Vespa-Ciao.NL
:: carter uitelkaar halen?

Home Forums Algemeen Oude topics carter uitelkaar halen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

black ciao
    Topic starter

hey
      ik wil nieuwe pakkinge erin zette, maar ik krijg mijn carter niet uitelkaar:? ik verwarm hem wel, maar dan krijg ik hem voor geen mogelijkheid van elkaar, kan iemand mee helpen, of een tip geve
      ?

Mike
      Bijdrager

kleine carter goed goed goed warm stoken. en wat ik dan deed met een rubere hamer gewoon zachtjes tikken op de krukas. dan komt ie omhoog.

mensen zullen t miss wel afkeuren hier maar als je het met beleid doet lukt t best.

stop er dan meteen nieuwe lagertjes om.. tis nooit verkeerd een stel verse lager in je blok te hebbe en het is vanaf dat punt niet zo’n grote moeite en je rijd weer als nieuw!

succes :thumb

Mike

Jelle
        Moderator

mijn manier is gewoon de krukas met het vlakke gedeelte vast zetten in een goeie bankschroef en dan met beleid op de grote carter tikken met hamer…
          dan valt het hele zooitje zo uit elkaar, werkt altijd en ik heb er nog nooit iets mee gemolt!

Mike
          Bijdrager

kan ook maar ik zou tog ff warm make.. want zo te hore ziet die van hem égt vast..

Mike

black ciao
            Topic starter

hey bedankt voor de tips, maar voor de alleen de pakking erin te zette, had ik maar een heel klien spleetje nodig hij zit er nu in, ik ga zometeen nieuwe zuigerveren erin zette, en dan kijke of ie eindelijk start…
              gr richard

Kay
              Bijdrager

Ik draai gewoon alle moertjes bij het kleine carter los,draai 3 moertjes op me krukas zodat ik de krukasdraad niet kapot sla en sla 3x en het kleine carter ligt eraf.

Ties
                Bijdrager

hoi!

wou even reageren op alleen nieuwe pakking..
                  zou je persoonlijk aan willen raden alles even in een keer te vervangen?
                  wie weet zijn de lagers over een week op, moet je hem weer openmaken, en ik je pakking ook niet meer bruikbaar!

er staat overigens een mooie how-to van tonni op het forum van faq over het reviseren van je blokje!

mocht er iets niet lukken, of vervangen je slechts enkele dingen en lukt dat niet, laat het gerust weten!

black ciao
                  Topic starter

Ties :
                    hoi!

wou even reageren op alleen nieuwe pakking..
                    zou je persoonlijk aan willen raden alles even in een keer te vervangen?
                    wie weet zijn de lagers over een week op, moet je hem weer openmaken, en ik je pakking ook niet meer bruikbaar!

er staat overigens een mooie how-to van tonni op het forum van faq over het reviseren van je blokje!

mocht er iets niet lukken, of vervangen je slechts enkele dingen en lukt dat niet, laat het gerust weten!

Ja heb je zeker gelijk in, maar iik had geen compressie, dus wou ik even nieuwe pakkinge probere, als ie het dalik doet, gaan die vespa de deur uit.
                    Maar wel goeie tip;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.