Vespa-Ciao.NL
:: Carphunter’s **Brommertjes**

Home Forums Perso’s Projecten Carphunter’s **Brommertjes**

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Carphunter
    Topic starter

Hoi mensen, ik heb toch maar besloten eens een perso aan te maken over mijn persoonlijke gebeun en gepruts, mochten jullie er geintresseerd in zijn 😀

Ik begon op mijn 16e met een Yamaha Neo’s, met een Yasuni R, een powáhfilter (:|) en malossi vario + koppeling.
      Reed best, top lag rond de 70

Zo kocht ik ‘m (Ja,die kale Harry ben ik :|)

En zo ging ‘ie de deur uit :

Daarna kocht ik een SI, gewoon een standaard rood geval, met elekrische ontsteking.
      Hier is uiteindelijk onder gekomen :

– Speedengine + 46mm/80cc Polini.
      – Polini Top One.
      – 13/13 + malossi black filter.
      – Malossi vario/100mm schijven.

Optisch ook aangepakt zoals je kunt zien 😉 Het meest unieke vind ik zelf het stuurtje..

Liep prima, trok met vario autowheelies en haalde met poelie 70 een snelheid van zo’n +/- 85 @ autoteller.
      Met vario liep het uiteraard wel langzamer…

Deze vervolgens in onderdelen verkocht.

Tussendoor heb ik allerlei brommertjes/scootertjes gehad, varierend van dit (Was voor koninginnenacht, om mee te scheuren, te zien aan het rood/wit/blauwe strikje om het stuur :D) :

Tot dit (Ja, dit is lelijk en voor meiden, maar was vooral voor de handel ;)):

Toch begon het weer te kriebelen eind deze winter, ik wilde weer een vespa 😀

Vervolgens deze compleet standaard snor Ciao gekocht, verkeerde in nette staat, en is ook nog vrij jong.

Uiteraard het afzichtelijke rekje en snorplaatje verwijderd 😉

Dit is mijn dagelijkse brommer, hier heb ik verder geen plannen mee (op dit moment :lol)

Afgelopen week heb ik een SI gekocht met kenteken, elektrische ontsteking en al, deze word op dit moment opgeknapt.
      Het plan is dat m’n pa en ik samen gaan toeren in de meivakantie. Daarna gaat ‘ie of de deur uit, of ik bouw er een racertje van.. (hangt mede af van m’n financiele situatie :D)

(Mijn excuses voor de brakke foto)

Met de Si ben ik op dit moment bezig, er volgen updates !

Frankie
      Bijdrager

Leuke perso ! 😀
        die zwarte Si die je hebt verkocht is erg mooi :thumb

ArvidW
        Donateur

Idd, jammer dat je hem weg hebt gedaan. Die 3spaaks en dat matte zwart staan echt goed!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

mixert
          Bijdrager

De zwarte Si hangt nog wel op het forum rond, hij is namelijk van mij! Ik heb hem van hem overgekocht. Hij ziet er ongeveer nog het zelfde uit, er zitten nu groene stripes op de wielen, een paar go-fast stickers, en een koplamp op, het achterrekje heb ik er ook vanaf gehaald. Zal binnekort wel eens een foto’tje van hem posten. Jammergenoeg is de lak niet meer zo goed als op de foto’s, deze liet heel snel los als je er tegenaan tikte met iets.

mixert

Carphunter
            Topic starter

@ Mixert : Dat kan heel goed idd, ik heb geen blanke lak gebruikt, ik wist toen nog niet van het bestaan van matte blanke lak af, ik was bang dat ik heel het matte effect weg zou vagen door het gebruik van blanke lak…

Het spuiten zelf heb ik wel strak gedaan, er zitten 2 grondlagen en 3 lagen aflak op, maar als je geen blanke lak gebruikt laat het wat sneller los, jammer.

goedguus
              Bijdrager

matte blanke lak? heb ik ook nog nooit van gehoord

Carphunter
                Topic starter

Het bestaat toch echt 😀

Motip (en vast nog wel meer merken) hebben het in hun assortiment :

http://www.motip.nl/?page=23&id=1155

mixert
                  Bijdrager

Heb je nog enig idee van welk merk de mat zwarte verf af kwam? Ben van plan om hem van de zomer opnieuw te spuiten… Een groot deel van de lak zit er ook nog goed op hoor, dus dan kan ik hem mischien met de zelfde lak bijwerken, en dan de mat zwarte lak eroverheen.

mixert

Carphunter
                    Topic starter

Matzwart van Motip 🙂 En dan de versie met de witte onderkant van de bus.

Ik wens je tevens alvast succes bij het spuiten van de blanke lak, dat moet je echt in je vingers hebben, het is net water 😉

eaSI rider
                      Bijdrager

Leuke perso. Die snor SI MIX die je op de kop getikt hebt is niet verkeerd. Ik heb deze volgens mij ook ergens te koop zien staan. Ben al een tijdje op zoek naar een SI Mix snor. Als je er na de tour vanaf wilt houd ik me aanbevolen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.