Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Carburateur verstopt
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 12 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2017 om 06:02 #212065
Ik heb een tijdje geleden al meerdere problemen gehad met de citta, maar heb deze bijna allemaal opgelost op 1 na. Na een complete blok revisie en uitvijlen lijkt het alsof hij te weinig benzine krijgt. Hiervoor alle mogelijke problemen nagekeken en het zit in het banjo filter. Het gaatje hieronder verstopt steeds waardoor de carburateur te langzaam vol stroomt om een uitgevijlde motor bij te houden.
Setup:
50cc uitgevijld
Carburateur 13/13 sp. 52
Sito Citypower3 april 2017 om 06:05 #243209Maak je gebruik van een bezinefilter?
3 april 2017 om 06:32 #243210Nee,
3 april 2017 om 06:50 #243211Beste smitters,
Mooie conclusie maar hij klopt niet helemaal want immers je banjo filter zorgt er voor dat er geen vuil in dat gaatje kan komen.
Haal je carburateur er eens af en schroef je vlotter bakje los, zet het benzine slangetje er weer op en draai je kraantje open. nu zal je moeten zien dat de benzine rijkelijk vloeit.
Is dit niet het geval dan het gaatje eens goed schoon maken.
en opnieuw proberen.Ik vind sproeier 52 wat aan de kleine kant, dat geeft een arm mengsel
en daar door gaat hij onderin slecht lopen, en afslaan.
probeer eens een maatje of 1 2 groter en kijk of er verbetering in zit.3 april 2017 om 06:55 #243212sproeier 52 is een goed begin om af te gaan stellen houd er rekening mee dat er alleen gevijld is en een sito pijpje geplaatst is (dit i.c.m de 13/13).
Haal even een bus remreiniger bij de action a 1,79 en spuit de kanaaltjes van je carburateur schoon. Tevens zou je de tank kunnen laten leeglopen om de benzine kraan te vervangen of schoon te maken zodat je weet dat alles gewoon mooi schoon zal wezen.
Het is ook nog mogelijk dat er onzorgvuldig is geveild en je te ver / buiten het vakje bent gegaan ook dit kan problemen leveren wat lijkt op te weinig benzine.
3 april 2017 om 10:10 #243213Er is zeker niet onzorgvuldig gevijld, Dit heb ik zelf gedaan namelijk. Ook denk ik niet dat het het kraantje is, want daar komt het gewoon goed doorheen. Het is echt het gaatje tussen de banjo en de vlotternaald. Die heb ik al een paar keer schoongemaakt en dan doet hij het even. Ik ga een benzine filter er tussen zetten kijken of dat helpt.
3 april 2017 om 10:24 #243214
Rick.Een benzinefilter helpt hier slechts een tijdje. Het is denk ik duidelijk dat er troep in je tank zit? Ik zou die eerst schoonmaken en dan kun je altijd nog een filter overwegen.
3 april 2017 om 12:03 #243215Je hebt het gaatje wel al eens goed schoongemaakt? Stroomt het wel goed door? Je kan het doorprikken met een stukje gerafelde rem of gaskabel.
Zoals zevenenergie ook zegt kan je dit makkelijk controleren door je vlotterbak eraf te halen en de kraan open te draaien. Het hoort gewoon goed door te lopen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.