Vespa-Ciao.NL
:: Carburateur

Home Forums Techniek Problemen oplossen Carburateur

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mwouters91
    Bijdrager

vorige post van mij :”ik ga zowiezo NIET vijlen” 😛 haha maja ik heb interesse in die 12/10.

Moet je een 13/13 nemen als je geveild heb tot 13mm of kan 12/10 ook gewoon?

mvg

thierry93
      Donateur

oke dan zal ik even vanvond een foto maken, maar ALS je gaat vijlen, zal ik wel een 13/13 zetten.
        Want je inlaat is dan 13mm en verbruikt hij meer dus gaat hij harder.

aapie90
        Bijdrager

@ mwouters91,

als ik jouw was zou ik gewoon 12/10 nemen.
          als je misschien ooit gaat veilen, wat je wel merkt in het trekken, kan je altijd nog een 13/13 nemen.
          voor harder trekken zou ik groene veertjes in de koppeling doen en een leo krul eronder gooien.
          rijd top!

mwouters91
          Bijdrager

oke allemaal bedankt alvast 😛 dan ga ik voor de 12/10 dan. Die koop k gewoon nieuw heb ze al gezien voor 20-25 euro. Groene trekveertjes van welk merk?

alvast bedankt.

aapie90
            Bijdrager

polini

mwouters91
              Bijdrager

Oké maar laatste vraag als je geveild hebt en je zet er een 12/10 op wat krijg je dan? Welke sproeier in die 13/13 want k krijg geen antwoord in jet sproeierforum. Mvg

aapie90
                Bijdrager

dan benut je niet de maximale capaciteit van je blokje, je kan er wel gewoon mee rijden hoor,
                  heb je een brom of een snorblok trouwens?
                  bij een snorblok moet je de zilvere, iets strakkere veertjes. bij bromblok de sterke groene veertjes.
                  Setje van polini moet je toch per 3 kopen a 15 euro ongeveer.
                  Als je van een 12/10 naar een 13/13 gaat moet je 1 of 2 sproeier matem groter. ds als je nu sproeiert 44 in je 12/10 hebt moet je straks 46 of 48 in je 13/13.

mwouters91
                  Bijdrager

Oké k heb een bromblok. Er zit nu 13/13 op met 71 sproeier. Als k dus vanmiddag een 12/10 haal met een 45 sproeier moet hij lopen? Ik weet namelijk
                    niet of er geveild is. Maar met een 12/10 zit ik eig altijd goed? Sproeiermaat dan 45 bv?

aapie90
                    Bijdrager

bromblok met 13/13 en 71 sproeier?
                      dan moet je wel een monsterlijk uitgeveild en een dikke cilinder hebben anders loopt dit voor geen meter.
                      Dit kan natuurlijk komen doordat je carb bij de inlaat, vanwege slechte montage en afgebroken klem daar valse lucht hebben gezogen.
                      eerst zou je even moeten kijken of er aan de inlaat is geveild.
                      standaard inlaat met citypower of sito+ met 12/10 is ongeveer sproeier 46/48,
                      haal er even een stuk of 3 dan kan je kijken welke het beste loopt.
                      als hij geveild is kan je beter een 13/13 kopen.
                      post even een foto van de inlaat, kunnen wij even kijken

mwouters91
                      Bijdrager

Hele blok is standaard qua cilinder en zuiger, ik zal het nakijken. Hoe kan ik dat het beste doen zonder het blok eronder uit te halen? Ja k vond het ook raar maar denk dat het door de valse lucht komt. Hoop het eig maar is geen echt probleem als geveild zou zijn? Alleen een andere carb halen dan.

aapie90
                        Bijdrager

uhm, met je telefoon een foto maken op de plaats waar normaal je carb hangt? beetje crea-bea zijn kan geen kwaad natuurlijk;)
                          nee is geen probleem,
                          dat hoeft ook geen eens, maar als je een 13/13 hebt trek je wel een piecie harder.

dat is natuurlijk wat je wilt,

mwouters91
                          Bijdrager

oh oke 😛 ja ik wist niet of je dan genoeg zou zien daarom:P maar dna doe ik dat straks.
                            Kan ik dan beter wachten met een carb kopen tot je even hebt gekeken naar mijn inlaat? Als het
                            kan zou je me dan erna kunnen zeggen: bougie, sproeier en nog eventueel dingen die van toepassing zijn, er zit trouwens standaard uitlaat onder.

mvg

aapie90
                            Bijdrager

jep, post eerst maar even die foto,
                              bij imageshack moet je even die foto openen,
                              dan staat er rechtsonder verschillende links,
                              moet je even die van forum’s hier kopieren,
                              dan zie je wat ik heb gedaan met je vorige plaatje,
                              laat maar zien!!

RicardoWilms
                              Bijdrager

Pak gewoon je 12/10 carburateur en boor die uit tot een 13/13.
                                Luchtgat met 13 mm uitboren, gewenst sproeiertje omzetten.

mwouters91
                                Bijdrager

Hu? Ik heb geen 12/10 en als k ene koop kan k ook een 13/13 pakken :p k maak zo foto
                                  Van mijn carter kunnen we eens kijken en bepalen wat k nodig heb om lekker te laten lopen

zo ziet mijn inlaat eruit: is hij dan nu een 13mm of in ieder geval geveild of is die voor een 12/10 carb?

Uploaded with ImageShack.us

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.