Vespa-Ciao.NL
:: carter polijsten ?

Home Forums Techniek Motorisch carter polijsten ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hellchaiser
    Topic starter

ik had in een van arwid’s how to gelezen dat je niet verder dan p800 mocht schuren anders werd oppervlak zo glad dat er geen olie film aan blijft plakken.

waarom zou je dit niet doen ? er moet daar toch geen olie film zitten dat is toch alleen voor je lagers en je cilinder of ben ik nou gek

het lijkt mij als je dat doet dat je nog meer rendement uit je brommer haalt want dan glijd de benzine zo naar de spoelpoortjes.

M.V.G. Nick Nijman

P.S. Zou iemand Herr Flick over de post kunne tippen zodat hij er ook zn mening over kan laten, hij heeft best wel wat verstand van vespa blokkies

diac
      Bijdrager

niemand is er nog over uit wat nou het beste is.
        het verschil is zo minimaal dat je het niet eens kan testen.

Tom ciao

hellchaiser :
          waarom zou je dit niet doen ? er moet daar toch geen olie film zitten dat is toch alleen voor je lagers en je cilinder of ben ik nou gek
          het lijkt mij als je dat doet dat je nog meer rendement uit je brommer haalt want dan glijd de benzine zo naar de spoelpoortjes.
          P.S. Zou iemand Herr Flick over de post kunne tippen zodat hij er ook zn mening over kan laten, hij heeft best wel wat verstand van vespa blokkies

Dat de olie eraan blijft ‘plakken’ zorgt ervoor dat de benzine beter doorstroomt.
          zo zie je wel det het eigelijk geen tot bijna geen zin heeft, zoals diac al aangeeft

En, er zijn hier wel meer mensen op het forum die misschien nog wel meer verstand van vespablokjes hebben :!
          (niet dat Thomas er geen verstand van heeft hoor 😉 )

TimoO_
          Donateur

hellchaiser :

De olie zorgt in dit geval voor het gladde oppervlak. Benzinemengsel glijdt namelijk heel gemakkelijk over een olielaagje, daarom is het misschien beter dit olielaagje te creeëren dan je carters te polijsten.

En het is niet zo dat niemand er echt uit is, maar meer dat iedereen verschillende theorien hierover heeft. Persoonlijk zou ik het gewoon zoals Arvid zegt doen, opschuren maar niet te glad. Uiteindelijk zal je er toch niet veel op merken op vespa blokjes.

hellchaiser
            Topic starter

oke dank jullie voor jullie reacties

maar ik heb me carter gestraald zelluf en nu heb ik t er ook in gedaan …. dus dat moet ik nog ff schuren

frf
              Bijdrager

Ik zelf geloof er meer in dat polijsten beter loopt omdat het op flowbank wel beter uitkomt alleen is het vermogenswinst nooit aangetoont… het is maar net wat voor werk je ervoor over hebt ik heb wel 1 complete spiegel 😛

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.