Vespa-Ciao.NL
:: Carburateur past niet

Home Forums Techniek Opvoeren Carburateur past niet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa-joey
    Topic starter

heey mensen,
      Ik heb een 13-13 carburateur gehaald maar nou is het uiteinde waar hij op de inlaat schuift kleiner dan de vorige. moet ik nou gewoon zoon dunner plastic busje halen of bestaan die niet?
      groetjes joey

vicious
      Bijdrager

Is het een Dell`orto of Paco /Spaco i.d.? Naar mijn weten als je een carb voor vespa ciao/citta/si whatever haalt past ie altijd MET plastic buisje. Of heb je je inlaat verkeerd bewerkt ?(als je em to the max doet hou je maar een ieniemienie randje over dat zo breekt)
        Of hebben die `nieuwe`vespa blokjes een andere maat spruitstuk (zoals ook uitlaatspruitstukje groter is)?

Rickvd
        Bijdrager

Het maakt toch niet uit of je vanalles bewerkt heb?:S de buitenkant blijft tog altijd de zelfde afstand?
          Correct me if i’m wrong:)

Succes

vicious
          Bijdrager

Je zou zeggen van wel ja maar toch je weet maar nooit he. Maar het is toch zo`n nieuw blokje ofnie? Meet anders je uitlaatspruitstukkie op: ik dacht 22mm is oud 23,5 mm is nieuw. Het zou best eens kunne dat die nieuwe blokjes een andere diameter voor de carb hebben, omdat ze `moeilijk`opvoerbaar zijn. Ik heb hier geen ervaring mee 😕

Thijs_DR_Evo
            Bijdrager

Tik maar een hele dunne schroevendraaier tussen de helften van de carb. Nieuw zijn deze vaak erg strak. Als het goed is tik je em er dan zo op. Natuurlijk wel de bout eerst zover mogelijk lossen ;).

grz Thijs

.-{2F4OV}-.

Hey joey,

Probeer idd ma eens wat thijs zegt. Gwoon de carb openbuigen met schroevendraaier als de schroef helemaal los is;) Dan zou het moete lukke. Kheb het nog nooit gehoord dat er verschillende maten spruitstukken zijn, maar het zou natuurlijk kunne…
                Miss wel omdat het een nieuw model blok is zoals vicious zegt, ma da heb ik nog nooit iemand over gehoord;)

Succes:thumb

Mocht het egt niet lukke, dan kan ik wel voor een vervangende zorge denk ik:bier

vespa-joey
                Topic starter

ik zal het nog es proberen maar gister gaf t niet veel resultaat had t namelijk al geprobeerd

Jelle
                  Moderator

je hebt verschillende buiten maten van de inlaat, moet je gewoon bij de bromboer een goed passend plastik busje halen.

.-{2F4OV}-.

jelle :
                      je hebt verschillende buiten maten van de inlaat, moet je gewoon bij de bromboer een goed passend plastik busje halen.

Heb je da zelf ook gehad dan? Kheb er nog nooit van gehoord en zelf het probleem ook niet gehad;)

Kheb wel het probleem met speedengine, dat het plastic busje juist iets te groot was:S

Dus kzou eig gwoon een ander busje moet hale…? Kheb het opgelost met wat aluminiumfolie tussen carb en plastic busje… Nu klemt ie perfect:thumb

Natuurlijk kun je zo het probleem voor een te klein busje niet oplosse;) Miss kun je m wel opboren…

Ma kzou eerst ff langs de bromboer gaan idd;)

ArvidW
                      Donateur

Als er carters bestaan met een dikker spruitstuk koop ik er gelijk 1 !! Kun je de inlaat nog groter maken;)

Maar ik heb nog nooit gehoord van een spruitstuk die geen 16mm buitenmaat heeft, de busjes van spaco en delorto zijn (pasgeleden nog opgemeten) identiek. De plasticsoort verschilt wel, maar de diktes zijn gelijk.

Zoals Thijs en Tf4ov (grr wat een naam;)) al zeggen, gewoon dat “klemding” wat groter maken door schroevendraaier tussen de 2 afzonderlijk beweegbare delen te rammen (die bout draai je ze mee naar elkaar toe, en dat wil je natuurlijk nog niet voordat hij op brommer zit:P

Succes ermee

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

Jelle
                        Moderator

ze bestaan geloof me…

volgens mij heb je zelfs 3 maten.
                          sowieso is de buitenmaat van de inlaat van een oudblok met 12 pen afwijkend van de blokjes van nu.
                          ik heb zelfs laatst nog gehad dat mijn carb te ruim zat bij het ene blokje terwijl hij weer te klein was voor een ander blok maar wel goed paste op weer een ander blok…(en aandeze blokjes was niets gevijlt o.i.d.)

(het ging om een normaal CP blok uit ’94 en een oud CP 12 pen blok en die laatste was een mix blok uit ’96)

vespa-joey
                          Topic starter

ja ik heb m zo ver mogelijk naar buiten getrokken maar hij gaat er met geen mogelijkheid tussen.. zal een halve mm schelen ofzo. morgen ff naar de brommerboer

vespa-joey
                            Topic starter

ik had idd een dunner buisje nodig;) bedankt jongens

kevin-vespa ciao
                              Bijdrager

ik heb het zelfde probleem want ik had het blok er onder en toen wouw ik de carb erop zetten maar hij paste niet ik kon hem der met gemak erop en er af schuiven wat kan ik daar tegen doen een dikker plastic busje kopen of zo iets

pepko
                                Donateur

@ kevin: is het de carburateur die er eerst ook op zat? of een nieuwe? en is je nylon busje nog goed?
                                  Als de carb nieuw is kan de maat inderdaad anders zijn zoals jelle aangaf, maar het zit hem hoogstwaarschijnlijk in het nylon busje.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.