Home › Forums › Techniek › Framedelen › Carbon look?
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door N!CKs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 november 2006 om 16:47 #161451
Sorry voor het maken van nog een topic 😛
Weet iemand hier misschien hoe je het beste een carbon look kan maken? En kom nu niet aan met stickers want ik ben naar een iets meer qualitatief en permanente manier aant zoeken. Ik had eerst bij DGB gezien dat ze materiaal in een soort badje dompelde met zo’n matje eromheen en dat t toen een carbon look had. Weet iemand misschien hoe dat in zijn werk gaat of heeft iemand een beter idee?26 november 2006 om 16:51 #163848Ja, dat is vette manier me vader kan dat via ze werk doen alleen moet je et wel goed onderhouden anders ligt et er zo af en et kost best veel geld.
26 november 2006 om 16:54 #163849weet je niet het proces van hoe dat word gemaakt? want wil t liever zelf doen zodat ik t misschien ook nog met andere onderdelen kan doen. ik weet dat de kans best klein is dat ik het op die manier met dat badje kan doen omdat ik t materiaal er niet voor heb of kan kopen ofzo, maar vraag tog maar eens misschien dat ik het wel kan doen.
26 november 2006 om 17:04 #163850Check deze link uber geile gecarboniseerde SLIDER
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=159959
Hij spreekt over een carbonner, resultaat mag er wel wezen
26 november 2006 om 17:10 #163852Kan je niet thuis doen hets met allemaal chemische sjit erin. zou wel leuk zijn 😛 kan je zelf in je carbon badje springen 😀
26 november 2006 om 18:14 #163853Baz :
Kan je niet thuis doen hets met allemaal chemische sjit erin. zou wel leuk zijn 😛 kan je zelf in je carbon badje springen 😀dacht ik al, jammer 🙁
over die Slider, het is wel mooi gedaan dat is dus precies wat ik ongeveer wil hebben 🙂 gewone carbon look zal wel vet staan bij n zwart/grijs/gele spuitbeurt. hij heeft mn idee gejat :boos, maarja ik ga t met n ciao doen dus t word tog mooier. maar iemand nog ideeën hoe ik t zelf zou kunnen maken? anders ga ik gewoon kippengaas eromheen binden en spuit ik t dan, niet voor carbon look maar gewoon omdat t dr ook leuk uit ziet 😛
26 november 2006 om 18:51 #163854nee man geen kippengaas :p ga eens door je moeders panty’s heen :lol denk als je eentje kunt vinden met een vrij grof patroon, dat je wel een bruut effect krijgt (kwestie van proberen)
edit: misschien dat je het eens hebt gezien, bij american chopper hebben ze op deze manier eens een tank gespoten, resultaat: slangenhuid 😉
26 november 2006 om 18:59 #163855ja je hebt ook dunner kippengaas he 😛 soort racegaas maardan goedkope optie.

zoiets als dit, niet de duif maar t gaas he 😛 maar dan meer patroon achtig.of misschien dat zo’n patroon wat jij zegt egt dun dat dat ook wel n vet effect heeft 😕
26 november 2006 om 19:10 #163856hansieb :
Check deze link uber geile gecarboniseerde SLIDERhttp://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=159959
Hij spreekt over een carbonner, resultaat mag er wel wezen
Nou die gast heeft smaak zeg!! Verbluffend mooie scooters:O
26 november 2006 om 19:18 #163857helemaal metje eens, totaal mijn smaak vind ik. gewoon dikke race uiterlijk mooie zwart/grijs/gele (of rood of blauwe) kleur. egt perfect afgewerkt 😀 mijn grote voorbeeld :bier….. maar dan is t n SCOOTER :boos. ik wil dit resultaat met n ciao bereiken mensen en daarvoor moet ik carbon look kappen en ander spul krijgen! maar ik weet niet hoe dus help me eens 😛 kom s met n goed idee (maakt niet uit of t getest is als t volgens jou in theorie moet lukken zal ik t in de praktijk proberen) of met n oplossing dat je al geprobeert hebt maakt me niet uit 😛
26 november 2006 om 19:30 #163858Oké,nog 1 keer:boos!!!!!!!
-koop carbonvezel & 2-component epoxy!
-je kappen,of wat dan ook………zéér ruw opschuren!
-epoxy afmaken!
-dit over het te bewerken materiaal doen,met borstel,beter een rol!
-carbon mat erover trekken!
-inrollen met epoxy
-terug een mat erover,maar omgedraaid!
-inrollen met epoxy!
-laten verharden
-je hebt nu je eigen carbon-look kap.Indien je zelf een full-carbon kap wil,niet opschuren,maar dik invrijven met boenwas!!!!Zo maak je zelf een full-carbon kap,of wat dan ook.
26 november 2006 om 19:48 #163859okee, dan ga ik het eens proberen volgend weekend ofzo, als ik tijd heb tenminsten. bedankt voor het nog een keer uitleggen barry 🙂 hopelijk gaat het lukken. maar even een vraag, wat bedoel je met zeeer ruw opschuren? korrel 250 ofzo?
26 november 2006 om 20:02 #163860neem maar 80 😉
26 november 2006 om 20:04 #163861250 is niet ruw he :p ruw is minstens 80, liever 60 (of zelfs 40)
tipje: gebruik het schuurpapier van een hout-bandschuurmachine, gaat lang mee, korrel verstopt niet gauw 😉
26 november 2006 om 21:20 #163862oke, verlanglijstje dus:
schuurpapier van een hout-bandschuurmachine korrel 80/60/40
2-component epoxy hars
carbonvezelszou PVA niet nodig zijn? je weet wel polyvinylalcohol, dt spul wat die gast gebruikte voor zn carbon radiateur hokje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.