Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Carter en krukas problemen
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 december 2017 om 12:26 #243979
ultrabanaan :
Oke top! de laatste vraag voordat ik de aankoop doe. heeft de grotere inlaat geen invloed op de werking van de carburateur?? en ik heb momenteel de standaard cilinder, dus ook de standaard cilinderkop. volgens mij 38,2. moet ik ook een nieuw kop op deze cilinder?Als je voor een brom carter met grotere inlaat gaat dan zal je carburateur opnieuw afgesteld moeten worden qua sproeier.
Ook zal je qua trek kracht wat inleveren, maar hier krijg je wel meer top speed voor terug.
En cilinder kop hoef je niet te vervangen.
Zelfs met een 43mm cilinder kan je nog goed rijden met een originele kop.13 december 2017 om 12:55 #243980Blijft het dan nog rondom sproeier 56?
En weet je het zeker over de cilinderkop? ik heb nu namelijk de originele van 38,2 en cilinder is 38,4.13 december 2017 om 14:11 #243981Ik zou beginnen rond 54 als je op die setup met een std luchtfilter en DR50 gaat rijden. Zal waarschijnlijk te groot zijn maar je kunt beter te groot beginnen als te klein.
Als je brommer met een std luchtfilter en standaard cilinder goed liep op sproeier 56 is er wel iets vreemds aan de hand geweest, dat is veel te groot voor een std snorsetup.
Een 38,2 cilinderkop kan je gebruiken in combinatie met een 38,4 cilinder. Voor zover mij bekend bestaan er ook geen 38,4 koppen en zelfs al zouden ze bestaan zou het verschil te verwaarlozen zijn.
13 december 2017 om 14:22 #243982Neenee, de setup die ik momenteel heb rijd op sproeier 48
ik wil deze setup gaan maken:
Cilinder: DR50 CC
Carters: Brom
Carbu: 12/10
uitlaat: GIANNELLI CITYPOWER
krukas: standaard
Luchtfilter: polini powerfilter (die met die 3 gaten)
Bougie: B6HS
op deze werd aangeraden om sproeier 56 te gebruiken13 december 2017 om 14:24 #243983Volgens mij reed hij met een sproeier 48,.Ik heb hem die 56 aangeraden in het sproeier topic voor die DR50 setup.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!13 december 2017 om 14:28 #243984Ah ok ik dacht een normaal snorfilter met std uitlaat vandaar.
18 december 2017 om 12:03 #243962Oke jongens, Ik krijg als het goed is vandaag alle nieuwe onderdelen binnen van JMPB. op mijn krukas zit nog een lager, daar voor heb ik een lager trekker bij mijn oom liggen. hebben jullie nog tips hoe ik die het makkelijkste eraf krijg? eventueel plaatselijk verwarmen met een aansteker ofzo? en hoe ga ik de nieuwe krukaslagers het makkelijkst plaatsen?
Als straks mijn nieuwe cilinder, zuiger en uitlaat gemonteerd zijn. welke mengverhouding moet ik gebruiken in mijn benzine, en moet ik extra rustig aan doen? wat kan ik het beste doen?
18 december 2017 om 13:12 #24398519 december 2017 om 14:07 #243986Mijn naaldlager zat laatst muurvast in het kleine carterdeel, heb toen het carterdeel verwarm in de keuken met het fornuis om met heel hard slaan het naaldlagertje eraf te krijgen, als je de lager toch gaat vervangen denk ik dat je het wel kan opwarmen mij lijkt dat het geen schade doet aan de krukas ofzo…
Qua inrijden denk ik gewoon een groot aantal kilometers/tanks rustig rijden, lage toeren, af en toe een heel klein beetje gas, maar niet voor langer dan een paar seconden evt. een beetje extra olie erbij om te smeren.
Ik denk dat je het het best zelf kan inschatten…19 december 2017 om 15:39 #243987Naaldlager zit in de drijfstang, aan de zuiger.
Ruben bedoelt een kogellager.Verder is een brander of vriezer gebruiken altijd beter dan een hamer vind ik 😀
No replacement for displacement19 december 2017 om 23:37 #243988Alle lagers enzovoorts zijn geplaatst, alleen het afstellen is nog moeizaam. Ben op 56 begonnen en ben naar omdat gaan werken tot en met 52. 52 leek mij een beetje laag, dus ik ga morgen nog maar eens opnieuw beginnen.
20 december 2017 om 15:48 #243989Altijd naar boven werken tot ie gaat verzuipen of stotteren op top.
Dan naar beneden tot hij niet meer stottert25 december 2017 om 15:29 #244002Jongens,
Ten eerste even; fijne feestdagen!
Ik heb alle sproeiers tussen 62 en 52 geprobeerd, bij 56/58 loopt die wel lekker, maar hij trekt absoluut niet als ik erop zit. Ik heb enkele druppeltjes olie bij de brandstof gedaan en beetje gemengd met schoon stokje. Ik betwijfel of de verhouding van brandstof olie niet goed is. Zodra ik namelijk het achterwiel op til en hij zonder weerstand roteert, pakt hij ineens en kan ik goed gas geven, en klinkt die vrij lekker. Wat is er aan de hand hier? Kan iemand mij helpen?25 december 2017 om 16:30 #244003
! Joor !Klinkt als valse lucht.
Doe de deotest eens25 december 2017 om 21:21 #244004Jij ook fijne feestdagen, iedereen overigens. Andere jaren opende ik altijd een speciaal topic hiervoor maar ik had het een beetje druk de laatste dagen 🙁
Qua sproeier zit je denk wel redelijk in de goede richting hoor, ik denk dat er iets anders mis is. Draait je krukas wel gewoon soepel?
Overigens trekt een Ciao van zichzelf al niet de straatstenen uit de straat, je hoeft niet te denken dat je nu je een DR50 hebt hij opeens gigantisch snel gaat trekken.
Ik snap je mengverhaal niet helemaal, je hebt enkele druppeltjes bij de brandstof gedaan? Mengverhouding moet gewoon 1 op 50 zijn, als je hier wat van afwijkt zal dat qua afstelling overigens niets uitmaken.
Misschien dat een filmpje ons wat meer kan helpen om uitsluitsel te geven? Als je een duidelijk filmpje kan maken waarop het toerenverloop goed te horen is kunnen we wel beoordelen of het normaal is of niet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.