Vespa-Ciao.NL
:: Carbon look?

Home Forums Techniek Framedelen Carbon look?

• Dit onderwerp bevat 21 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door N!CKs.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

Sorry voor het maken van nog een topic 😛
      Weet iemand hier misschien hoe je het beste een carbon look kan maken? En kom nu niet aan met stickers want ik ben naar een iets meer qualitatief en permanente manier aant zoeken. Ik had eerst bij DGB gezien dat ze materiaal in een soort badje dompelde met zo’n matje eromheen en dat t toen een carbon look had. Weet iemand misschien hoe dat in zijn werk gaat of heeft iemand een beter idee?

Baz
      Bijdrager

Ja, dat is vette manier me vader kan dat via ze werk doen alleen moet je et wel goed onderhouden anders ligt et er zo af en et kost best veel geld.

TimoO_
        Topic starter

weet je niet het proces van hoe dat word gemaakt? want wil t liever zelf doen zodat ik t misschien ook nog met andere onderdelen kan doen. ik weet dat de kans best klein is dat ik het op die manier met dat badje kan doen omdat ik t materiaal er niet voor heb of kan kopen ofzo, maar vraag tog maar eens misschien dat ik het wel kan doen.

hansieb
          Moderator

Check deze link uber geile gecarboniseerde SLIDER

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=159959

Hij spreekt over een carbonner, resultaat mag er wel wezen :thumb

Baz
            Bijdrager

Kan je niet thuis doen hets met allemaal chemische sjit erin. zou wel leuk zijn 😛 kan je zelf in je carbon badje springen 😀

TimoO_
              Topic starter

Baz :
                Kan je niet thuis doen hets met allemaal chemische sjit erin. zou wel leuk zijn 😛 kan je zelf in je carbon badje springen 😀

dacht ik al, jammer 🙁

over die Slider, het is wel mooi gedaan dat is dus precies wat ik ongeveer wil hebben 🙂 gewone carbon look zal wel vet staan bij n zwart/grijs/gele spuitbeurt. hij heeft mn idee gejat :boos, maarja ik ga t met n ciao doen dus t word tog mooier. maar iemand nog ideeën hoe ik t zelf zou kunnen maken? anders ga ik gewoon kippengaas eromheen binden en spuit ik t dan, niet voor carbon look maar gewoon omdat t dr ook leuk uit ziet 😛

FonS
                Bijdrager

nee man geen kippengaas :p ga eens door je moeders panty’s heen :lol denk als je eentje kunt vinden met een vrij grof patroon, dat je wel een bruut effect krijgt (kwestie van proberen)

edit: misschien dat je het eens hebt gezien, bij american chopper hebben ze op deze manier eens een tank gespoten, resultaat: slangenhuid 😉

TimoO_
                  Topic starter

ja je hebt ook dunner kippengaas he 😛 soort racegaas maardan goedkope optie.

zoiets als dit, niet de duif maar t gaas he 😛 maar dan meer patroon achtig.

of misschien dat zo’n patroon wat jij zegt egt dun dat dat ook wel n vet effect heeft 😕

Jacky
                    Bijdrager

hansieb :
                      Check deze link uber geile gecarboniseerde SLIDER

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=159959

Hij spreekt over een carbonner, resultaat mag er wel wezen :thumb

Nou die gast heeft smaak zeg!! Verbluffend mooie scooters:O

TimoO_
                      Topic starter

helemaal metje eens, totaal mijn smaak vind ik. gewoon dikke race uiterlijk mooie zwart/grijs/gele (of rood of blauwe) kleur. egt perfect afgewerkt 😀 mijn grote voorbeeld :bier….. maar dan is t n SCOOTER :boos. ik wil dit resultaat met n ciao bereiken mensen en daarvoor moet ik carbon look kappen en ander spul krijgen! maar ik weet niet hoe dus help me eens 😛 kom s met n goed idee (maakt niet uit of t getest is als t volgens jou in theorie moet lukken zal ik t in de praktijk proberen) of met n oplossing dat je al geprobeert hebt maakt me niet uit 😛

barry
                        Donateur

Oké,nog 1 keer:boos!!!!!!!
                          -koop carbonvezel & 2-component epoxy!
                          -je kappen,of wat dan ook………zéér ruw opschuren!
                          -epoxy afmaken!
                          -dit over het te bewerken materiaal doen,met borstel,beter een rol!
                          -carbon mat erover trekken!
                          -inrollen met epoxy
                          -terug een mat erover,maar omgedraaid!
                          -inrollen met epoxy!
                          -laten verharden
                          -je hebt nu je eigen carbon-look kap.

Indien je zelf een full-carbon kap wil,niet opschuren,maar dik invrijven met boenwas!!!!Zo maak je zelf een full-carbon kap,of wat dan ook.

TimoO_
                          Topic starter

okee, dan ga ik het eens proberen volgend weekend ofzo, als ik tijd heb tenminsten. bedankt voor het nog een keer uitleggen barry 🙂 hopelijk gaat het lukken. maar even een vraag, wat bedoel je met zeeer ruw opschuren? korrel 250 ofzo?

erwinko
                            Bijdrager

neem maar 80 😉

FonS
                              Bijdrager

250 is niet ruw he :p ruw is minstens 80, liever 60 (of zelfs 40)

tipje: gebruik het schuurpapier van een hout-bandschuurmachine, gaat lang mee, korrel verstopt niet gauw 😉

TimoO_
                                Topic starter

oke, verlanglijstje dus:
                                  schuurpapier van een hout-bandschuurmachine korrel 80/60/40
                                  2-component epoxy hars
                                  carbonvezels

zou PVA niet nodig zijn? je weet wel polyvinylalcohol, dt spul wat die gast gebruikte voor zn carbon radiateur hokje.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.