Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Carter en krukas problemen
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 december 2017 om 16:39 #244008
Goedenavond,
Ik heb helaas afgelopen week weinig kunnen doen, maar ik heb de test toch even gedaan met brake cleaner (door gebrek aan).
De voet en koppakking zitten goed. Mijn stationaire lopende motor doet niks anders als ik hier spuit. Daarentegen bij de carburateur; als ik de luchtfilter even afdek met mijn hand (natuurlijk niet dicht houden) en ik spuit bij het spruitstuk, hoor je hem zo goed als uitvallen. Kan het zijn dat hier de valse lucht binnen komt? Zo ja, wat is de oplossing? Nieuwe “rubber”? Of hebben jullie een ander alternatief30 december 2017 om 17:59 #244009Het kan zijn dat je tutje versleten is en de caburateur niet goed vast gedraaid kan worden. In dat geval neem je
2 componenten lijm en plak je het busje op het tuutje, na uitharding plaats je de caburateur.30 december 2017 om 18:13 #244011ultrabanaan :
Goedenavond,
Ik heb helaas afgelopen week weinig kunnen doen, maar ik heb de test toch even gedaan met brake cleaner (door gebrek aan).
De voet en koppakking zitten goed. Mijn stationaire lopende motor doet niks anders als ik hier spuit. Daarentegen bij de carburateur; als ik de luchtfilter even afdek met mijn hand (natuurlijk niet dicht houden) en ik spuit bij het spruitstuk, hoor je hem zo goed als uitvallen. Kan het zijn dat hier de valse lucht binnen komt? Zo ja, wat is de oplossing? Nieuwe “rubber”? Of hebben jullie een ander alternatiefKlinkt idd als valse lucht op de verloop bus bij je inlaat.
Je kan een lap middel proberen zoals zevenenergie aangeeft,
aan de andere kant een nieuw verloop busje is ook het geld niet.Bij een nieuw busje weet je in ieder geval zeker dat het weer goed zit.
30 december 2017 om 18:17 #244012Allereerst is het niet zo slim om met licht ontvlambaar spul zoals rem reiniger een lopend blok te testen op valse lucht:D
En gezien rem reiniger dus licht ontvlambaar is zit je carb ook wel goed. Want bij valse lucht had hij met rem reiniger nooit uitgevallen.
Ik zou eens opzoek gaan naar een knappe 2e hands carb zodat je dat eens kan testen.30 december 2017 om 18:29 #244013speedbuxy :
Allereerst is het niet zo slim om met licht ontvlambaar spul zoals rem reiniger een lopend blok te testen op valse lucht:D
En gezien rem reiniger dus licht ontvlambaar is zit je carb ook wel goed. Want bij valse lucht had hij met rem reiniger nooit uitgevallen.
Ik zou eens opzoek gaan naar een knappe 2e hands carb zodat je dat eens kan testen.Deo niet dan houd daar dan maar eens een vlammetje bij 😉
het is juist het drijfgas wat zo vlambaar is.De deo of in dit geval brake cleaner zorgt er voor dat ie juist even geen valse lucht trekt
doordat het een kort moment de valse lucht opheft.Ik zet mijn geld op de inlaatbus zeker als deze wat ouder en harder is geworden sluiten deze niet goed meer af.
30 december 2017 om 19:27 #244014Het heet in de volkmond deo test, maar je doet het normaal seep sop water zodat er belletjes onstaan bij valse lucht.
Met deo word je blok niet eens nat gezien dit meteen vervliegd.
En rem reiniger brand daarin tegen ook van zichzelf. Hiermee op valse lucht test zal bij valse lucht de toeren omhoog jagen omdat de motor buiten carb im 1x van brandstof word voorzien.
Dus als je carb bus versleten is en hij zuigt daar valse lucht zal hij bij gebruik van brandbare gassen eerder in toeren toenemen ipv uitvallen.
Hoop gebruiken bv zelfs rem reiniger om oude brom of auto te jump starten.3 januari 2018 om 16:57 #244017Dag jongens,
Er kan nooit eens een keer iets in één keer lukken. Ik heb dus die nieuwe verloopbuis besteld (Erg snel binnen trouwens, complimentje aan JMPB). Maar nu komt het, ik krijg hem eerst niet in carburateur gedrukt, na veel gedoe is dat gefixt, maar nu krijg ik hem niet over het spruitstuk. Is het groter als het originele verloopbuisje, of wat doe ik nu weer verkeerd? Iemand tips om hem makkelijk erop te krijgen?
https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/verloopbus-sha-modellen-met-kraag-16x19mm.html3 januari 2018 om 17:01 #244018Heb je wellicht niet deze nodig?
3 januari 2018 om 17:11 #244019Jaaaa hoor :'(
5 januari 2018 om 16:01 #244023Goedemiddag jongens,
Ik heb het nieuwe buisje monteert, alles past, maar het werkt nog steeds niet. om jullie een beter voorbeeld te geven heb ik het even gefilmd. iemand die me kan helpen. ik weet het namelijk echt niet meer?!
Zonder weerstand. loopt best goed eigenlijk.
Ik zit op de vespa, dus hij heeft weerstand.
5 januari 2018 om 17:07 #242991om ff te beginnen.
Eerst je koelkapje op je cilinder monteren.Als je nu een passend busje hebt en geen valse lucht meer trekt krijgt je brommer nu meer brandstof dan nodig.
Je zal dus een sproeier maatje omlaag kunnen gaan.
Dat stotteren bij gasgeven is een goede indicatie van teveel brandstof5 januari 2018 om 17:09 #242990speedbuxy :
Het heet in de volkmond deo test, maar je doet het normaal seep sop water zodat er belletjes onstaan bij valse lucht.
Met deo word je blok niet eens nat gezien dit meteen vervliegd.
En rem reiniger brand daarin tegen ook van zichzelf. Hiermee op valse lucht test zal bij valse lucht de toeren omhoog jagen omdat de motor buiten carb im 1x van brandstof word voorzien.
Dus als je carb bus versleten is en hij zuigt daar valse lucht zal hij bij gebruik van brandbare gassen eerder in toeren toenemen ipv uitvallen.
Hoop gebruiken bv zelfs rem reiniger om oude brom of auto te jump starten.Bij valse lucht trekt je blok buiten de inlaat om extra zuurstof naar binnen, vandaar dat je altijd hoge sproeier maten tegenkomt bij valse lucht.
Met een deospuit of remmenreiniger verdrijf je tijdelijk die zuurstof waardoor je brommer eigenlijk verzuipt en uit zal vallen.5 januari 2018 om 17:14 #242989Als ik even gas open trek, dan gaat het stotteren over. denk dat dat komt omdat ik hem net te lang op stationair heb lopen of niet? ik heb zoijuist nogmaals de ‘deotest’ gedaan, en hij blijft nog steeds uitvallen zodra ik hem bij de inlaat spuit. Bij de benzine toevoer op de carbu heb ik ook al de pakking vervangen, waarschijnlijk onnodig want hij lekte daar niet. waarom blijft hij nog steeds uitvallen..
6 januari 2018 om 18:05 #242134Ben je nou al een sproeier maatje omlaag gegaan?
10 januari 2018 om 09:54 #244030Oke, ik heb van sproeier 56 t/m 52 geprobeerd.. op 54 loopt die het lekkerst (zonder weerstand). maar ik blijf nog steeds hetzelfde probleem hebben
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.