo oogt hij als een brommerinlaat. Houdt er rekening mee om 1,5mm of voor de zekerheid 2mm rand over te houden van het inlaatvlak. En dus vooral een rechthoek te creeren of bij een ronde vijl zoals onderstaand voorbeeld.

Vervolgens zal je ook nog het sruitstukje moeten uitboren of dremelen naar 13mm.
Oke bedankt,
Maar is dat niet te ver uit geveild voor een 50cc cilinder?
En wat voor cilinder zou jou aanraden?
voor een 50cc zou ik beide kanten nog 3mm veilen (links en rechts).
als je iets sneller wil kun je voor een 50cc snel cilinder gaan zoals de dr.
Oke super, Bedankt voor de reacties!
Ik heb de carter nog wat verder uitgeveild en gepolijst en de inlaat is nu 12,5 mm. Ik zal morgen een foto posten.
Maar net kwam ik er achter dat ik een snor krukas heb, geeft dit problemen
met de setup die ik er strak onder heb (denk aan verliezen in de carter)
Alvast bedankt voor de reactie
50km/h? En dat met een snorkrukas en 12/7 carb vind ik al heel erg knap. Vooral omdat die snorkrukas vooral onderin zijn werk doet, maar op hoge rpm niet echt tot zijn recht komt. Ik zal je krukas misschien ook wat aanpassen of een brom versie zoeken afhankelijk welke cilinder je wilt monteren? De 50cc snel cilinders zijn vooral snel te noemen omdat ze meer rpm toe laten dan je Piaggio origineel namelijk.
Dus als ik het goed begrijp heeft het niet tot nouwlijks zin om een snellere cilinder
er op te plaatsen met een snorkrukas?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.