Vespa-Ciao.NL
:: Carter Tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Carter Tunen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

special blue
    Topic starter

Ik heb me deze week een malossi 70 cc DEPS gekocht… Hiervoor moet je je carter aanpassen… kan iemand me zeggen hoe dat precies in zijn werking gaat… ik weet wel hoe het moet maar ik heb wat afmetingen nodig voor die extra spoelpoort…

En heeft iemand ervaring met deze cilinder en met het tunen van je carter?? En wat kan je nog meer aanpassen aan je carter??

Hoor het wel… ciao

Raal
      Bijdrager

je moet de afmetingen zelf bepalen door het af te tekenen met je cilinder. je kunt ook nog de inlaat groter maken. ( http://www.vespafreak.nl/vespa/freseninlaat.htm )

Frenkie
        Bijdrager

Ik heb laatst ook mijn carter nog aangepast op de DEPS cilinder. En ik moet zeggen dat het makkelijk te doen was (ik heb wel al veel ervaring met carters bewerken dus), het was iig veel makkelijk dan het carter aanpassen op een andere cilinder.
          Zoals Raal al zei, gewoon ff de maten van je cilinder overtekeken op je carter. Wees wel voorzichtig, want je kan er makkelijk doorheen frezen!!

special blue
          Topic starter

en wat zijn jullie ervaringen met die cilinder???

citta70cc
            Bijdrager

Heel goed!
              Kan ook bijna niet anders met Malossi he!

Mzzl, Roel

Raal
              Bijdrager

nou…malossi kan zeker anders, als je de gewone malossi pakt dan heb je dus echt niets bijzonders. Sterker nog hij is bagger :p

citta70cc
                Bijdrager

Maar de Malossi D.E.P.S., waar het hier om gaat is zeker wel een goede en snelle cilinder.
                  Ik heb met de 65cc Deps en nu de 75cc Deps gereden en was/ben er zeer tevreden over.

Veel trekkracht en redelijk hoge topsnelheid.
                  Hoge duurzaamheid

Mzzl, Roel

Frenkie
                  Bijdrager

Bij mij viel de trekkracht tegen. In het middengebeid heeft ie weinig power. Maar als ie eenmaal doortrekt, dan vliegt ie ook. Draait erg veel toeren en heeft ook veel power op top.
                    Snelle cilinder dus..die DEPS 😉

Raal
                    Bijdrager

ik denk dat die 13/13 carb te klein is voor een deps en dat die daarom niet goed trekt.

citta70cc
                      Bijdrager

Bij mijn setup trekt ie toch verrekte goed!

Franz
                        Bijdrager

ik denk niet dat dat veel met de carb te maken heeft.

die deps cillinder van niels dat is een echt hoog toerig ding en die cillinder dat zal daar ook voor gemaakt zijn.

special blue
                          Topic starter

ja ik heb al eens gehoord dat je ook een 17,5 mm carb van scoot op een vespa kan plaatsen… omdat ingangen even groot zijn als inlaat van vespa blok… iemand hier al eens van gehoord ???

Ciaofrank
                            Bijdrager

ingang van (standaart) vespa blok is maximaal 13 mm als je m uitveilt dus 17,5 erop lijkt me sterk.
                              En als het zou kunnen heeft het nog geen nut want de doorlaat is maar 13 mm.

special blue
                              Topic starter

ahhh die inlaat maak ik wel passend dat is niet het probleem… ik heb er al vaker van zo’n carb op de vespa kijken of het wat verschil maakt en zeker op de DEPS met die extra spoelpoorten..:D

Vespaflappie
                                Bijdrager

en jij maakt de wangen v de krukas ook ff passend?ik geloof er niet in—-. zie 17.5 mm carb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.