Vespa-Ciao.NL
:: Carter bewerken voor een 70 DR EVO

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Carter bewerken voor een 70 DR EVO

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gielos
    Topic starter

Ik heb nu een 70 dr evo,

Nu moet ik dus de spoelers in de carter voor aanpassen.
      Maar als je die sleuven die je maakt voor de boostpoorten, even lang als de orginele poorten maakt. Met de lengte bedoel ik van af de voetpaking tot aan het einde van het hemd van de cilinder.

Als je het zo gewoon doet, kan er nog bijnna geen benzine in de boostpoorten komen, omdat het hemd dan tegen de rand van het carter aankomt.

Nu dus mijn idee!

* Kan ik beter de sleuven langer maken als de orginele spoelpoorten (komt dan niet de flow in de war)

* of kan ook kleine inhammen in het hemd van de cilinder maken.
      En moet ik dan ook de zelfde sleuven door trekken in me zuiger ?
      Net zoals de orginele poorten.

Alvast bedankt

Gielos

iaccaloco
      Bijdrager

INHAMMEN IN ‘T CYLINDERHEMD!?

Bejje gék geworden ofzo?

Doe nou maar gewoon zoals ik je mailde, ’t werkt heus wel

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

gielos
        Topic starter

neey geen goed idee?
          Heb je er ook ee reden voor, dat je het beter niet kan doen?

Jah ik geloof ook wel dat het werkt wat je zij, maar ik vind het een beetje raar.

Dat je zeg maar door die rand heen moet. Krijg je dan geen storing in de flow? (of hoe dat ook heet)

gielos
          Topic starter

Ik zit dus te twijfelen hoe ik me carter ga bewerken, nu eerst manier 1

1. foto A http://members.lycos.nl/chilleu/2.jpg
            Hier dus het rode er uit halen. (zie foto B)
            Foto B http://members.lycos.nl/chilleu/12.jpg

Dus als je kijkt naar foto B dan wil ik het rode gedeelte weg halen, dus zonder dat die door de rand heen gaat. http://members.lycos.nl/chilleu/carterrand.jpg

En als je dan naar foto A kijkt, dan wil ik daar het rode stukje er uit halen.
            Dus dan stroomd de benzine door het rode gat van foto A in de sleuf van foto B.
            Op deze manier werken ook de orginele spoelpoorten!

Manier 2

http://members.lycos.nl/chilleu/7.jpg

Of gewoon op deze manier, dus gewoon al het rode weg halen.
            En dan de sleuf door de rand heen gaan, en dan gaat de benzine gewoon tussen het hemd en de carter door.

Dus mijn vraag welke manier zal beter zijn, ook graag ff hoe en wat en waarom manier .. beter zal zijn.

Tonni
            Moderator

Je kan beide manieren gewoon doen, zolang je het maar met beleid doet. Het ligt er net aan welk gereedschap je voorhanden hebt en wat jou het makkelijkst lijkt. Ik heb zelf ook wel eens een stukje uit het cilinderhemd gehaald omdat de poort dan mooier open kwam. Het kan geen kwaad, de originele zij poorten werken immers ook met zo’n inham. Wel goed om denken dat je de scherpe randjes netjes afrond.

Wat ik niet zou doen is die hele onderrand weghalen, dat lijkt me geen goed idee!!!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

gielos
              Topic starter

Bedankt voor je reply tonni

Aan gereedschap en aan veil skils kan het niet aan liggen.

Maar mits alles perfect is gedaan, met welke manier zou ik dan de beste prestaties kunnen halen? Dus niet alleen top ook optrek is zeer belangerijk.

Nog meer mensen sugesties, welke manier de beste is!

Post maar raak

Vincent Vario
                Bijdrager

op foto B zie je het inlaat vlak van die speedengine, zo te zien kan die poort nog veel groter, is dat verstandig?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.