Vespa-Ciao.NL
:: Carter en krukas problemen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Carter en krukas problemen

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ultrabanaan
    Topic starter

Goedenavond,
      Ik heb helaas afgelopen week weinig kunnen doen, maar ik heb de test toch even gedaan met brake cleaner (door gebrek aan).
      De voet en koppakking zitten goed. Mijn stationaire lopende motor doet niks anders als ik hier spuit. Daarentegen bij de carburateur; als ik de luchtfilter even afdek met mijn hand (natuurlijk niet dicht houden) en ik spuit bij het spruitstuk, hoor je hem zo goed als uitvallen. Kan het zijn dat hier de valse lucht binnen komt? Zo ja, wat is de oplossing? Nieuwe “rubber”? Of hebben jullie een ander alternatief

zevenenergie
      Donateur

https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/verloopbus-sha-modellen-met-kraag-16x19mm.html

Het kan zijn dat je tutje versleten is en de caburateur niet goed vast gedraaid kan worden. In dat geval neem je
        2 componenten lijm en plak je het busje op het tuutje, na uitharding plaats je de caburateur.

daver1
        Bijdrager

ultrabanaan :
          Goedenavond,
          Ik heb helaas afgelopen week weinig kunnen doen, maar ik heb de test toch even gedaan met brake cleaner (door gebrek aan).
          De voet en koppakking zitten goed. Mijn stationaire lopende motor doet niks anders als ik hier spuit. Daarentegen bij de carburateur; als ik de luchtfilter even afdek met mijn hand (natuurlijk niet dicht houden) en ik spuit bij het spruitstuk, hoor je hem zo goed als uitvallen. Kan het zijn dat hier de valse lucht binnen komt? Zo ja, wat is de oplossing? Nieuwe “rubber”? Of hebben jullie een ander alternatief

Klinkt idd als valse lucht op de verloop bus bij je inlaat.
          Je kan een lap middel proberen zoals zevenenergie aangeeft,
          aan de andere kant een nieuw verloop busje is ook het geld niet.

Bij een nieuw busje weet je in ieder geval zeker dat het weer goed zit.

speedbuxy
          Bijdrager

Allereerst is het niet zo slim om met licht ontvlambaar spul zoals rem reiniger een lopend blok te testen op valse lucht:D
            En gezien rem reiniger dus licht ontvlambaar is zit je carb ook wel goed. Want bij valse lucht had hij met rem reiniger nooit uitgevallen.
            Ik zou eens opzoek gaan naar een knappe 2e hands carb zodat je dat eens kan testen.

daver1
            Bijdrager

speedbuxy :
              Allereerst is het niet zo slim om met licht ontvlambaar spul zoals rem reiniger een lopend blok te testen op valse lucht:D
              En gezien rem reiniger dus licht ontvlambaar is zit je carb ook wel goed. Want bij valse lucht had hij met rem reiniger nooit uitgevallen.
              Ik zou eens opzoek gaan naar een knappe 2e hands carb zodat je dat eens kan testen.

Deo niet dan houd daar dan maar eens een vlammetje bij 😉
              het is juist het drijfgas wat zo vlambaar is.

De deo of in dit geval brake cleaner zorgt er voor dat ie juist even geen valse lucht trekt
              doordat het een kort moment de valse lucht opheft.

Ik zet mijn geld op de inlaatbus zeker als deze wat ouder en harder is geworden sluiten deze niet goed meer af.

speedbuxy
              Bijdrager

Het heet in de volkmond deo test, maar je doet het normaal seep sop water zodat er belletjes onstaan bij valse lucht.
                Met deo word je blok niet eens nat gezien dit meteen vervliegd.
                En rem reiniger brand daarin tegen ook van zichzelf. Hiermee op valse lucht test zal bij valse lucht de toeren omhoog jagen omdat de motor buiten carb im 1x van brandstof word voorzien.
                Dus als je carb bus versleten is en hij zuigt daar valse lucht zal hij bij gebruik van brandbare gassen eerder in toeren toenemen ipv uitvallen.
                Hoop gebruiken bv zelfs rem reiniger om oude brom of auto te jump starten.

ultrabanaan
                Topic starter

Dag jongens,
                  Er kan nooit eens een keer iets in één keer lukken. Ik heb dus die nieuwe verloopbuis besteld (Erg snel binnen trouwens, complimentje aan JMPB). Maar nu komt het, ik krijg hem eerst niet in carburateur gedrukt, na veel gedoe is dat gefixt, maar nu krijg ik hem niet over het spruitstuk. Is het groter als het originele verloopbuisje, of wat doe ik nu weer verkeerd? Iemand tips om hem makkelijk erop te krijgen?
                  https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/verloopbus-sha-modellen-met-kraag-16x19mm.html

Martino
                  Moderator

Heb je wellicht niet deze nodig?

ultrabanaan
                    Topic starter

Jaaaa hoor :'(

ultrabanaan
                      Topic starter

Goedemiddag jongens,
                        Ik heb het nieuwe buisje monteert, alles past, maar het werkt nog steeds niet. om jullie een beter voorbeeld te geven heb ik het even gefilmd. iemand die me kan helpen. ik weet het namelijk echt niet meer?!
                        Zonder weerstand. loopt best goed eigenlijk.

Ik zit op de vespa, dus hij heeft weerstand.

SuperSi
                        Bijdrager

om ff te beginnen.
                          Eerst je koelkapje op je cilinder monteren.

Als je nu een passend busje hebt en geen valse lucht meer trekt krijgt je brommer nu meer brandstof dan nodig.
                          Je zal dus een sproeier maatje omlaag kunnen gaan.
                          Dat stotteren bij gasgeven is een goede indicatie van teveel brandstof

SuperSi
                          Bijdrager

speedbuxy :
                            Het heet in de volkmond deo test, maar je doet het normaal seep sop water zodat er belletjes onstaan bij valse lucht.
                            Met deo word je blok niet eens nat gezien dit meteen vervliegd.
                            En rem reiniger brand daarin tegen ook van zichzelf. Hiermee op valse lucht test zal bij valse lucht de toeren omhoog jagen omdat de motor buiten carb im 1x van brandstof word voorzien.
                            Dus als je carb bus versleten is en hij zuigt daar valse lucht zal hij bij gebruik van brandbare gassen eerder in toeren toenemen ipv uitvallen.
                            Hoop gebruiken bv zelfs rem reiniger om oude brom of auto te jump starten.

Bij valse lucht trekt je blok buiten de inlaat om extra zuurstof naar binnen, vandaar dat je altijd hoge sproeier maten tegenkomt bij valse lucht.
                            Met een deospuit of remmenreiniger verdrijf je tijdelijk die zuurstof waardoor je brommer eigenlijk verzuipt en uit zal vallen.

ultrabanaan
                            Topic starter

Als ik even gas open trek, dan gaat het stotteren over. denk dat dat komt omdat ik hem net te lang op stationair heb lopen of niet? ik heb zoijuist nogmaals de ‘deotest’ gedaan, en hij blijft nog steeds uitvallen zodra ik hem bij de inlaat spuit. Bij de benzine toevoer op de carbu heb ik ook al de pakking vervangen, waarschijnlijk onnodig want hij lekte daar niet. waarom blijft hij nog steeds uitvallen..

SuperSi
                              Bijdrager

Ben je nou al een sproeier maatje omlaag gegaan?

ultrabanaan
                                Topic starter

Oke, ik heb van sproeier 56 t/m 52 geprobeerd.. op 54 loopt die het lekkerst (zonder weerstand). maar ik blijf nog steeds hetzelfde probleem hebben

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.