:: carburateur overstroomt!!
-
ik heb een vespaatje si…met 12mm carb maar met een probleem…als ik een 54 sproeier erin draai loopt ie echt perfekt trekt beter en is directer op het gas maar het enige nadeel is dat ie na 2seconde rijden de carb uit alle hoekjes en gaatjes leeg loopt alle pakkingen zijn goed en nieuw…denk je toch haast te groot sproeiertje maar rijd wel beter … ra ra ra wie kan mij hieruit helpen?snap er niks meer van..
ik doe dit alles omdat ik een sito uitlaatje heb gekocht en een mallosi filter. werd mij geadviseerd om een grotere sproeier in te doen..etc eetc..
gr. brommergirl
ik denk dat je vlotterbakje vast zit
waarschijnlijk heb je bij het monteren de vlotternaald eruit gehaald. dat is de naald die aan je vlotter (dat plastic ding) . als er benzine in je vlotterbakje stroomt drijft de vlotter naar boven waardoor de benzine toevoer word gestopt. kijk maar eens of je vlotternaald er nog inzit.
TonniModerator
We hebben het hier over het onderdeel met nummer 12. Die zit normaal dus boven in het plastic drijvertje met nummer 13.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
kijk eens of de vlotterbom kapot is. dit probleem had ik laatst ook, scheen het rubbere puntje van mijn vlotterbom verdwenen te zijn.
vlotterbakje of drijvertje zit niet vast…pennetje zit er ook nog in maar ik zie geen rubberpuntje ofzow ergens?
x
Op nummer 12 (vlotternaald ipv vlotterbom) hoort aan de bovenkant een puntig stukje kunststof te zitten. (tenminste, volgens mij is het kunststof) Als dat er niet zit, moet je daar maar een nieuwe van kopen.
Kleur van dat puntje is redelijk felrood, dus als er alleen een goudkleurig staafje aan je vlotterbakje vastzit, weet je hoelaat het is 😉
nou voor elkaar..simpelweg het rubbertje van het vlotterbakje zat dubbel en ja dan gaat ie lekke he..bedankt jongens x
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.