Vespa-Ciao.NL
:: Cardandeksel gaatje

Home Forums Techniek Mechanisch Cardandeksel gaatje

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jkn333
    Topic starter

Goedemorgen,
      Ben nieuw hier op het forum. Heb al enige tijd een citta in de garage staan waar ik niks meer mee deed.

Tot nu ! Heb besloten deze helemaal op te knappen maar loop tegen iets aan.

Merkte dat er olie uit mijn achterwiel cardan liep dus heb de pakking vervangen. Nu zie ik in de cardandeksel een klein sleufje waar je als je het wiel niet in de originele stand houdt ook olie uit loopt.
      Weten jullie of dit hoort? Is dit een ontluchtingsgaatje oid?

Als ik het wiel in de normale stand hou dan loopt er in ieder geval geen olie uit.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Cardandeksel

Beste antwoord

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Hi @jkn333,

Dit klopt helemaal. Dit is de ontluchtingsgaatje. Als je de naaf monteert zoals hij in je wiel komt te zitten zou hij niet moeten lekken. Ook qua hoeveelheid olie – je moet de olie bijvullen volgens de bout (rechts op je foto) tot hij daar overstroomt.

Ook zou ik je inbusboutjes gaan vervangen (die 4). Want anders komt je naaf scheef in je achterbrug te staan. De boutjes moeten lager uitvallen dan de 2 grote gaten van je brug.

Gaat dit lukken?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

jkn333
        Topic starter

Top dank je wel voor de snelle reactie.

En ook bedankt voor de tip. Heb ze meteen vervangen voor een wat lager boutjes.

Hij zit weer mooi in de achterbrug.

Dank !!

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Mooi zo. Kan je weer lekker rijden. Geen dank.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.